تبیان، دستیار زندگی
چای سبز حاوی موادی به نام فیتوکمیکال و پُلی فنول است که این ترکیب ها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلول های سرطانی را داراست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشگیری از سرطان با چای سبز

چای

چای سبز حاوی موادی به نام فیتوکمیکال و پُلی فنول است که این ترکیب ها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلول های سرطانی را داراست.

این ترکیب می تواند از رشد سلول ها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد افرادی که روزانه چای سبز می نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند. همچنین اشخاص مبتلا به سرطان هایی نظیر سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده که چای سبز می نوشند در درمان بیماری خود کمک عمده ای می کنند.

به افراد سرطانی نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز پیشنهاد می شود.

چای سبز در درمان سرطان پروستات موثر است

بنا به گزارش چاپ شده در مجله پژوهش های سرطان، مواد شیمیایی موسوم به پلی فنول ها که در ساختمان چای سبز وجود دارند، از سرعت پیشروی سرطان پروستات جلوگیری می کنند.

تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که دادن پلی فنول های چای سبز به موش ها از گسترش و پیشرفت سرطان پروستات در آن ها جلوگیری می کند. در این مطالعه پژوهشگران، مواد شیمیایی چای را تصفیه کرده و مورد استفاده قرار دادند.

آن ها دریافتند که پلی فنول ها از یک خط سیر شیمیایی که نقش اساسی در پیشرفت سرطان پروستات دارد، جلوگیری می کنند.

به گفته پژوهشگران، سرطان پروستات در مردان بالای 50 سال بروز می کند. ولی مراحل شیمیایی که باعث ایجاد سرطان پروستات می شود چندین سال قبل از آن شروع می شوند.

گروهی از پژوهشگران سوییسی اثرات مفید چای سبز را در جلوگیری از بروز سرطان تخمدان ها کشف کردند.

قبلا تصور می شد که مصرف چای نه تنها هیچ گونه فایده ای ندارد، بلکه برای سلامتی افراد نیز مضر است، اما با تحقیقات اخیر پژوهشگران این نظریه به کلی منتفی شد، زیرا به عقیده محققان مصرف روزانه دو فنجای چای سبز می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد و یا از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری کند.

همچنین مطالعات دانشمندان استرالیایی نشان می دهد مصرف طولانی مدت چای سبز تا 77 درصد سرطان تخمدان در زنان را کاهش می دهد. در این تحقیق با مطالعه بر روی 900 زن ثابت شد، آنهایی که چای سبز مصرف می کردند میزان ابتلا به سرطان تخمدان در آن ها به مراتب پایین تر از دیگران است.

به گفته دانشمندان، خاصیت ضد سرطانی در چای خشک سیاه نیز وجود دارد، اما این خاصیت کمتر از چای سبز است.

دانشمندان آمریکایی نیز اعلام کردند: علت پیشگیری از سرطان وجود ماده ای به نام کاتیسین در چای است که در پیشگیری از سرطان مثانه نیز موثر است.

کشتن سلول ها سرطان خون با چای سبز

یک سری از ترکیبات چای سبز به نام gallate –3– epigallocatechin به کشتن سلول های سرطانی خون (سلول های لوسمیک) در بیماران مبتلا به لوسمی لنفوسیتیک مزمن (CLL) کمک می کند.

این کار با دخالت در پیام های ارتباطی مورد نیاز برای بقای این سلول ها صورت می گیرد.

در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و در موارد شدید بیماری، شیمی درمانی انجام می شود.

ماهنامه دنیای سلامت- 12

*مطالب مرتبط:

چای سبز فواید زیادی دارد

با نوشیدن چای سبز از پوست خود محافظت کنید 

چای پرطرفدارترین نوشیدنی درجهان 

فواید چای

انواع چای و خواص آن‌ها 

نکات مهم هنگام مصرف چای

چای زنجبیل، نوشیدنی زمستانی

چای را با شیر مخلوط نكنید 

چای خطر سرطان و بیماری قلبی را كاهش می دهد 

درمان اسهال با چای

مصرف قهوه و چای پر رنگ در بروز زخم...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.