تبیان، دستیار زندگی
حالا که زمستان دارد تمام می‌شود و کم کم صدای گام‌های بهار شنیده می‌شود لازم است خودتان را برای ایام عید و جشن آماده کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلامتی را بنوشید

بدنی قوی، پوستی سالم و خوابی راحت به صرف نوشیدنی


حالا که زمستان دارد تمام می‌شود و کم کم صدای گام‌های بهار شنیده می‌شود لازم است خودتان را برای ایام عید و جشن آماده کنید.

نوشیدنی

چند نوشیدنی سالم برایتان داریم تا انرژی‌تان زیادتر، پوستتان زیباتر شده و خواب راحتی را تجربه کنید. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه‌ی این نوشیدنی‌ها آشنا شوید.

نوشیدنی‌های سالم برای شما که می‌خواهید سالم بمانید

400 سال پیش از میلاد مسیح، بقراط گفته بود: خورد و خوراک خوب اولین طبیب ماست؛ و حالا که چندی هزار سال از آن زمان می‌گذرد تغذیه به یکی از

موضوعات مورد علاقه‌ی مردم تبدیل شده است. دانشمندان و متخصصان زمان زیادی را صرف مطالعه و بررسی‌های گوناگون روی مواد غذایی مختلف می‌کنند. هدفشان هم مشترک است: اینکه تغذیه نقش زیادی در سلامت بدن ما دارد. همه‌ی ما می‌دانیم که ویتامین C موجود در میوه‌ها برای پیشگیری از سرماخوردگی خوب است، کلسیم موجود در لبنیات استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد، امگا 3 های موجود در ماهی‌های چرب حافظه‌ی ما را در وضعیت مناسبی نگه می‌دارد و غیره. اما این روزها بنا به دلایل مختلف سبک زندگی همه‌ی ما دست‌خوش تغییراتی شده و مواد غذایی صنعتی بیش از هر وقت دیگر خود را به برنامه‌ی غذایی ما تحمیل کرده است. برای همین هم از مصرف مواد غذایی سالم که همه نیازهای ما را تأمین می‌کنند دور شده‌ایم. اما بدن ما بدون دریافت مواد مغذی مورد نیازش نمی‌تواند سالم و قوی باشد.

مصرف نوشیدنی‌ها یکی از روش‌های سالم و سریع برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات است. بهتر است به جای نوشیدن یک آب میوه‌ی ساده از اسموتی ها استفاده کنید. چون حاوی فیبرهای مورد نیاز بدن می‌باشند. پس میوه ها را از یخچال در بیاورید و سلامتی را نوش جان کنید.

طرز تهیه‌ی یک نوشیدنی سالم برای تقویت بدن

اگرچه نوشیدنی‌های کافئین دار صبح‌ها شما را سر حال می‌آورد اما باید بدانید که این نوشیدنی‌ها برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند مناسب نیست. برای اینکه حسابی سرحال بیایید یک هات چاکلت خانگی برای خود تهیه کنید. در این هات چاکلت از تمام خواص کاکائو و کاسنی مانند تئوبرومین، اینولین، فیبرها و مواد مغذی محافظتی بهره‌مند می‌شوید. البته این هات چاکلت شیر ندارد برای همین هم به راحتی قابل هضم است.

مواد لازم

پودر کاکائو             یک قاشق غذاخوری

آب جوش              یک فنجان

عرق کاسنی        یک قاشق چای‌خوری

عسل                  نصف یک قاشق چای‌خوری

ظرف شیشه ای را روی حرارت ملایم گذاشته و کاکائو را داخل آن بریزید. سپس به تدریج آب جوش را به آن اضافه کرده و همزمان هم بزنید تا دلمه نشود. به مدت  پنج دقیقه هم بزنید و زیر شعله را خاموش کنید. سپس عسل و کاسنی را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

مصرف نوشیدنی‌ها یکی از روش‌های سالم و سریع برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات است. بهتر است به جای نوشیدن یک آب میوه‌ی ساده از اسموتی ها استفاده کنید. چون حاوی فیبرهای مورد نیاز بدن می‌باشند

یک نوشیدنی سالم برای خواب راحت

خوردن یک نوشیدنی گرم قبل از خواب شما را آرام کرده و خواب راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورد. عسل آرام‌بخش و مسکن است و خواب راحتی به شما هدیه می‌دهد. بابونه، بادرنجبویه و بهار نارنج هضم کننده‌ی غذا، آرام‌بخش و مسکن هستند.

مواد لازم

آب جوش                       یک فنجان

بابونه‌ی خشک              1 قاشق چای‌خوری

عرق بهارنارنج               1 قاشق چای‌خوری

عرق بادرنجبویه             1 قاشق چای‌خوری

عسل                           1 قاشق چای‌خوری

بابونه را به مدت 3 تا 4 دقیقه با آب بجوشانید. محلول را صاف کنید. سپس عرق‌هایی که اشاره شد را اضافه کرده و در نهایت نیز عسل را افزوده و نوش جان کنید.

نوشیدنی سالم برای داشتن پوست زیبا

پوست زیبا صرفاً با استفاده از انواع کرم‌ها و محلول‌ها به دست نمی‌آید. برای داشتن پوست زیبا لازم است که از درون به فکر مراقبت از آن باشید؛ و این کار فقط با مصرف مواد غذایی مغذی امکان پذیر است. در واقع هر آنچه می‌خوریم روی وضعیت پوستمان تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر هم وضعیت پوست، علائم خستگی روی آن و رنگ و روی ما نشان دهنده‌ی وضعیت سلامت ما هستند. برخی از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، E، B5 و B5، زینک، اسیدهای چرب اشباع نشده و غیره پوست را سالم و زیبا نگه می‌دارند. این اسموتی مغذی به دلیل داشتن چغندر و میوه های قرمز حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب و پولیفنول های آنتی اکسیدانی می‌باشد.

مواد لازم

آووکادو کاملاً رسیده               1 عدد

چغندر قرمز                             نصف عدد (100 گرم)

میوه های قرمز                       4 قاشق غذاخوری

شیر جو دو سر                       2 لیوان

عسل                                    2 تا 4 قاشق چای‌خوری

وانیل                                      یک نوک انگشت

آووکادو و چغندر را پوست کنده و خرد کنید. سپس مواد خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و سپس مواد دیگر را به آن اضافه کنید تا کاملاً میکس شوند. اسموتی شما آماده است می‌توانید نوش جان کنید.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


مطالب مرتبط

دانستنی‌هایی درباره‌ی نوشیدنی‌ها

نوشیدنی‌های گرم برای روزهای سرد

5 شربت ضد عطش

با نوشیدنی‌هایی که باعث لاغری می‌شوند آشنا شوید

آب‌میوه‌های طبیعی؛ مایعات سلامتی

7 آبمیوه ی پیشنهادی

بهترین نوشیدنی‌ها در فصل سرما

بهترین و بدترین نوشیدنی‌های فصل گرما

کدام نوشیدنی بهتر است؟

نوشیدنی‌های مصنوعی

چه نوشیدنی‌هایی مناسب و قابل توصیه هستند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.