مصرف دانه کنجد، تخم کدو حلوایی و آفتابگردان به دلیل داشتن اسید چرب امگا 6، در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های سرماخوردگی موثر است. دکتر حسام عشایری متخصص داخلی در خصوص علایم سرماخوردگی گفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر دانه های خوراکی در سرماخوردگی

اثر کنجد، تخم کدو حلوایی و آفتابگردان در پیشگیری از سرماخوردگی

دانه کنجد، تخم کدو حلوایی، تخمه آفتابگردان

مصرف دانه کنجد ، تخم کدو حلوایی و آفتابگردان به دلیل داشتن اسید چرب امگا 6، در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های سرماخوردگی موثر است.

دکتر حسام عشایری متخصص داخلی در خصوص علایم سرماخوردگی گفت: این علایم شامل: گلودرد، عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، خستگی، اختلالات خواب و درد دست و پا می ‌باشد.

وی به برخی راه کارها جهت کاهش علایم سرماخوردگی اشاره و عنوان کرد: به هنگام سرماخوردگی، استراحت زیاد، مصرف فراوان مایعات و قرقره کردن آب نمک ولرم به بهبود علایم می ‌انجامد.

این متخصص با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد درگیر سرماخوردگی و اطرافیان آنها در معرض ابتلا به این بیماری هستند، اظهار داشت: در این راستا مصرف منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 کمک بسیار موثری در کاهش بروز عفونت‌های ویروسی است.

دکتر عشایری ماهی قباد، قزل آلا و ساردین و نیز روغن شاهدانه را منابع خوب امگا 3 دانست و تصریح کرد: مصرف این مواد خصوصاً در ماه‌های سرد سال از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا و عوارض ناشی از آنها پیشگیری می ‌کند.

وی کمبود یکی از ویتامین‌های گروه ب به نام پانتوتنیک اسید را موجب بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی دانست و گفت: این منبع مهم غذایی به راحتی با مصرف غلات سبوس‌دار و حبوبات برای بدن می شود و خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی را کاهش می ‌دهد.

این متخصص در پایان سیر را به دلیل داشتن آهن، روی و آلیسین سبب تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی دانست.

 منبع : دنیای سلامت- 19

*مطالب مرتبط در این سایت:

- سرماخوردگی و مكمل های تغذیه ای

- آجیل و خشکبار برای سلامتی بدن مفیدند

- فردی که سرماخورده چه باید و چه نباید بخورد؟ 

- سرماخوردگى، بیمارى فصل 

- امان از سرماخوردگی 

- سرماخوردگی را جدی بگیریم 

- 15روش مبارزه با سرماخوردگی 

- سرما بخورید ؛ آنتی بیوتیك نخورید! 

- تفاوت سرماخوردگی و حساسیت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.