تبیان، دستیار زندگی
جشن سی‌ام سینمای ایران از فردا آغاز می‌شود و طبق برنامه قرار است 32 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران با یكدیگر رقابت كنند. داوران این بخش نیز اوایل هفته اعلام شد تا علاقه‌مندان بتوانند گمانه‌زنی برای سیمرغ‌های جشنواره را آغاز كنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكارچیان سی‌امین سیمرغ

فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران با یكدیگر رقابت می كنند


با آغاز سی امین جشنواره ی بین المللی فیلم فجر ،  طبق برنامه قرار است 32 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران با یكدیگر رقابت كنند. داوران این بخش نیز اوایل هفته اعلام شد تا علاقه‌مندان بتوانند گمانه‌زنی برای سیمرغ‌های جشنواره را آغاز كنند


امسال برای اولین بار طی 2 دهه اخیر برگزاری جشنواره، محمد خزاعی، دبیر این رویداد طبق برنامه پیش رفت و به عهدش وفادار ماند كه زمان برای ارسال كپی فیلم‌ها به دفتر جشنواره تمدید نخواهد شد، بنابراین با وجود این كه چند فیلم سرشناس هنوز نتوانسته‌اند خود را به جشنواره برسانند، قرار است محمد خزاعی جدول تازه جشنواره را تنظیم كند. بنا به گفته دبیر جشنواره سی‌ام هیچ فیلمی جایگزین فیلم‌های مسابقه سینمای ایران نخواهد شد و بنابراین فیلم‌های حذفی اگر تا پایان جشنواره توانستند خود را برسانند تنها در بخشی بیرون از مسابقه اكران خواهند شد. در این مطلب كه بر اساس جدول ابتدایی دفتر جشنواره تنظیم شده است از 32 فیلم به عنوان فیلم‌های بخش مسابقه نام برده می‌شود و در آن نگاهی اجمالی داریم به همه فیلم‌های بخش مسابقه صورت گرفته كه البته از میان آنها روی برخی فیلم‌ها كه حواشی بیشتری داشتند و از گزینه‌های احتمالی سیمرغ محسوب می‌شوند تمركز بیشتری داشتیم. فیلم‌های دیگر یعنی بزن بریم بهشت (مصطفی كیایی)، ‌پرواز بادبادك‌ها (علی قوی تن)، تلفن همراه رئیس‌جمهور (علی عطشانی)، ‌چك (كاظم راست‌گفتار)، راه بهشت (مهدی صباغ‌زاده)،‌ روزهای زندگی (پرویز شیخ‌طادی)، ‌زندگی خصوصی (محمدحسین فرح‌بخش)، محرمانه تهران (مهدی فیوضی)، ‌یك روز دیگر (حسن فتحی)، یكی می‌خواد باهات حرف بزنه (منوچهر هادی)، ‌من و زیبا (فریدون حسن‌پور)‌، بی‌خداحافظی (احمد امینی)، بی‌خود و بی‌جهات (عبدالرضا كاهانی) ، ضد گلوله ( مصطفی كیایی )و سلام بر فرشتگان (فرزاد اژدری)‌ نیز در بخش سودای سیمرغ حضور دارند.

گیرنده‌ /‌ مهرداد غفارزاده

شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: گیرنده، روایت حاج صمد، راننده وانت كارخانه‌ای در شهرستانی دورافتاده و كوچك است كه در پی اتفاقی ماموریتی مهم می‌یابد.

گیرنده، اولین فیلم سازنده آن است كه توانسته علاوه بر بخش نگاه نو در بخش مسابقه سینمای ایران هم حضور داشته باشد. نكته قابل توجه حضور سعید راد به عنوان بازیگر در اولین ساخته كارگردانش است. گیرنده به تهیه‌كنندگی محمد قهرمانی و با مشاركت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.

گشت ارشاد ‌/‌ سعید سهیلی

شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: این فیلم داستان 3 جوان جنوب شهری است كه برای به دست آوردن پول دست به كار خطرناكی می‌زنند و وقایع فیلم را شكل می‌دهند.

