تبیان، دستیار زندگی
تازه‌ترین اخبار از مجموعه‌های تلویزیونی نوروز 91
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت بابا پنجعلی


تازه‌ترین اخبار از مجموعه‌های تلویزیونی نوروز 91

بازگشت بابا پنجعلی

با پایان یافتن هفتمین ماه از سال 90 تکاپوی شبکه‌های سیما برای استقبال گرم از نوروز 91 روند رو به رشید پیدا کرده‌است. در این میان داغ‌تر رقابت برای تصرف آنتن شبکه اول سیما میان مسعود ده‌نمکی و سیروس مقدم بود که با دورخیز ده‌نمکی برای تولید فیلم سینمایی «رسوایی» ورق به نفع مقدم برگشت. در این باره مدیر شبكه یك سیما گفت: سری دوم مجموعه «پایتخت» به كارگردانی سیروس مقدم، نوروز سال آینده از این شبكه پخش خواهد شد. مهدی فرجی در گفت‌وگو با روزنامه بانی فیلم افزود: فیلمنامه «پایتخت2»، توسط محسن تنابنده در حال نگارش است و با توجه به استقبالی كه از سری نخست این مجموعه در نوروز امسال از سوی مخاطبان به عمل آمد، تصمیم داریم بزودی روند تولید این سریال را آغاز كنیم تا برای پخش در عید 91 آماده شود. وی اظهار داشت: با توجه به اینكه آقای مقدم در تولید و كارگردانی آثار مناسبتی، هنرمندی حرفه‌ای و امتحان پس داده نشان داده، به توفیق سری جدید پایتخت نیز اطمینان داریم و امیدواریم در موعد مقرر آماده پخش شود. به ویژه اینكه در سری جدید سریال نكات بیشتری مطرح می‌شود و جذاب‌تر خواهد شد. فرجی گفت: پیش از این در رسانه‌ها عنوان شده بود كه سریال نوروز 91 شبكه یك را مسعود ده‌نمكی خواهد ساخت، اما او در تدارك ساخت فیلم سینمایی جدید خود است، ولی قطعاً سریالی با مضمون طنز را برای شبكه یك می‌سازد تا طبق برنامه‌ریزی‌ها، سال آینده در زمانی غیر از نوروز به پخش برسد. بنابر آخرین اخبار در کنار مقدم، مسعود اطیابی، بهرنگ توفیقی و سعید سلطانی هم در تدارک ساخت سریال‌های نوروزی سیما برای دیگر شبکه‌های هستند.

خطیبی و «سهمی برای دوست»

شبکه دو سیما گویا قرار است نخستین تجربه مجموعه‌سازی مسعود اطیابی را که اواسط مهرماه در تهران کلید خورده در ایام تعطیلات نوروز روانه آنتن کند. بهروز مفید که تهیه‌کنندگی سریال «گمشده» را در کارنامه کاری خود دارد، تهیه‌کنندگی این سریال را با عنوان موقت «سهمی برای دوست» به عهده دارد و اشکان خطیبی، علی سرابی، جمشید شاه محمدی، مهتاج نجومی، مهشاد مخبری و مسعود میرطاهری از جمله بازیگرانی هستند که تاکنون جلوی دوربین رفته‌اند. فیلمنامه این سریال با مضمون طنز موقعیت به قلم طلا معتضدی به نگارش درآمده و داستان آن درباره اسماعیل و بهرام (دو برادر) است که در بدترین شرایط مالی به سر می‌برند، آنها برای فرار از این وضعیت به کارهایی متوسل می‌شوند که دردسرهای عجیب و غریبی برای خودشان و دیگران ایجاد می‌کند. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به رضا فیض نوروزی، فرزین محدث، نوید محمدزاده و عباس امیری اشاره کرد.

درباره سریال نوروزی شبکه سه سیما هم هنوز خبری رسمی منتشر نشده، اما زمزمه‌هایی از احتمال پخش سریال «مسیر انحرافی» در نوروز 91 شنیده می‎شود؛ سریالی که گفته می‌شود نسخه ایرانی «Lost» است.

پورسرخ و نسخه ایرانی «Lost»

درباره سریال نوروزی شبکه سه سیما هم هنوز خبری رسمی منتشر نشده، اما زمزمه‌هایی از احتمال پخش سریال «مسیر انحرافی» در نوروز 91 شنیده می‎شود؛ سریالی که گفته می‌شود نسخه ایرانی «Lost» است. تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی سیدمحمد هاشمی اصل به تازگی در تهران آغاز شده است و تاکنون بازی پوریا پورسرخ، فرزاد حسنی، پرستو گلستانی، بهنوش بختیاری، شقایق دهقان و... در این سریال قطعی شده‌است. در این سریال کمدی به نویسندگی پیمان عباسی، قصه چندین مسافر یک هواپیما به تصویر کشیده می‌شود که هواپیمای حامل آنان در یک محل ناشناخته سقوط می‌کند و آنان باید با وضع جدید خود کنار بیایند.

بازگشت بابا پنجعلی
طنازی خالق «ستایش»!

شبکه تهران نیز قرار است سریال نوروزی خود را به کارگردان سریال پرمخاطب «ستایش» بسپارد. طبق اعلام روابط عمومی شبکه تهران، یک تیم نویسندگی، نگارش متن‌های این مجموعه طنز را به سرپرستی امیرمهدی ژوله آغاز کرده‌اند تا به محض نوشتن 5 قسمت از مجموعه وتحویل آن به شبکه تهران، سلطانی آن را جلوی دوربین ببرد. حمیدرضا مهدوی که سریال «تکیه بر باد» را به عنوان یکی از گزینه‌های پخش در ماه رمضان امسال آماده پخش کرده بود، تهیه‌کنندگی این پروژه تلویزیونی را با عنوان موقت «فراموشی» به عهده دارد. سریال مضمونی طنز و شیرین دارد و داستان زندگی پیرمردی به نام حاج نقی را روایت می‌کند که سه فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد، وی بعد از فوت همسرش به همراه خواهرش در شهرستان زندگی می‌کند و بچه‌هایش بعد از تشکیل خانواده به تهران مهاجرت کرده‌اند. بچه‌ها در تماس‌هایی که با حاج نقی دارند ،همیشه از موقعیت کاری و معیشتی خود اظهار رضایت می‌کنند، ولی ظاهرا قضیه چیز دیگری است. سلطانی پیش از این مجموعه کمدی «مامور بدرقه» و «شکرانه» را برای شبکه تهران کارگردانی کرده بود.

فرآوری: امید صبوری

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: سایت شبکه ایران/ روزنامه بانی فیلم