تبیان، دستیار زندگی
قریب الوقوع بودن ظهور منجی موعود و تأسیس حكومت هزار ساله و جهانی، مضمون مشترك هر یك از اضلاع سه گانۀ مثلث مورد نظر را تشكیل داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دروغ هزاره ‌ها؛ حكومت جهانی بنی ‌اسرائیل

اسرائیل

طبق آمار 2007 میلادی، تعداد 38970 سالن سینما در ایالت متّحد? آمریكا فعّال بوده و از یك میلیارد و چهارصد میلیون تماشاگر پذیرایی كرده است. این آمار پرده از نقش مهم و جریان ‌ساز سینما بر مردم و همسو سازی آنان با خاستگاه اصلی كمپانی ‌های هالیوود كه عمدتاً بنی ‌اسرائیلی هستند، بر می‌دارد.

اگرچه موضوع «آپوكالیپس» و آخرالزّمان، در تاریخ سینمای غرب و هالیوود به عنوان مضمونی جذَاب و پركشش شناخته شده است، امَا بروز بسیاری از بحران ‌های طبیعی، اقتصادی و ... طی سه، چهار ده? اخیر، این موضوع و هم? آنچه كه قبل از ظهور منجی موعود بشر را تهدید می ‌كند، تبدیل به سوژ? ثابت و تقریباً شاه بیت قصید? بلند سینمای رؤیا ساز هالیوود شده است؛ به گونه‌ ای كه طی این سال‌ ها هر از چند ماه، تماشاگران سینما شاهد نسخه ‌های جدیدی از این فیلم ‌ها بوده ‌اند.

برخی اطّلاعات حاكی از آن است كه در دهه نود میلادی، قریب به شصت درصد از پرفروش ‌ترین آثار هالیوود با موضوع و محتوای آخرالزّمان ساخته شده است.

با اوج‌گیری فعّالیت‌ های بنیادگرایان انجیلی در ایالات متّحد? آمریكا و به ویژه سال ‌های نزدیك به هزاره جدید، موضوع بلایای طبیعی، ظهور مسیح و تأسیس حكومت هزار ساله كه سخت مورد توجّه این مبلّغان افراطی بود، دست مایه اصلی فیلمسازان هالیوودی قرار گرفت.

حسب همین آگاهی و تعداد آثار است كه بارها اعلام شده كه «سینمای غرب» آرایش آخرالزّمانی گرفته است. نباید فراموش كرد كه هالیوود، تأمین 78? از تولیدات سینمایی مورد نیاز جهان را عهده‌دار است. بد نیست كه عرض كنم، طبق آمار 2007 میلادی، تعداد 38970 سالن سینما در ایالت متّحده آمریكا فعّال بوده و از یك میلیارد و چهارصد میلیون تماشاگر پذیرایی كرده است. این آمار پرده از نقش مهم و جریان ‌ساز سینما بر مردم و همسو سازی آنان با خاستگاه اصلی كمپانی‌های هالیوود كه عمدتاً بنی ‌اسرائیلی هستند، برمی ‌دارد.

برای مقایسه باید دانست كه در حال حاضر از مجموع 427 سالن موجود در ایران، تنها 212 سالن فعّال بوده و طبق آمار سال 2006 میلادی، این سالن ‌ها سالانه پذیرای تنها یازده و نیم میلیون نفر تماشاگر سینما بوده ‌اند. باید اضافه نمود كه در سال 1388، حسب اطّلاعات مندرج در سایت‌های سینمایی كشور و بنیاد فارابی، از مجموع آثار سینمایی در حال ساخت و ساخته شده سال 1388، 43? آنها حاوی مضمون و محتوای كمدی بوده‌ اند و پس از آن، مضامینی ملودرام و خانوادگی ـ بخوانید سوژه تكراری خواستگاری و دعواهای خانوادگی ـ با 26 تا 35 درصد، بالاترین جایگاه خود را به اختصاص داده‌اند. بگذریم!

محور عمومی همه آثار اكشن آپوكالیپس سینمایی هالیوود همین دروغ است كه قرار شده همه‌ مردم و به ویژه ساكنان غرب آن را باور بیاورند و برای مقابله با آن مهیّا شوند. بال به بال این دروغ، دروغ «تأسیس حكومت جهانی بنی ‌اسرائیلی» است كه گویا در میان دریایی از خون و در فضایی آرمگدونی رخ می ‌نماید. این دومی را بنی ‌اسرائیل، واپسین كین و حسدی كه دربار? بنی ‌اسماعیل پیدا كرد، از طرق مختلف به خلق عالم، القاء و حقنه ساخته است.

