تبیان، دستیار زندگی
محققان در یک پژوهش جدید کشف کرده‌ اند که عصاره چای سبز ممکن است بتواند در درمان سرطان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چای سبز و سرطان خون مزمن

چای سبز

محققان در یک پژوهش جدید کشف کرده‌ اند که عصاره چای سبز ممکن است بتواند در درمان سرطان خون لنفوسیتی‌ مزمن‌ موثر باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پژوهشگران مرکز تخصصی و پزشکی مایوکلینیک در آمریکا در این تحقیق خاطرنشان کردند که استفاده از نوعی ماده شیمیایی موسوم به " epigallocatechin gallate " با نام اختصاری " EGCG " که ترکیب اصلی موجود در چای سبز است، می ‌تواند تعداد سلول‌ های سرطان خون را در بیماران کاهش دهد.

نتایج مطالعات آزمایشگاهی در مرحله اول آزمایشات کلینیکی روی این ترکیب امیدوارکننده بوده است.

دکتر تایت شانافلت متخصص خون در مرکز تخصصی مایوکلینیک که نویسنده اصلی این پژوهش است، تشریح کرد: هرچند نتایج قطعی درباره تاثیر EGCG تا پایان مرحله سوم آزمایشات مشخص خواهد شد اما تاکنون تاثیرات مثبت و اعجاب آور این ترکیب در اکثر بیماران مبتلا به سرطان خون مزمن مشاهده شده و می ‌تواند برای کاهش روند رشد بیماری مفید باشد.

به گزارش سایت مرکز پزشکی مایوکلینک، این دانشمندان تاکید کردند که EGCG نباید به عنوان یک ماده شیمی درمانی در نظر گرفته شود.

عصاره چای سبز ممکن است بتواند در درمان سرطان خون لنفوسیتی‌ مزمن‌ موثر باشد.

عصاره چای سبز

بر اساس این گزارش، سرطان خون لنفوسیتی‌ مزمن‌ یا CLL سرطانی‌ با رشد بسیار آهسته‌ مربوط‌ به‌ اعضای‌ خونساز در افراد سالمند است‌ که در مردان‌ بالای‌ 50 سال‌ شیوع بیشتری دارد. این‌ بیماری‌ اغلب‌ طی‌ انجام آزمایش‌ خون‌ معمولی انجام‌ شده‌ برای‌ سایر بیماری ‌ها به ‌طور اتفاقی‌ شناسایی می ‌شود.

به گفته متخصصان، علایم‌ شایع‌ در مراحل‌ ابتدایی بیماری‌ که به‌ تدریج‌ بروز می‌ کنند شامل خستگی‌ و ضعف‌ عمومی، کم‌ خونی‌ خفیف‌ تا متوسط، گره‌ های‌ لنفاوی‌ بزرگ‌ شده‌ و سفت، کاهش‌ وزن‌ بدون‌ علل‌ معمول‌، بزرگی‌ طحال‌ و کبد‌، حساس‌ شدن‌ نسبت‌ به‌ عفونت‌ ها و گاهی همراه با گره‌ های‌ پوستی‌ است. اما در مراحل‌ پیشرفته و تشخیص دیرهنگام این علائم عبارت از ناتوانی‌ در مقابله‌ با عفونت‌ های‌ باکتریایی‌، ویروسی‌ یا قارچی‌ و ضعف‌ ناتوان ‌کننده است. علل بروز بیماری نامشخص‌ است.

بررسی‌ های‌ تشخیصی‌ نشان‌ دهنده‌ تکثیر لنفوسیت‌ ها یعنی نوعی‌ از گلبول‌ های سفید خون‌ است. بر خلاف‌ بعضی‌ انواع‌ سرطان خون‌، به نظر نمی ‌رسد که تماس‌ بیش‌ از حد با اشعه‌ عامل‌ زمینه ‌سازی‌ برای‌ سرطان خون لنفوسیتی‌ مزمن‌ باشد.

نتایج این یافته در نشست سالانه انجمن آنکولوژی بالینی آمریکا ارائه شده است.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

خاصیت ضد افسردگی چای سبز

اثر شگفت انگیز لیمو بر چای سبز

چای سبز فواید زیادی دارد

پیشگیری از سرطان با چای سبز

 ارتباط رنگ موی حنا با سرطان خون

پیشگیری از سرطان خون با کرفس و جعفری

سرطان خون (لوسمی)

درمان سرطان خون در ایران

بخش تغذیه و سلامت تبیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.