تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان استرالیایی از سم بوتاکس برای مطالعه نحوه انتقال پیام های عصبی بین سلول های عصبی یا نورون ها(neuron) استفاده کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی Medlineplus.com دانشمندان با استفاده از سم بوتاکس توانستند مهم ترین فعالیت سلول های عصبی را که در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سم بوتاکس برای درمان آلزایمر

دانشمندان استرالیایی از سم بوتاکس برای مطالعه نحوه انتقال پیام های عصبی بین سلول های عصبی یا نورون ها(neuron) استفاده کردند.

مردی سالخورده

به گزارش پایگاه اینترنتی Medlineplus.com دانشمندان با استفاده از سم بوتاکس توانستند مهم ترین فعالیت سلول های عصبی را که در فرآیندهایی مانند حافظه و یادگیری دخالت دارد، کشف کنند.

این کشف جدید، گام بزرگی در درمان اختلالات عصبی تخریب کننده مانند آلزایمر یا بیماری های روانی مانند افسردگی محسوب می شود.

این دانشمندان از سم بوتاکس استفاده کردند تا فرآیندهای شیمیایی بر روی چربی و پروتیین را در سلول عصبی طی عمل اگزوسیتوز یا خارج سازی از سلول کشف کنند.

بوتاکس سم باکتری بوتولیسم است. این سم کاربردهای دارویی و درمانی بسیاری دارد و با تزریق این سم می توان از بروز چین و چروک در صورت پیش گیری کرد. به علاوه از این سم برای درمان تعریق بیش از حد و نوعی تیک غیرارادی عصبی؛ لوچی؛ لرزش صدا؛ سر و اندام ها؛ سفتی دردناک ماهیچه؛ گرفتگی عضلانی و لکنت زبان استفاده می شود.

در این تحقیق، محققان با استفاده از سم بوتاکس ثابت کردند، غشای فسفو اینوزیتیدی در فرآیند انتقال پیام توسط واسطه های عصبی به خارج از سلول عصبی نقش کلیدی دارد.

نتایج این مطالعه در نشریه Journal molecular biology of the cell به چاپ رسیده است.

*مطالب مرتبط :

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر را بهتر بشناسیم

«آلزایمر» دزد حافظه

چربی های اُمگا-3 و بیماری آلزایمر

نقش هموسیستئین در بروز آلزایمر

بیماریهای مرتبط با تغذیه در دوران پیری

هرگز از آلزایمر نترسید

چگونگی مراقبت از بیماران مبتلا به آلزاایمر

درمان چروک صورت با بوتاکس و ژل

درمان عرق كردن بیش از حد با بوتاکس

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.