راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • انواع دیابت کدام است؟
    انواع دیابت کدام است؟
    دیابت چیست؟ دیابت یك اختلال در سوخت و ساز(متابولیسم) بدن است. در حالت طبیعی، غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون می شود. قند از معده وارد جریان خون می شود. لوزالمعده (پانکراس) هورمون انسولین را ترشح می کند و این هورمون با...
  • توصیه های غذایی در دیابت
    توصیه های غذایی در دیابت
    هدف اصلی از رژیم درمانی در بیماران دیابتی، استفاده از موادغذایی به صورت متعادل است. اصولاً رژیم غذایی ای كه توسط كارشناسان و متخصصان تغذیه برای افراد دیابتی تهیه می شود دارای اهداف زیر است: - رساندن قند خون به سطح طبیعی - حف...
  • فواید مصرف قهوه
    فواید مصرف قهوه
    نوشيدني محبوب اغلب ما ايراني‌ها، چاي است، اما به تازگي قهوه هم دارد جاي خودش را در بين ما باز کرده است...
  • تعداد بازديد :
  • 3722
  • چهارشنبه 4/2/1387
  • تاريخ :

قهوه می تواند مانع دیابت شود

قهوه

نوشیدن قهوه می تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند و ممکن است حتی از برخی سرطان‌‌ها پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز دکتر "راب وان دم" از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، که در مورد تأثیرات مصرف قهوه بر دیابت بررسی‌های بسیاری انجام داده است، در این مورد گفت: "البته منظور ما این نیست که قهوه را به عنوان یک غذای سلامت‌بخش جدید تبلیغ کنیم و از مردمی که قهوه را دوست ندارند، بخواهیم که حتماً قهوه بخورند."

در اجلاس زیست‌شناسی تجربی 2007 ، پژوهشگرانی از دانشگاه UCLA نتایج بازبینی تقریباً 400 بررسی در مورد مصرف قهوه و خطر سرطان را ارائه کردند.

بر اساس یافته‌های ارائه ‌شده بوسیله آنها در این اجلاس، قهوه ممکن است با کاهش میزان ترشح کلسترول، اسیدهای صفراوی و استرول طبیعی در روده بزرگ، سرعت‌ بخشیدن به عبور مدفوع در روده بزرگ (و بنابراین جلوگیری از قرار گرفتن پوشش روده در برابر مواد سرطان‌زای بالقوه در غذا) و نیز سایر مکانیسم‌ها، از بروز برخی انواع سرطان روده بزرگ و نیز سرطان راست ‌روده و کبد جلوگیری کند.

از طرف دیگر در این جلسه یافته‌هایی نیز در مورد افزایش خطر ابتلا به سرطان خون و معده با مصرف قهوه مطرح شد.

بنابراین به گفته دکتر ون دم، افرادی که به این خطرات قهوه حساسند، برای مثال زنان باردار و کودکان، باید مصرف آن را محدود کند.

"ون‌دم" می ‌گوید: او و گروه پژوهشی اش در حال بررسی "صدها هزار" جزء موجود در قهوه هستند که ممکن است مسئول این اثرات باشند.

به نظر او احتمالاً این کافئین نیست که عامل ایجاد این تأثیرات است، زیرا قهوه‌های کافئین‌دار و بدون کافئین، اثرات مشابهی در کاهش خطرات دیابت دارند.

"ون‌دم" می ‌گوید: احتمالاً اسید کلروژنیک (یک ماده آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه که جذب قند را از روده‌ها کند می‌ کند)، مسئول اثر ضد دیابتی قهوه است.

منبع: روزنامه همشهری

*مطالب مرتبط:

قهوه

مصرف قهوه و چای پر رنگ در بروز زخم معده نقش دارند

آیا مصرف كافئین برای كودكان مضر است؟

معیارهای اعتیاد به چای و قهوه

رژیم‌های دیابت‌ آفرین

رژیم غذایى در بیماران دیابتى (1) و (2)

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
کامران دالوند
سلام
بسیار زیبا نوشتی کل سایت شما را دیدم وبا اجازه شما برای مقاله کپی کردم دستت درد نکنه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 14/8/1387 - 22:18
یاس شب
خیلی مفیدواموزنده بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 28/5/1387 - 11:22
sara bezh
خوب بودخوشم اومداستفاده کردم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 7/2/1387 - 18:23
jomanjee
فوق العاده بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 7/2/1387 - 14:21
fatemeh bahrami
خیلی مورد استفاده بود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 7/2/1387 - 14:14
eshgh22
بسیار سودمند و مفید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 6/2/1387 - 13:50
پايگاه جامع قرآن كريم
عالی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 4/2/1387 - 18:41