تبیان، دستیار زندگی
تاكنون پژوهش های بسیاری در خصوص ارتباط میان ایمان و رضایت از زندگی انجام شده است . نتیجه این پژوهش ها در كشورهای مختلف و حتی در كشورهای غربی ، نشان دهنده این است كه بین بالا بودن ایمان ، ورضایت از زندگی ، ارتباط  مستقی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش ایمان در زندگی

تاكنون پژوهش های بسیاری در خصوص ارتباط میان ایمان و رضایت از زندگی انجام شده است . نتیجه این پژوهش ها در كشورهای مختلف و حتی در كشورهای غربی ، نشان دهنده این است كه بین بالا بودن ایمان ، ورضایت از زندگی ، ارتباط  مستقیم وجود دارد . زندگی هر انسانی ، متناسب با وضعیت اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی او همراه با مشكلاتی است . یكی از نقش هایی كه ایمان و اعتقاد در مسیر زندگی دارد ، تأثیر آن در حفظ و افزایش سلامت روانی است . با یك تعریف كلی ، افرادی دارای سلامت روانی هستند كه دست كم 2 ویژگی داشته باشند :

1 – از زندگی خود راضی باشند .

2 – دیگران از رفتار و اندیشه آنها احساس رضایت كنند . همچنین سلامت روانی لازم است دست كم در 3 زمینه مشهود باشد :

1. شغل فرد

2. ارتباطات اجتماعی

3. ارتباط با خانواده .

با توجه به نكاتی كه در خصوص سلامت روانی ذكر شد ، لازم است اضافه شود كه ایمان با توجه به تأثیرات متنوع و گسترده ای كه بر ذهن انسان دارد ، می تواند موجب پدید آمدن این صفات شود : صبوری ، احترام به دیگران ، هدف مندی ، پرهیز از خشونت ، حمایت از همسر و فرزندان ، پرهیز از بدگویی و غیبت ، وجدان كاری ، مسئولیت پذیری ، امید به آینده و جلوگیری از افسردگی ، اضطراب و دلهره . مهمترین علت اهمیت ایمان ، این است كه فرد با ایمان همواره پروردگار را حامی خود می داند . پروردگاری كه نیرومندترین ، مهربان ترین و بخشنده ترین پشتوانه است . افرادی كه چین احساسی دارند ، هیچ گاه خود را در بن بست نمی بینند . آنها همیشه امیدوارند و این موجب آرامش آنهاست  . انسان های با ایمان ، نزدیكی خود به خالق هستی را مشروط به رعایت اخلاقیات و حفظ حقوق دیگران می دانند و اعتقاد دارند كه برای رسیدن به هدف باید اندیشید ، برنامه ریزی كرد و تلاش نمود . انسان هایی كه چنین ویژگی هایی دارند ، همواره محبوب دیگران هستند ؛ جمع شرایط مذكور ، توان و اعتماد به نفسی واقعی به انسان های با ایمان می دهد كه بتوانند در مواجهه با مشكلات زندگی با موفقیت عمل كنند . ایمان و اعتقاد ، بزرگترین سرمایه ای است كه خداوند به بندگان خود اعطا كرده ، پس  بكوشیم این سرمایه پر ارزش را حفظ كنیم و آن را افزایش دهیم . برای رسیدن به این هدف ، حتماً به نكات زیر عمل كنید :

1 – با رعایت حقوق دیگران ، خود را به پروردگار نزدیك كنید .

2 – هدف مند باشید و برای رسیدن به آن ، از برنامه ریزی و تلاش غافل نشوید . مطمئن باشید خداوند بهترین حامی شما خواهد بود .

3 – همواره از خداوند كمك بخواهید . او قوی ترین و آگاه ترین دوست شماست .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.