راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • کاکائوی تلخ برای قلب مفیده
    کاکائوی تلخ برای قلب مفیده
    تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که کاکائوی تلخ برای سرخرگ ‌ها مفید است و جریان خون را در آنها تسهیل می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه شنبه 25 مارس (5 فروردین) در کنوانسیون سالانه کالج متخصصان قلب آمریکا در نیویورک پژوهشگران دانشگاه ...
  • مصرف کاکائو گردش خون را در مغز تسهیل می کند
    مصرف کاکائو گردش خون را در مغز تسهیل...
    کاکائو حاوی مقادیر فراوانی از فلاونوئیدها است که می‌تواند به افزایش و تسهیل گردش خون در مغز و دیگر اندام ها کمک کند. گرچه بسیاری از مردم بدون توجه به خواص کاکائو و فقط به علت طعم مطبوعش آن را مصرف می‌کنند، اما اعتقاد به خوا...
  • تعداد بازديد :
  • 14536
  • دوشنبه 14/5/1387
  • تاريخ :

شیرکاکائو بهتر است یا شیر؟

شیر کاکائو

سئوال) آیا درست که می گویند اضافه کردن پودر کاکائو به شیر، جذب کلسیم شیر را کاهش می دهد؟ فکر می کنم خیلی ها دوست دارند بدانند آیا این حرف صحیح است یا خیر؟

پاسخ) خیر، این گفته صحیح نیست. کاکائوی موجود در شیر کاکائو جذب کلسیم شیر را کاهش نمی دهد.

البته باید گفت کاکائو حاوی ماده ای بنام "اسید اگزالیک" یا "اگزالات" است که با کلسیم موجود در شیر ترکیب می شود و "اگزالات کلسیم" را به وجود می آورد. اگزالات ماده ای است که در بسیاری از گیاهان مانند اسفناج و چای وجود دارد.

اما کلسیم موجود در شیر خیلی بیشتر از اگزالات موجود در کاکائوست، لذا مقدار زیادی کلسیم آزاد (ترکیب نشده با اگزالات) وجود خواهد داشت. در حقیقت فقط حدود 6 میلی گرم از 250 میلی گرم کلسیم موجود در شیر جذب نمی شود.

هر کودکی باید به مقدار کافی کلسیم دریافت کند تا بتواند رشد قدی و استخوان های سالم و محکمی داشته باشد.

بنابراین اگر کودک شما شیر معمولی را دوست ندارد و فقط شیر کاکائو می خورد، او را از خوردن شیرکاکائو منع نکنید و به او بدهید، زیرا برای سلامتی استخوان هایش مفید است.

نیره ولدخانی- کارشناس علوم تغذیه

*مطالب مرتبط:

چگونه كلسیم لازم را تأمین كنیم؟

 برای سلامت قلبتان،‌ شیر بخورید

شیر پرچرب یا كم چرب؟

اثر شیر و فراورده های آن در پیشگیری از...

مصرف شیر و لبنیات را فراموش نکنید

تأثیر شیر و لبنیات در پیشگیری و درمان فشار خون بالا

دانستنی های خرید و نگهداری لبنیات

انواع تقلب در شیر و لبنیات

 

