تبیان، دستیار زندگی
بهار بهترین زمان برای تمیزی و سم‌زدایی از بدن است. در واقع میوه‌ها و سبزیجات بهاره گزینه‌های خوبی برای تمیزی کبد و کلیه‌ها و همچنین احساس سبکی هر چه بیشتر هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میوه‌ها و سبزیجات بهاره در خدمت سم‌زدایی بدن


بهار بهترین زمان برای تمیزی و سم‌زدایی از بدن است. در واقع میوه‌ها و سبزیجات بهاره گزینه‌های خوبی برای تمیزی کبد و کلیه‌ها و همچنین احساس سبکی هر چه بیشتر هستند.

توصیه می‌کنیم قبل از آغاز تابستان با مواد غذایی مناسب دستی به سر و گوش کبدتان بکشید و سموم انباشته در آن را پاک‌سازی کنید. در این مطلب کوتاه شما را با میوه‌ها و سبزیجات سم‌زدای بهاره آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما هرماه باشید.

توت فرنگی

بفرمایید توت‌فرنگی

توت‌فرنگی خوش‌رنگ و لعاب سرشار از ویتامین C می‌باشد که باعث تحریک عملکرد کبد شده و آن را تمیز می‌کند.

تربچه

بفرمایید تربچه

این ترب‌های خوش‌رنگ کوچک برای افرادی که از هضم نشدن غذا شکایت دارند فوق‌العاده است. به خاطر اینکه سرشار از گوگرد بوده و به هضم غذا کمک می‌کنند. از این گذشته تربچه سرشار از فیبرهای غذایی است که باعث تحریک و تسریع کار کبد می‌شوند. در نتیجه کبد را تمیز و سم‌زدایی می‌کنند.

قاصدک

قاصدک: خبررسان سلامتی

گیاه قاصدک یک دیورتیک (ادرارآور) طبیعی است برای همین با احتباس آب مقابله کرده و تأثیر مثبتی روی عملکرد کبد و کیسه صفرا دارد. می‌توانید 30 گرم برگ خشک قاصدک را با دو لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه جوشانده و سپس آن را صاف کنید. روزانه 3 فنجان از این جوشانده میل کنید.

اگر از مشکلاتی مانند سنگ کیسه‌ی صفرا یا مشکلات کبدی، نارسایی‌های کلیوی یا مشکلات قلبی رنج می‌برید از این گیاه استفاده نکنید.

مارچوبه

بفرمایید مارچوبه

مارچوبه منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی است که به کلیه‌ها کمک می‌کنند تا از شر توکسین‌ها یا همان سموم خلاص شوند.

هویج

بفرمایید هویج

هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است که باعث بهبود عملکرد کبد شده و به دفع راحت کمک می‌کند.

آناناس

بفرمایید آناناس

آناناس یعنی بمب ویتامین. این میوه‌ی پرخاصیت قبل از هر چیزی یک دیورتیک طبیعی و فوق‌العاده است. برای همین هم بدن را از شر توکسین‌ها خلاص می‌کند. آناناس حاوی بروملین است که به هضم پروتئین‌ها کمک زیادی می‌کند.

لوبیا سبز

بفرمایید لوبیای سبز

اگر دنبال منبع خوب مواد معدنی هستید لوبیاسبز را دریابید. این لوبیاهای تازه و ترد تصفیه‌کننده‌ی خون بوده و به کلیه‌ها برای دفع سموم بدن کمک می‌کنند.

گیلاس و خیار

بفرمایید گیلاس

این «گوشواره‌های زمان کودکی» سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم می‌باشند و جزو دیورتیک‌های (ادرارآورهای) بسیار قوی محسوب می‌شوند.

بفرمایید خیار

خیار سرشار از مواد معدنی است و یکی از بهترین پاک‌کننده‌های کبد و تمیزکننده‌های بدن محسوب می‌شود. فقط توصیه می‌کنیم موقع خوردن این میوه‌ی خوشمزه نمکدان را روی آن خالی نفرمایید.

چغندر

بفرمایید چغندر

هنوز هم اگر کمی تلاش کنید می‌توانید چغندر گیر بیاورید. فیبرهای موجود در این سبزی قرمز خوش‌رنگ به هضم راحت غذا کمک کرده و کبد را تمیز می‌کنند. میزان بالای پتاسیم آن نیز به پاک‌سازی کلیه‌ها کمک زیادی می‌کند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: masantenaturelle

مطالب مرتبط:

چگونه از بدن سم‌زدایی کنیم؟

بدن تکانی بعد از تعطیلات عید

14 ماده‌ی غذایی برای راندن سموم از بدن

بدن ما جای توکسین‌ها نیست

سبزیجات بهاره را فراموش نکنید

طعم دلچسب سالادهای بهاره

درون بدن را در بهار، خانه تکانی کنید

کنگر، نوبرانه ی بهاری

سبزی‌های کوهی را از دست ندهید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.