بهترین فیلم سهیلی را باید اولین ساخته او یعنی «مردی شبیه باران» دانست وگرنه در كارنامه هنری این فیلمساز بیشتر آثاری دیده می‌شود كه مدتی سینماهای ایران را تسخیر كرده بود. چارچنگولی و ازدواج در وقت اضافه نمونه‌های متاخر این نكته هستند.

پل چوبی ‌/‌ مهدی كرم‌پور
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: «پل چوبی» معبری بود بر خندق شمالی طهران، مابین پایتخت و ییلاق شمیران... محل اتصال طهران قدیم و تهران مدرن. اینجا و اكنون محله پل چوبی یادگار گذشته است. نامی‌ به‌جامانده در قلب شهر پرهیاهو؛ محل رخداد عاشقانه‌ای ناآرام...پل چوبی آنقدر خبر و حاشیه داشت كه هر بیننده‌ای را كنجكاو به دیدنش می‌كند. تعداد بالای بازیگران ستاره در یك فیلم آن هم در یك داستان عاشقانه شهری به تنهایی خودش وسوسه‌كننده هست. به این نام‌ها دقت كنید: هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهناز افشار، مهران مدیری، آتیلا پسیانی و... . فیلمنامه این اثر را كرم‌پور به همراه خسرو نقیبی نوشته است. كرم‌پور در اثر قبلی خود یعنی تهران، روزهای آشنایی توانست نظر منتقدان را جلب كند و این فیلم هم بتازگی به شبكه نمایش خانگی راه یافته است.

یك عاشقانه ساده ‌/‌ سامان مقدم
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم:‌ در خلاصه داستان فیلم «یك عاشقانه ساده» با نام قبلی «باگت» آمده است: فرزند آدم محكوم به سرنوشتی بود كه پدر و مادرش برایش رقم زدند.

سامان مقدم، آثار سینمایی ماندگاری را از جمله «كافه”‰ستاره»، «صد سال به این سال‌ها»، «مكس» و... را در كارنامه هنری خود دارد كه اغلب این آثار جزو فیلم‌های پرمخاطب سینما محسوب می‌شود. «صد سال به این سال‌ها» فیلم قبلی این كارگردان است كه با گذشت چند سال از ساخت هنوز امكان اكران عمومی پیدا نكرده است. یك عاشقانه ساده، دارای ویِِژگی‌هایی است كه این اثر را از سایر آثار پیشین مقدم متمایز می‌كند. كوچ‌كردن از فضای شهری به یك فضای بكر روستایی و روایت داستانی در بطن دغدغه‌های مردم آن محل یكی از این ویژگی‌هاست.

در انتظار معجزه ‌/‌ رسول صدرعاملی
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: زن و شوهری را روایت می‌كند كه در اوج اختلاف خانوادگی به همراه دختر 4ساله‌شان جهت زیارت امام رضا(ع) عازم مشهد می‌شوند...

این فیلم بخش دیگری از سه‌گانه‌ای است كه صدرعاملی از 3 سال پیش ساخت آن را درباره زیارت و زائران حرم حضرت امام رضا(ع) شروع كرده است. فیلمنامه كار بر اساس طرحی از اصغر فرهادی است و حمید فرخ‌نژاد،‌ پریوش نظریه و ‌بیتا فرهی برای او بازی می‌كنند.

آمین خواهیم گفت ‌/‌ سامان سالور
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم:‌ روایت قصه‌ای عاشقانه در بستری انسانی است.

