تبیان، دستیار زندگی
دبیر بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم كودك‌و نوجوان، اصفهان را به عنوان مكان برگزاری جشنواره‌ فیلم كودك و نوجوان تا پنج سال آینده معرفی كرد و گفت: پیام این دوره از جشنواره، همدلی و وفاق همه اهالی سینما است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصفهان میزبان جشنواره كودك


دبیر بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم كودك‌و نوجوان، اصفهان را به عنوان مكان برگزاری جشنواره‌ فیلم كودك و نوجوان تا پنج سال آینده معرفی كرد و گفت: پیام این دوره از جشنواره، همدلی و وفاق همه اهالی سینما است.


اصفهان تا 5 سال میزبان جشنواره فیلم كودك است

احمد میرعلایی دبیر بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم كودك‌و نوجوان كه صبح امروز ـ 14 شهریور ماه ـ در بنیاد سینمایی فارابی سخن می‌گفت،افزود: جشنواره‌ فیلم كودك و نوجوان از 23 تا 27 آبان برگزار می‌شود.‌

وی اضافه كرد: تاكنون هیات انتخاب بخش بین الملل كارشان را آغاز كرده‌اند و متقاضیان زیادی برای حضور در این بخش داشته‌ایم كه تا ابتدای مهرماه فیلم‌ها معرفی می‌شوند.

میرعلایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزبانی جشنواره در شهر اصفهان مطرح كرد: تا پنج سال آینده قطعی كرده‌ایم كه جشنواره همزمان با روز جهانی كودك (16 مهر) برگزار شود. امسال كه یك ربع قرن از برپایی جشنواره می‌گذرد، بهانه‌ای است تا دوره‌های قبل بازنگری شود بنابراین ما سعی كردیم زیر ساخت‌ها را حداقل برای پنج شش سال آینده آماده كنیم و نگاه ما تنها به این دوره نبوده است چون اگر این گونه بود شاید بهترین راه و درست‌ترین راه برپایی جشنواره در تهران بود.

دبیر بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم كودك‌و نوجوان یادآور شد:طی چند ماه گذشته شهرهای مختلفی برای میزبانی بررسی شد كه می‌توان از استان‌های خراسان رضوی ‌، همدان‌، آذربایجان‌، تبریز‌، فارس‌، كرمان و اصفهان نام برد. در این میان اصلی‌ترین گزینه همدان بود اما متاسفانه بعضی از استان‌ها كه در گذشته میزبان بودند فرق میزبانی و برگزاری جشنواره برایشان مشخص نبود و فكر می‌كردند بعد از یكی دو سال میزبانی باید برگزاری یك جشنواره با ابعاد بین المللی را در اختیار داشته باشند.

میرعلایی با بیان اینكه، دل كندن از شهر همدان برای ما مشكل بود، افزود:‌ امكانات خوبی در این شهر فراهم شد و سالن‌های سینما از دو به 10 سالن افزایش پیدا كرد بنابراین علاقه‌مند نبودم نشانی جشنواره به لحاظ مسائل بین‌المللی مرتب تغییر كند، چرا كه جشنواره كودك معتبرترین جشنواره از بعد بین‌المللی در ایران است.

وی گفت:به دنبال برپایی جشنواره در جایی بودیم كه قبلا میزبانی را به عهده داشته است بنابراین بر‌ روی همدان و اصفهان تاكید داشتیم كه دیروز تا غروب مشغول صحبت‌های نهایی با مسئولین استان اصفهان بودیم كه در نهایت تفاهم نامه‌اشان امروز به فارابی فكس شد و قرار شد علاوه بر این دوره، تا پنج سال آینده اصفهان میزبان برپایی جشنواره باشد و امیدوارم شاهد جشنواره خوبی در این شهر باشیم.

دبیر جشنواره فیلم كودك پیام این دوره را همدلی و وفاق همه اهالی سینما دانست و اظهار كرد: این جشنواره به گل‌های آینده كشور مربوط می‌شود و امیدوارم شاهد وفاق همه اهالی سینما در آن باشیم چون متاسفانه وفاقی كه بین ما بوده در حال فراموشی است.

دل كندن از شهر همدان برای ما مشكل بود.‌ امكانات خوبی در این شهر فراهم شد و سالن‌های سینما از دو به 10 سالن افزایش پیدا كرد ، علاقه‌مند نبودم نشانی جشنواره به لحاظ مسائل بین‌المللی مرتب تغییر كند، چرا كه جشنواره كودك معتبرترین جشنواره از بعد بین‌المللی در ایران است.

میرعلایی گفت:‌ نشاط و شادابی برای كودكان‌، امید و تعالی برای نوجوانان و مهربانی و همدلی برای خانواده‌ها پیامی است كه می‌خواهیم از این جشنواره به دنیا مخابره شود.

دبیر جشنواره فیلم كودك با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره‌ كودك و نوجوان توضیح داد:‌ تمام بخش‌های دوره‌های گذشته را داریم و در این میان مروری نیز به آثار برتر دوره قبل خواهیم داشت كه در این راستا برنامه‌های وسیعی تدارك دیده شده است.

وی تاكید كرد: بحث ما رسیدن به سینمای استاندارد و جذاب است كه آثار كودك می‌تواند به جذابیت سینما كمك كند.

دبیر بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم كودك‌و نوجوان توجه به آثار اقتباسی در بخش بین الملل ،‌ مرور پویانمایی فرانسه‌، مرور بر فیلم‌های كودكان و نوجوانان كشورهای اسلامی و اختصاص جایزه‌ای به نام محمد الدوره در بخش بین الملل را از دیگر بخش‌های جشنواره برشمرد.

اصفهان تا 5 سال میزبان جشنواره فیلم كودك است

میرعلایی با اعلام نكوداشت‌ها و تقدیرهای جشنواره فیلم كودك و نوجوان گفت: تقدیری از محمدعلی كشاورز به عنوان بازیگری كه در اصفهان متولد شده است، خواهیم داشت. همچنین نكوداشت شهید بهنام محمدی كه امام (ره) از این نوجوان 13 ساله به نیكی یاد كرده‌اند نیز برگزار می‌شود.

وی همچنین خبر داد:‌ طی مراسمی در 16 مهرماه از پوستر جشنواره‌ی كودك رونمایی خواهد شد و برای اولین بار نیز این پوستر به تمبر تبدیل خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم كودك و نوجوان خاطرنشان كرد:یكی از موارد تفاهم نامه با اصفهان اختصاص یكی از سالن‌های سینمایشان به اكران فیلم‌های كودك و نوجوان در طول سال است.این اقدام در تهران هم اجرایی شود.

میرعلایی درباره آثار به‌ نمایش درآمده در این جشنواره گفت: 80 درصد از فیلم‌ها جدید خواهند بود و در بخش بین‌الملل نیز دستمان بسیار پر است.

جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره‌ كودك كه اجرای جلسه را برعهده داشت نیز از حضور سه نسل از فیلمسازان در این دوره جشنواره خبر داد و گفت:‌ در این دوره جشنواره كه ربع قرن از آن می‌گذرد، شاهد اتفاقات خیلی خوبی خواهیم بود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایسنا