تبیان، دستیار زندگی
در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می كردند. امروزه دركارگاه های صنعتی تولید و در تمام سال در اكثر مغازه ها وسوپرماركت ها عرضه می گردد. " قارچ استخوان ها را تقویت می كند، خستگی را رفع می كند و كمبود ویتامینD را ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قارچ ، تقویت كننده ی استخوان ها

در گذشته قارچ را از مراتع و جنگل ها جمع می كردند. امروزه دركارگاه های صنعتی تولید و در تمام سال در اكثر مغازه ها وسوپرماركت ها عرضه می گردد.

" قارچ استخوان ها را تقویت می كند، خستگی را رفع می كند و كمبود ویتامینD را جبران می كند."

اكثر مواد غذایی در طبیعت به مقدار كافی ویتامینDدارند؛ مثل ماهی، قارچ و بعضی از انوع پنیرها. معمولاً چون با كمك نور آفتاب در پوست بدن به راحتی ویتامینDتولید می شود ، مقدار كمی ویتامینD لازم داریم . فقط در زمستان وقتی كه نور آفتاب به ندرت به بدنمان می خورد و ما خیلی كم از خانه خارج می شویم و وقتی هم كه خارج می شویم لباسهای كلفت می پوشیم، پوست ما این شانس را ندارد كه از نور آفتاب استفاده كند و تولید ویتامینD نماید. افرادی كه مدت طولانی در تخت هستند و یا اصولاً بیرون نمی روند، غالباً ازكمبود ویتامینD رنج می برند و این امر به استخوان های آنها صدمه می زند. ویتامینD باعث می شود كه كلسیم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوانها بكار رود. افراد مسن غالباً به مرض بی آهك شدن استخوان( پوكی استخوان ) مبتلا هستند. آنها بایستی از رژیم غذائی استفاده كنند كه دارای ویتامینD می باشد مثل قارچ. یك پرس قارچ(200 گرم) نیاز روزانه به ویتامینD را تامین می كند.

هر كس به هر دلیلی مدت طولانی در تخت بماند، استخوان هایش بصورت مطلوب ساخته نخواهد شد. از طرف دیگر در اثر كمبود نور خورشید و كمبود ویتامینD بدن قادر به جذب كلسیم نخواهد بود. غالباً این افراد وقتی متوجه نارسائی می شوند كه می خواهند تخت را ترك كنند. با این استخوان های ضعیف بایستی انسان كاملاً مراقب باشد. به اینگونه افراد توصیه می شود حتی المقدور درهرهفته سه مرتبه،هر بار یك پرس قارچ میل نمایند و بهتر است با شیر و یا محصولات لبنی خورده شود، چه پخته و چه خام بعنوان سالاد مصرف شود؛ قارچ به عنوان منبع ویتامینD و شیر، ماست و یا پنیر به عنوان منابع كلسیم ، سبب تقویت استخوان ها می شوند.

برای اینكه تمام مواد مغذی از موادغذائی به بهترین صورت جذب شوند، نیاز به ویتامین های گروهB می باشد. قارچ یك دسته از این ویتامین های سوخت و ساز را تامین می كند. هر سلول در بدن ما به ویتامینB2 موجود در قارچ نیاز دارد تا بتواند انرژی كسب كند. برای اینكه انسان زود خسته و كم حوصله نشود، اعصاب هم نیاز به ویتامینB2 دارند. وظیفه بیوتین موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن این است كه انرژی را آماده نگه می دارد و اسید فولیك در سوخت و ساز پروتئین و مواد اصلی ژن ها نقش مهمی را بازی می كند. خانم ها بطور متوسط 90% مقدار ویتامینB2 توصیه شده را دارا می باشند و بندرت یك زن اسید فولیك را به اندازه لازم جذب می كند. بنابراین برای حل این مشكل بایستی خانمها در رژیم غذائی خود غالباً از قارچ استفاده كنند.

معمولاً قارچ را بایستی فقط بصورت پخته میل كرد. چونكه قارچ ها آلوده به موادی هستند كه فقط در اثر پختن از بین می روند. ولی قارچ هایی را كه در واحدهای صنعتی تولید می شوند، می توان بدون هیچ مشكلی پس از تمیز كردن مصرف كرد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.