كارگردان جوان تجربه‌گرا سال گذشته با فیلمش در جشنواره هوادارانش را ناامید كرد؛ فیلمی كه اتفاقا این روزها به شبكه نمایش خانگی راه یافته است. سیزده 59 یكی از فیلم‌هایی بود كه سال گذشته بسیاری در انتظار دیدنش بودند، اما حاصل كار بدتر از آن بود كه بتواند دوستداران سالور را راضی كند. این كارگردان اما امسال هم با فیلم «آمین خواهیم گفت» در جشنواره سی‌ام حضور دارد. در این فیلم بیش از همه حضور فرزاد حسنی، گوینده و مجری تلویزیونی جلب توجه می‌كند. البته او در نقش خودش بازی نمی‌كند و اتفاقا گریم سنگینی در این فیلم دارد. سالور با فیلم «چند كیلو خرما...» توانست یكی از جوایز ارزشمند جهانی (یوزپلنگ طلایی جشنواره لوكارنو) را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد، اما او هنوز نتوانسته است مخاطب ایرانی خود را مجاب كند به پای قصه فیلمش بنشیند، تركیب داوران امسال هم نشان از این ندارد كه چندان از تجربه‌گرایی سامان سالور لذت ببرند. بنابراین حتی اگر با فیلم خوبی روبه‌رو شدید چندان دل به سیمرغ آن نبندید. سامان سالور درباره فیلم جدیدش گفته است بزرگ‌ترین جایزه برای هر فیلمسازی خوب دیده‌شدن است و بزرگ‌ترین آرزوی من این است كه «آمین خواهیم گفت» بخوبی دیده شود.

خوابم میاد‌ /‌ رضا عطاران
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: فیلم، داستان معلمی ‌به نام رضاست كه در برقراری رابطه با زن‌ها مشكل دارد، او با زنی پاستیل‌فروش آشنا می‌شود كه از رضا خواسته‌های عجیب و غریبی دارد...

اولین فیلم رضا عطاران از آن دسته فیلم‌هایی است كه بسیاری منتظر نمایش آن هستند. سال خوب عطاران تنها با ساخت یك فیلم خوب كامل می‌شود. او در میان كارگردانانی كه برای تلویزیون مجموعه مناسبتی می‌ساختند، بهترین بود. هر چند فیلم تازه‌اش (كه بارها نامش تغییر كرد) در داستان ایده دندانگیری ندارد، اما فیلم خوابم میاد با تركیب بازیگرانش جذاب‌تر از آن است كه بخواهیم از دیدنش بگذریم. همین بس كه اكبر عبدی، نقش مادر رضا عطاران را در فیلم بازی می‌كند.

بیداری ‌/‌ فرزاد موتمن
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: بیداری، داستان زنی به نام زهراست كه حافظه‌اش از زمانی كه برای آخرین بار دختر 6 ساله‌اش یاسمن را دیده، متوقف شده است.

فرزاد موتمن را همواره به نام فیلم به‌یادماندنی‌اش یعنی شب‌های روشن به یاد می‌آورند و از «بیداری» كه چند سال پیش ساخته شده، اما به دلیل مشكل با تهیه‌كننده‌اش مدت‌ها نتوانست روانه سینماها شود چندان امیدی نمی‌توان بست.

«بیداری» از مجموعه فیلمهای سی‌امین سال انقلاب اسلامی ‌است كه توسط سازمان سینمایی سبحان با حمایت و مشاركت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است. فیلمنامه «بیداری» را كریم ‌هاتفی‌نیا با مشاوره و بازنویسی نهایی سعید حاجی‌میری به نگارش درآورده است.

یك سطر واقعیت ‌/‌ علی وزیریان
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: ‌یك سطر واقعیت، ماجرای دشواری‌‌های زندگی یك زوج فرهنگی را به تصویر می‌‌كشد.

علی وزیریان پیش از این ساخت فیلم‌های سینمایی «خدا”‰نزدیك است» و «یك وجب از آسمان» را در كارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. در این فیلم سینمایی بازیگرانی همچون: حسین یاری، مهراوه شریفی‌نیا، همایون ارشادی، رضا ناجی، شیوا خنیاگر و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بوسیدن روی ماه ‌/‌ همایون اسعدیان
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: ‌بوسیدن روی ماه، داستان احترام‌السادات و فروغ‌خانم است كه در همسایگی هم زندگی می‌كنند و بیش از 20 سال است كه در انتظار فرزندانشان هستند.