هم افقی مبلّغان انجیلی، سینمای هالیوود و مردان صاحب نام سیاسی (از دهه هفتاد میلادی به بعد) در گفت ‌و گو از

هالیوود

آخرالزّمان و قریب الوقوع شناختن واقعه ظهور دوم حضرت مسیح علیه السلام، مثلثی را فراروی ما قرار می ‌دهد كه به مدد آن می ‌توان بسیاری از وقایع جهانی و حوادث رفته بر ایران اسلامی را ـ در وقت مواجهه با غرب استكباری ـ شناسایی و تحلیل نمود. همین مبلّغان ساكن كمربند جنوبی ایالات متّحده با پشت سر گذاشتن فاز فرهنگی و ورود به عرص? سیاست، رئیس جمهوری منتخب خود، یعنی آقای رونالد ریگان را به كاخ سفید فرستادند.

از همین روست كه عرض می ‌كنم، نه تنها كاخ سفید از سوگیری ‌های انجیلی ‌های افراطی و بنی ‌اسرائیلی و هالیوود دور و در امان نبوده؛ بلكه همسو با آنان استراتژی و سیاست كلّی واحدی را دنبال نموده است، چنان كه گفت‌وگو از:

•    خطر و واقعه‌ای مهلك و تهدید كننده امنیّت جهانی و به ویژه غرب؛

•    برخاستن این واقعه تهدید كننده از سوی شرق اسلامی؛

•    قریب الوقوع  بودن ظهور منجی موعود و تأسیس حكومت هزار ساله و جهانی، مضمون مشترك هر یك از اضلاع سه گانه مثلث مورد نظر را تشكیل داده است.

نكت? جالب توجّه آنكه، هر سه ضلع (بنیادگرایان بنی اسرائیلی، سینمای بنی اسرائیلی هالیوود و مردان سیاسی خدمتگزار بنی ‌اسرائیل) در محتوم بودن حكومت هزار ساله تحت مشیّت و تقدیر الهی آن هم با پایتختی بیت المقدّس متّفق القول و بر آن پای می فشارند؛ به گونه ‌ای كه مخاطبان مبلّغان انجیلی، آثار سینمایی و مردان سیاسی آمریكایی، بی ‌آنكه قادر به عكس ‌العمل یا نقد منطقی باشند، مسلوب الاراد? خود را در خدمت این مثلث رؤیاساز قرار داده و حتّی خیر و صلاح بشر را هم در همراهی با اراد? اعضای این مثلث می ‌شناسند.

رؤیاسازی این مثلث با جلوداری هالیوود در میان ساكنان ایالات متّحد? آمریكا كه همه چیز را در آین? سینما و تلویزیون می ‌بینند و بی ‌تفكّر و تأمّل، دل به همه آنچه كه به آنها القاء می ‌‍شود می ‌سپارند، باعث بوده تا موضوع «زمان قطعی وقوع حادثه» همواره برایشان مهم و حیاتی جلوه كند، سؤالی كه بنیادگرایان بنی ‌اسرائیلی و پس از آن سینما آن را پاسخ گفته است:

سال های 1966، 1999، 2007 و بالأخره 2012 میلادی، سال ‌های اعلام شده، گذشته و آینده ‌اند. حسب این توقیت مزوّرانه و به بهان? بازدارندگی یا كنترل وقایع موحّش پیش ‌بینی شده، طی همه سال‌ های گذشته، مجموعه ‌ای از استراتژی ‌ها و سیاست ‌ها از سوی مردان سیاسی، اقتصادی و نظامی غربی علیه ساكنان شرق اسلامی اعمال شده است.

محور عمومی همه آثار اكشن آپوكالیپس سینمایی هالیوود همین دروغ است كه قرار شده همه‌ مردم و به ویژه ساكنان غرب آن را باور بیاورند و برای مقابله با آن مهیّا شوند. بال به بال این دروغ، دروغ «تأسیس حكومت جهانی بنی ‌اسرائیلی» است كه گویا در میان دریایی از خون و در فضایی آرمگدونی رخ می ‌نماید. این دومی را بنی ‌اسرائیل، واپسین كین و حسدی كه دربار? بنی ‌اسماعیل پیدا كرد، از طرق مختلف به خلق عالم، القاء و حقنه ساخته است.