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
عليرضا
سلام خیلی ممنون كه منو راهنمایی كردید.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 6/12/1390 - 17:21
ایمان صالحی
veryyyyyyyyyyyy goooooooooooooood
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 26/11/1390 - 20:22
ناشناس
بدک نبود خواهشن مشخص شود مطالب از چه منابعی گرداوری شده است
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 8:9
نرگس مصطفوی از جیرفت
بالاخره ما نفهمیدیم کدوم یکی بهتره اما من توصیه می کنم شیر بخورید تااز همه این شبهات درامان باشید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 5/10/1390 - 9:6
هما
مطلبتون خوبه ولی با نظرات دانشجویان صنایع غذایی کمی مردد میشیم بالاخره کدوم درسته بازبرگشتیم سرخونه اول !!!!!حالا شیرساده یا شیرکاکائو؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 23/8/1390 - 18:56
طیبه کارزارجدی
مطالب مفیدی راجع به شیر بدست آوردم به نظر من شیر خیلی مفیدتر از شیر کاکائوست و ما اگر از اول به بچه یاد بدهیم بچه ها بیشتر شیر خالی را دوست خواهند داشت دختر سه ساله من فقط شیر ساده دوست داره نه طعم دار گاهی شیر موز هم می خوره
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 24/4/1390 - 18:48
ابوالفضل
متشکرم به صورت علمی جواب دادید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/4/1390 - 0:26
ستاره
من دانشجوی ترم آخر صنایع غذایی هستم.اونجوری كه ما خوندیم از معایب كاكائو همینه كه موجب كاهش جذب كلسیم موجود در شیر میشه.همچنین اگزالات واسید اگزالیك موجود در كاكائو موجب سنگ كلیه میشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 17/2/1390 - 16:40
مریم
ممنون خیلی خوب بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 17/1/1390 - 10:29
ناهید س
با سلام خیلی خوب بود اما به نظر من بهتر بود در رابطه با شیر کاکائوصنعتی و خانگی هم فرقی قائل شده و مطرح می کردید من خودم از طرفداران شیر و شیر کاکائو هستم ولی سعی می کنم در خانه شیر کاکائو درست کنم چون در آن صورت 1- شکر کم مصرف کرده 2- بیشتر مواقع از عسل استفاده می کنم که با یک تیر دو نشان زده باشم حتی برای پسرم - با سپاس
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 4/1/1390 - 11:49
زهرا صادقی
من دانشجوی صنایع غذایی شهید بهشتی هستم و استادم دکتر مرتضویان فرمودند کاکائو اشکالی در جذب شیر ایجاد نمی کند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 29/11/1389 - 20:22
ناشناس
مفید بود ممنون
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 25/8/1389 - 22:23
حمید اکبری راد
من کارشناس صنایع غذایی هستم و بانظر شما کاملن مخالفم ... ماب حثی که با کارشناسای تغذیه داریم همینه ... که ... شما در صنعت نیستین و نباید صریحن در این سایت با این استقبال بالا بنویسین بچه ها میتونن شیر کاکائو بخورن ... شیر کاکائو حدود 30 درصد سوکروز داره و 3 تا 4 درصد کاکائو ... کاکائو میتونه تا 30 درصد جذب کلسیم را ÷ایین بیاره ... حتی با اینکه مقدارش ناچیزه ... در عین حال که سوکروز خودش میتونه در آینده عامل دیابت این بچه یچه ... من متعجم که چرا انقدر صزیح همچین حرفی زدید ....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 3/5/1389 - 15:39
ملیحه
مرسی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 18/3/1389 - 21:16
dorna
سایت بسیار خوبی داری هر موقع که خواستم تحقیقی چیزی کنم به سایت تو می ایم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 22/10/1388 - 13:2
اينترميلان
عشق است اینترمیلان.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 15/9/1388 - 20:16
amirzi
من خیــــــــــــــــــلی شیر کاکائو مخصوصا خود شیر را دوست دارم .
راستی
یه سوال
***روزانه باید چند لیوان شیر مصرف کرد؟؟؟؟؟؟***
با تشکر
مطلبتان را خواندم
خوب بود
پاسخ تبیان : با سلام دوست گرامی، شما می توانید سوال تان را در بخش مشاوره > سلامتی > تغذیه مطرح نمایید. موفق باشید
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 10/4/1388 - 9:30
یکتا
متششکرم خیلی جالب بود و آموزنده
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 2/10/1387 - 22:54
طیبه
ممنون خیلی خوب بود، اما من شنیدم شیر کاکائو زیاد موجب بروز کم خونی می شود!آیا درست می باشد؟
پاسخ تبیان : با سلام دوست گرامی، شما می توانید سوال تان را در بخش مشاوره > سلامتی > تغذیه مطرح نمایید. موفق باشید
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 26/9/1387 - 12:50
فائزه
ممنونم. خیلی عالی بود من مدت ها بود که دنبال جواب این سوال که "شیر کاکائو بهتر است یا شیر؟"، میگشتم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 24/9/1387 - 17:14
نرگس کاوسی
بسیار عالی بود اطلا عات زیادی را بدست آوردم.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 15/8/1387 - 14:58
پری م
جالب بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 29/5/1387 - 20:18
sama azadandish
عالی بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 22/5/1387 - 12:2
نرگس مصطفوی
عالی بود. سایت مفیدی است.مطالب اموزنده بسیاری دارد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 22/5/1387 - 11:40
ناشناس
با تشكر از تهیه این مطلب فكر می‌كنم با این جواب بسیاری از افراد با خیال راحت این ماده را مصرف كنند من جمله خودم و فرزندم در ضمن چرا نظر ‌های من چاپ نمی‌شود
پاسخ تبیان : با سلام دوست گرامی، شما تا کنون 26 نظر ثبت کرده اید و همه نظرات تان( به جز نظراتی که تکراری بوده اند.) در سایت نمایش داده شده است. در بخش تبیان من > نظرات من می توانید وضعیت نظرات تان را مشاهده نمایید. موفق باشید
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 20/5/1387 - 11:8
sina
جالب بود جواب سوالمو گرفتم....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 16/5/1387 - 1:36
ناشناس
خیلی جالب بود.
من عاشق كاكائو هستم. شیر كاكائو را بسیار دوست دارم. ولی می دانم شكر موجود در شیركاكائو ممكن است در آینده باعث شود كه انسان ها به بیماری دیابت دچار شوند.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 15/5/1387 - 11:58
0010295089
بسیار آموزنده بود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 14/5/1387 - 14:52
پوریا
مرسی جالب بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 14/5/1387 - 12:13