فیلم تازه اسعدیان یكی از آن دسته فیلم‌هایی است كه خیلی‌ها از آن تعریف كرده‌اند. یكی از فیلم‌هایی كه بسیاری آن را یكی از شانس‌های سیمرغ بهترین فیلم می‌دانند. البته باید امیدوار باشیم تا با فیلمی مشابه طلا و مس از لحاظ ساختار روبه‌رو نشویم. هر چند طلا و مس را باید بهترین فیلم این كارگردان دانست. در فهرست فیلم‌های كارنامه كاری اسعدیان به فیلم‌هایی برمی‌خوریم كه از هر لحاظ سالم هستند؛ فیلم‌هایی كه هم مخاطب را راضی كرده است و هم منتقدان را به تحسین واداشته است. بوسیدن روی ماه صد و چهارمین فیلم حوزه هنری است كه در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید. طرح این فیلم از منوچهر محمدی است كه تهیه‌كنندگی آن را هم به عهده دارد. بازیگران فیلم هم تركیب جالب‌توجهی دارند. رابعه مدنی (مادر امیرشهاب رضویان) كه در سریال وضعیت سفید بازی‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفت یكی از بازیگران اصلی است و همچنین شیرین یزدان‌بخش هم یكی دیگر از بازیگران اصلی فیلم است. مسعود رایگان، صابر ابر، سعید پورصمیمی، شیدا خلیق، شاهرخ فروتنیان و شبنم مقدمی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

برف روی كاج‌ها ‌/‌ پیمان معادی
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: درباره زنی است كه با اتفاقی بزرگ در زندگی‌اش در دو راهه تصمیم قرار می‌گیرد.

فیلمنامه‌نویس موفق و خوب، بازیگری كه ردش را باید از روی فرش قرمز‌های معروف جهان گرفت حالا در جشنواره سی‌ام فیلم ساخته است. فیلمی كه به قول دوستانش امضای معادی را دارد. فیلمی آرام و عاشقانه به سبك فرانسوی! كار اصلی معادی در سینمای ایران فیلمنامه‌نویسی است. نوشته‌های او هم آثار قابل تاملی است، «آواز قو»، «كما»، «كافه ستاره» و... او امسال علاوه بر فیلم خودش در اثر دیگری نیز حضور دارد، معادی یكی از فیلمنامه‌نویس‌های انیمیشن «تهران 1400» نیز هست و باید دید بازیگر موفق فیلم‌های اصغر فرهادی پشت دوربین چه كاره است. تركیب بازیگران و عوامل فیلم هم هوشمندانه است. بازیگر اول معادی مهناز افشار است كه سال گذشته با بازی خوبش در سعادت‌آباد داوران را مجاب كرد اولین سیمرغ را به او اهدا كنند. پشت دوربین فیلم معادی هم محمود كلاری است كه یكی از جوایز ارزنده فیلمبرداری در سطح جهان را برای فیلم جدایی نادر از سیمین بتازگی دریافت كرده است و بالاخره حسن معجونی، بازیگر محبوب تئاتری هم یكی از بازیگران فیلم معادی است. نكته جالب این فیلم البته فیلمبرداری آن به صورت سیاه و سفید است.

پله آخر‌ /‌ علی مصفا
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم:‌ امین دكتری میانسال است كه پس از سال‌ها به ایران برگشته و همراه مادرش تنها زندگی می‌كند. او با شنیدن خبر مرگ یكی از دوستان كودكی به خانه‌اش رفته و درگیر ماجرای مرگ او می‌شود.

دومین فیلم بلند علی مصفا پس از 7 سال از اولین ساخته‌اش در جشنواره سی‌ام حضور دارد. مصفا در اولین فیلمش یعنی «سیمای زنی در دوردست» توانسته بود منتقدان را نسبت به جهان سینمایی‌اش امیدوار سازد و همین است كه بسیاری منتظرند تا حاصل این وقفه طولانی از ساخت اولین فیلمش را در اثر تازه‌اش ببینند. در فیلم سینمایی پله آخر لیلا حاتمی، ‌همسر علی مصفا یكی از متفاوت‌ترین نقش‌های خود را ایفا كرده است.

ملكه‌ /‌ محمدعلی باشه آهنگر
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: ماجرای «ملكه» در دوران دفاع مقدس اتفاق می‌افتد و داستان آن در پالایشگاه نفت آبادان هنگام جنگ تحمیلی رخ می‌دهد.