تهدید مستمرّ ایران اسلامی، اشغال عراق و افغانستان، حضور در یمن، حمایت از افراطی ‌های سلفی وهّابی و... نمونه های بارز این سیاست‌ های بنی ‌اسرائیلی است كه اعضای این مثلث را طی سی ‌سال اخیر بدان مبادرت ورزیده ‌اند.

هالیوود

كارگردان فیلم سینمایی 2012، آقای رونالد آمریخ آلمانی ‌تبار كه آخرین اثرش در بیش از 35 هزار سینما به نمایش درآمد و میلیون ‌ها دلار را به جیب او سرازیر ساخت، در پاسخ به سؤال دربار? وقایع ویران ‌سازی جهان در فیلم 2012 و عظمت وقایع به نمایش درآمده در فیلم می ‌گوید:«وقتی شما بخواهید یك دروغ، واقعی و رئالیستی به نظر برسد باید سخت كار و تلاش كنید» و ادامه می ‌دهد: «تماشاچی نباید اصلاً احساس كند كه دارد یك فیلم تماشا می ‌كند». شاید بتوان این دو عبارت را «خلاصه استراتژی پنهان» سران فراماسوری جهانی دانست. همانان كه در پرده هدایتگر بنیادگران و سینماگرانند. «واقعی جلوه دادن یك دروغ» و «فریب مردم تا آن را عین واقع بشناسند.»

«تلاش سخت» برای اجرای آن استراتژی و دستیابی به همه مقاصد، تنها در این شرایط است كه وقتی در عالم واقعی، طرحی درافكنده می ‌شود و میلیون ‌ها انسان بی ‌گناه كشته می ‌شوند، هیچ ‌كسی انگشت اتّهام به سوی عواملی اصلی پشت پرده در مقاصد اصلی آنها دراز نمی ‌كند. جناب رونالد آمریخ، پیش از فیلم 2012، فیلم «روز استقلال» را ساخته بود. اثری كه ویرانی دنیا را در 4 جولای، هم ‌زمان با سالروز استقلال ایالات متّحد? آمریكا نشان می ‌داد.

اوّلین موضوع مورد اشار? رونالد آمریخ، تلاش برای واقعی جلوه دادن «دروغ بزرگ» است. این عبارت شنونده را به یاد جملة معروف وزیر تبلیغات هیتلر یعنی‌ آقای «گوبلز» می ‌اندازد. گوبلز گفته بود: «دورغ هر چه بزرگتر باشد، مردم بیشتر باور می ‌كنند» ...

ویرانی دنیا در آخرالزّمان و در اثر سلسله ‌ای از وقایع طبیعی مثل زلزله و سونامی و ذوب شدن یخ ‌های قطبی.

محور عمومی همه آثار اكشن آپوكالیپس سینمایی هالیوود همین دروغ است كه قرار شده همه‌ مردم و به ویژه ساكنان غرب آن را باور بیاورند و برای مقابله با آن مهیّا شوند. بال به بال این دروغ، دروغ «تأسیس حكومت جهانی بنی ‌اسرائیلی» است كه گویا در میان دریایی از خون و در فضایی آرمگدونی رخ می ‌نماید. این دومی را بنی ‌اسرائیل، واپسین كین و حسدی كه دربار? بنی ‌اسماعیل پیدا كرد، از طرق مختلف به خلق عالم، القاء و حقنه ساخته است.

آن زمان كه حسب طرّاحی الهی، آنان دریافتند كه دین جهانی اسلام و مؤسّس حكومت جهانی از میان خانواد? پیامر آخرالزّمان، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و از بین نوادگان اسماعیل بر خواهد خواست، به جای تبعیّت و گردن گزاردن به حكم خدا، بنا را بر تحریف و توطئه گذاشتند. مسیح علیه السلام را به دست رومیان سپردند، ایشان را دروغزن و خود را منتظر مسیح یهودی اعلام كردند كه در آخرالزّمان از نسل اسرائیل برخواهد خواست تا مؤسّس حكومت جهانی بنی ‌اسرائیل شود.

