حکم رقص در غیر عروسی
امام خمینی (ره)
رقص مظنه تحریک (در بیشتر موارد موجب تحریک) غریزه جنسی و حرام است علی الاحوط (بنابر احتیاط واجب) مطلقا (هر نوع رقصی) مگر رقص همسر برای همسر.
احکام ازدواج، ص 186
آیت الله بهجت (ره)
رقص به تمام انواع آن اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
آیت الله تبریزی (دام ظلّه)
رقص زن برای زنان در مجالس عروسی و مثل آن در صورتی که اختلاط با مردان نبوده و در معرض نگاه مرد حتی پسر ممیز نباشد و مشتمل بر حرام دیگری، مثل موسیقی و غیره هم نباشد مانعی ندارد.
استفتائات جدید، ص 219 س 1042
آیت الله خامنه ای (دام ظلّه)
رقص بطور کلی اگر به گونه ای باشد که شهوت را تحریک کند و یا مستلزم کار حرام و یا ترتب مفسده ای (گناهی) باشد حرام است.
اجویة الاستفتائات، ص 256 با استفاده از س 167
آیت الله سیستانی (دام ظلّه)
رقص زن یا مرد به طور کلی محل اشکال است، و احوط (احتیاط واجب) در ترک آن است.
فقه برای غرب نشینان، ص 323، با استفاده از م 565
آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه)
حرام است.
جامع الاحکام، ج 1، ص 297، س 1023
آیت الله فاضل لنکرانی (ره)
به طور کلی رقص نوعاً منشاً فساد و از بین رفتن شرم و حیا است لذا احتیاط در ترک رقص و عدم حضور در مجلس رقص است مطلقاً.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه)
به هیچ عنوان جایز نیست.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)
آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه)
رقصیدن و شرکت در مجالس رقص نیز اشکال دارد.
هزار و یک مسئله فقهی، ج 2، ص 172، س 573
بخش احکام اسلامی تبیان