شاید نگاه به كارنامه كاری باشه آهنگر برای ورود به فیلم تازه‌اش چندان كمكی به مخاطب نكند، چرا كه آنقدر از فیلم تازه او حرف زده‌اند و تعریف كرده‌اند كه به قولی متصل شدن این فیلم به آثار قبلی او پایین آوردن سطح فیلم تازه آهنگر است! این كارگردان البته 2 سال پیش با فیلم بیداری رویاها در جشنواره حضور داشت و پیش‌تر از آن هم به واسطه فیلم خوش ساختش یعنی «فرزند خاك» توانست سیمرغ بهترین فیلم ملی را از آن خود كند. جالب این‌كه خبرگزاری سینماپرس كه نزدیك به معاونت سینمایی وزارت ارشاد است پیش از آغاز جشنواره این فیلم را یكی از ركوردداران جشنواره سی‌ام معرفی كرده و نوشته است این فیلم سینمایی به دلیل موضوع متفاوت و فیلمنامه حرفه‌ای كه دارد یكی از ركورددارهای نامزدهای امسال خواهد بود. عوامل حرفه‌ای فیلم هم یكی از مواردی است كه بسیاری به واسطه آن این فیلم را ركورددار سیمرغ‌های امسال می‌دانند. از بازی بازیگرانی همچون هومن برق‌نورد، حمید آذرنگ و مصطفی زمانی گرفته تا آهنگسازی حسین علیزاده و البته فیلمبرداری علیرضا زرین‌دست كه بسیاری تصویربرداری این فیلم را از نقاط قوت كل فیلم می‌دانند.

پذیرایی ساده‌ /‌ مانی حقیقی
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم:‌ درباره زن و مردی است كه در فضایی سرد و كوهستانی و جنگ‌زده میان مردم پول پخش می‌كنند.

حقیقی كارگردان كاربلدی است. او این وی ‍ ژگی را نه‌تنها در سینما، بلكه در نوشتن هم دارد. برای همین انتظار برای دیدن تازه‌ترین ساخته او كه اتفاقا تنها نماینده ایران در جشنواره برلین نیز خواهد بود بسیار است. با توجه به حواشی و داستان فیلم و البته تیزر آن می‌توان گفت او هم با فیلم تازه‌اش ترجیح داده است به فیلم‌های تجربه‌گرای قبلی‌اش بازگردد؛ فیلم‌هایی مثل كارگردان مشغول كارند و آبادان. یكی از نكات قابل توجه این فیلم حضور امیررضا كوهستانی به عنوان فیلمنامه‌نویس این اثر است، البته با همكاری مانی حقیقی. كوهستانی یكی از نام‌آوران جوان عرصه تئاتر است كه از آخرین كار او یعنی «ایوانف» به عنوان یكی از بهترین آثار تئاتری یاد می‌شود. همكاری این دو می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. حقیقی خودش در كنار ترانه علیدوستی نقش‌های اصلی مرد و زن فیلم را هم بازی كرده‌اند، خودش هم تیتراژ فیلم را ساخته است.

او كه پیش از این تجربه ساخت چند تیتراژ متفاوت و تماشایی برای فیلم‌هایی مانند «باج‌خور» و «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» را داشت، عنوان‌بندی متفاوتی برای «پذیرایی ساده» ساخته است.

یكی از ویژگی‌های متمایز فیلم، حضور بازیگران تئاتر در نقش‌های مكمل، اما كلیدی فیلم است. سعید چنگیزیان، وحید آقاپور، محمدرضا نجفی و نادر فلاح از چهره‌های مطرح تئاتر این روزها هستند كه نقش‌های شاخص و تاثیرگذاری در پذیرایی ساده ایفا كرده‌اند.

خرس ‌/‌ خسرو معصومی
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: داستان رزمنده‌ای است كه پس از سال‌ها اسارت به شهرش برمی‌گردد و با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شود.