حضرت عیسی علیه السلام، تنها به منظور تصدیق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از نسل اسماعیل خواهد آمد و پس از آن به اذن خداوند رحلت و در زمین مدفون خواهد شد و موضوع تأسیس حكومت جهانی و ایجاد عدالت و ایفای نقش مصلح كل، به تمامی مخصوص به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این واقعه سهمی جز تبعیّت و فرمانبرداری برای بنی اسرائیل نیست. با این دروغ، بنی ‌اسرائیل سعی نمود تا بنی ‌اسرائیل را «وارث» معرفی كند.

محمّد بن عبدالله صلی الله علیه و آله، پیامبر آخرالزّمان را منكر شدند، فرزندانش را به شهادت رساندند تا شاید نسل بنی اسماعیل منقرض و شانس تأسیس حكومت به بنی ‌اسرائیل برسد و چنان از طرق مختلف «تحریف و تهدید» بر این دروغ اصرار ورزیدند كه حتی برخی مسلمانان ساده ‌دل هم گمان بردند در واقعه شریف ظهور، حضرت عیسی(علیه السلام) نزول اجلال نموده و صاحب ركنی از حكومت جهانی اسلامی كه به پیامبر آخرالزّمان وعده داده شده بود، خواهد شد؛ در حالی كه ایشان، یعنی حضرت عیسی علیه السلام، تنها به منظور تصدیق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از نسل اسماعیل خواهد آمد و پس از آن به اذن خداوند رحلت و در زمین مدفون خواهد شد و موضوع تأسیس حكومت جهانی و ایجاد عدالت و ایفای نقش مصلح كل، به تمامی مخصوص به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این واقعه سهمی جز تبعیّت و فرمانبرداری برای بنی اسرائیل نیست. با این دروغ، بنی ‌اسرائیل سعی نمود تا بنی ‌اسرائیل را «وارث» معرفی كند.

پای فشاری انجیلی ها بر برخی آیات محرّف انجیل و تورات این شبهه را باعث شده كه اینان مذهبی، مؤیّد عالم معنوی و كتب آسمانی و در زمر? منتظرانند كه برای واقع شدن ظهور بال بال می ‌زنند. به هما‌ن سان كه در كلیسا‌های تلویزیونی به نمایش می ‌گذارند. عموم بر و بچّه‌های مذهبی این تصوّر غلط را از مسیحیان بنیادگرای وابسته به كلیساهای پروتستانی آمریكایی و انگلیسی دارند. اگر چنین ظنّی دربار? اعضای مثلث (بنیادگرایان بنی ‌اسرائیلی، سینماگران بنی اسرائیلی و مردان سیاسی خدمتگزار بنی ‌اسرائیلی) می ‌رفت، نشانه‌ هایی از رویكرد به اخلاق، معاداندیشی و رحم و شفقت دربار? بندگان خدا در آنها قابل شناسایی بود.

چه كسی می تواند ظلم و ستم غیرقابل بخشش مردان سیاسی كاخ سفید را انكار كند؟ واپسین این اهتمام برای «تثبیت بزرگ ترین دروغ تاریخ از طریق رسانه ‌های مدرن»، موضوع «فریب مردم» و رهزنی عقل آنان خود را می ‌نماید. هم? تحریف‌ های صورت بسته در تاریخ دراز بنی ‌اسرائیل، جملگی مصروف جایگزین ساختن «مسیح و دجّال و دروغزن» به جای «مسیح موعود» بوده است. این عمل، همان عمل شریر اشرار بنی اسرائیل است. به ویژه در این سال ‌ها كه احساس می شود فرصت ‌ها رو به كوتاهی گذارده و احتمال می رود خورشید «موعود مقدّس» از آسمان شرق اسلامی طلوع كند، همه قوای خود را مصروف:

 ـ انهدام قوای مسلمانان و بازماندگان بنی ‌اسماعیل؛

ـ انعدام سرزمین آنها؛

2012

ـ درگیر ساختن مسلمانان در درگیری ‌های بزرگ به ظاهر آخرالزّمانی (چنان كه سینمای هالیوود آن را به نمایش می گذارد)

ـ بالأخره تأسیس حكومت جهانی بنی اسرائیل بر ویرانه ‌های شرق اسلامی شده است.