شاید خواندن داستان فیلم و اضافه كردن بازیگران آن در نقش‌هایشان برای شما تصویری از فیلمی كلیشه‌ای داشته باشد، اما این پیشفرض را كنار بگذارید، چرا كه فیلم خرس یكی از فیلم‌های مهم جشنواره سی‌ام است، فیلمی كه البته برای نمایش آن در جشنواره سی‌ام اصلاحاتی را هم انجام داد. خسرو معصومی را بیشتر به واسطه سه‌گانه‌اش درباره قاچاق چوب در شمال ایران می‌شناسیم، موضوعی كه بیشتر در بستر داستانی عاشقانه روایت شد. البته اولین فیلم از این سه‌گانه مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. «رسم عاشق‌كشی» اولین فیلم از این سه‌گانه بود كه سال 81 ساخته شد، جایی در دوردست سال 84 ساخته شد و سومین فیلم از این سه‌گانه با عنوان باد در مرغزار می‌دمد سال 86 جلوی دوربین رفت. پرویز پرستویی، فرهاد اصلانی و مریلا”‰زارعی بازیگران اصلی فیلم هستند كه بازی فرهاد اصلانی در این فیلم آنقدر خوب هست كه از همین الان او را یكی از نامزدهای بازیگری امسال قلمداد كنیم. او سال گذشته هم در فیلم یه حبه قند بازی خوبی داشت، اما نتوانست سیمرغ جشنواره را از آن خود كند. لوكیشن این فیلم هم مثل اغلب آثار معصومی در شمال ایران است و او نتوانسته است علاقه زیادش را به شمال ایران در فیلم‌هایش پنهان كند.

نارنجی‌پوش‌ /‌ داریوش مهرجویی
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم:‌ نارنجی‌پوش، داستان تحول یك عكاس است كه تلاش دارد با پاكیزگی محیط اطراف، به تطهیر روح و روان خود بپردازد و در نهایت به پاكیزگی روح دست یابد.

روند فیلم‌های اخیر داریوش مهرجویی چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده است. برخی بر این باورند كه فیلمساز بزرگ سینمای ایران افولش از بعد از ساخت فیلم درخت گلابی رقم خورد، اما هستند هنوز طرفداران مهرجویی كه نه‌تنها بر این باور نیستند، بلكه معتقدند فیلم‌های اخیر او مثل آسمان محبوب و تهران، روزهای آشنایی نه‌تنها ساده‌انگاری مهرجویی نیستند، بلكه قدمی رو به جلو برای فیلمساز ایرانی است. آسمان محبوب كه سال گذشته حتی توانست جایزه بهترین كارگردانی را از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر دریافت كند مورد انتقاد اغلب اهالی سینما قرار گرفت و عدم اكران آن هم فرصت تامل بیشتر روی این فیلم را از مخاطبانش گرفت.

برخی بر این باورند كه فیلم تازه مهرجویی یعنی نارنجی‌پوش هم در ادامه فیلم‌های اخیر اوست، اما از این فیلم هم به عنوان یكی از شانس‌های سیمرغ جشنواره سی‌ام نام برده می‌شود. حامد بهداد، ستاره این روزهای سینمای ایران در اولین تجربه بازیگری‌اش با مهرجویی جلوی دوربین این كارگردان قرار گرفته است و بازیگرانی همچون لیلا حاتمی، امید روحانی، میترا حجار، فردوس كاویانی، اردشیر رستمی و طناز طباطبایی هم او را همراهی می‌كنند.

شور شیرین‌ /‌ جواد اردكانی
شكارچیان سی‌امین سیمرغ

داستان فیلم: شور شیرین، مقاطعی از زندگی شهید كاوه، یكی از فرماندهان كردستان را به تصویر می‌كشد.

شور شیرین، از جمله فیلم‌هایی است كه تصویرگر زندگی سرداران شهید ایرانی است كه كمتر كارگردانی زندگی این افراد را در قالب یك اثر سینمایی به تصویر كشیده است و این بار در جشنواره سی‌ام به تماشای بخشی از زندگی شهید محمود كاوه می‌نشینیم. جواد اردكانی كه فیلمنامه این اثر را براساس تحقیقات گسترده‌ای از یكی از همرزمان شهید كاوه و بسیاری از سرداران وقت نوشته است،كارگردانی این فیلم سینمایی را نیز عهده‌دار است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:جام جم / میثم اسماعیلی‌