این همه را مقدّمه ساختم تا پرده از مفاهیم و مقاصد نهفته در پشت پرد? مجازی سینمای آخرالزّمانی برداشته شود. اشاره‌ ای كوتاه دربار? دو فیلم متأخّر؛ فیلم 2012 و پیش از آن «باهوش» (Knowing)، دو اثر قابل تأمّل در میان آثار سال‌ های گذشته هالیوودند. شایان ذكر است با عنوان 2012 چند فیلم سینمایی و مستند ساخته شده و به نمایش درآمده است. این فیلم محصول 2009 در آمریكا ساخته شده بود.

شروع ماجرای فیلم به سال 1958 برمی ‌گردد. طی مراسمی گروهی از دانش‌ آموزان آرزوها و درخواست‌ هایشان دربار? آینده را در یك كپسول زمان قرار داده و در زمینی مخفی می ‌كنند تا پنجاه سال بعد در معرض تماشا و مطالع? آیندگان قرار داده شود. در میان آثار، دختركی مرموز برگه ‌ای را به كپسول زمان سپرده كه تنها از اعداد و ارقام پوشیده شده است. بعد از پنجاه سال پرفسور كستلر با مطالعه این برگه پی به وقایعی وحشتناك می ‌برد كه اتّفاق افتاده و درمی ‌یابد كه در آینده نیز حوادث بزرگتری، جهان و بشر را تهدید خواهد كرد، تلاش‌ او برای متوقّف كردن حوادث پی ‌در پی به جایی نمی ‌رسد. گویا نوعی آگاهی، هوش یا الهام اخبار آینده را به آن دختر القاء كرده است. با شروع آخرین وقایع كه مربوط به آخرالزّمان است؛ در حالی كه زمین و ساكنانش در حال نابودیی اند، سفینه‌ هایی نورانی برگزیده ‌ای از زنان و مردان را با خود به آسمان می ‌برند. در میان آنها، دختر و پسری یهودی اند كه به آسمان صعود می كنند و پایان فیلم، این دو در دشتی بهشتی و جادویی به سوی درختی ویژه حركت می كنند. در واقع آنان، نمایندگان برگزید? بشری هستند كه پس از بحران ‌های بزرگ آخرالزّمان، بهشت موعود را كه همان حكومت هزار ساله بنی ‌اسرائیلی است، تأسیس خواهند ساخت. این اثر، برخاسته از آموزه ‌های بنی ‌اسرائیلی است.

فراموش نكنیم كه حسب تفاسیر روایی ائمه دین علیهم السلام، درخت ممنوعه‌ ای كه حضرت آدم و حوا (علیهماالسلام) از نزدیك شدن به آن منع شده بودند، شجره طیّبه پیامبر آخرالزّمان، مقام و منزلت ایشان و مأموریت ویژه آنها بوده است. حكومت صالحان و میراث انبیاء و اوصیاء عظام ‌الهی، در تقدیر پیامبر آخرالزّمان و اهل بیت مكرّم ایشان علیهم السلام وارد شده بود. بنی ‌اسرائیل در پی معلّم بزرگش، ابلیس لعین، دریافته بود كه مأموریت تأسیس حكومت جهانی و انتشار دین جهانی بر دوش مردی از بنی اسماعیل، خلف صالح، وارث انبیاء و اوصیاء حضرت صاحب الزّمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گذارده شده است امّا، این جریان، به جای گردن نهادن به حكم خداوندی، از روی حسد، طریق كین‌ جویی را در پیش گرفت.

بی دلیل نیست كه مسیحیّت، پس از گذار از كارخانه تحریف پولس و در قرن شانزدهم مارتین ‌لوتر معترض، در اثر رخنه یهود به فرقه‌ ای پروتستانی تبدیل شد و مقامی در حدّ سگ ‌پای سفر? بنی ‌اسرائیل را از آن مسیحیان ساخت. از همین طریق، بنیادگران انجیلی پروتستان، نه تنها خودشان بر آستان بنی ‌اسرائیل سر سپردند؛ بلكه تمامی دستگاه سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریكا و انگلیس را در كنار هم? ساز و برگ رسانه ‌ای و از جمله كمپانی ‌های هالیوود در خدمت استراتژی و خواست اشرار یهود قرار داد. 1

اسماعیل شفیعی سروستانی

تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان


1.ر.ک؛ پایگاه وعده صادق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.