تبیان، دستیار زندگی
مردم مسلمان ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه در آرزوی آزادسازی فلسطین از چنگال صهیونیست ها بودند، به همین خاطر یک سال پس از انقلاب اسلامی و در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان برای حمایت از مردم فلسطین قبل از خواندن نماز جمعه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز قدس، روز اسلام

روز قدس، روز اسلام

مردم مسلمان ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه در آرزوی آزادسازی فلسطین از چنگال  صهیونیست ها بودند، به همین خاطر یک سال پس از انقلاب اسلامی و در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان برای حمایت از مردم فلسطین قبل از خواندن نماز جمعه به راه پیمایی می روند و شعارهایی بر علیه اسرائیل ،آمریکا و انگلیس سر می دهند.

به نظر امام، صهیونیست ها، کافر و  تبهکارند و باید از صحنه ی روزگار محو شوند و یکی از شعارهای امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی «امروز ایران، فردا فلسطین» بود.

امام خمینی در مورد روز قدس گفته بود: روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید پرچم جمهوری اسلامی در سراسر کشورها برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.

روز قدس، روز اسلام

همچنین او برای توضیح جهانی بودن این روز گفت: روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود باید ملت های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان ها بریزند.

ای قدس همه ی ما مظلومیت تو را دیده ایم  و گریه ی کودکان و شیون پدران و مادران فلسطینی را شنیده ایم و نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. ما همه در روز قدس روز شما روز مقابله با تمام مستکبرین جهان به خیابان ها می آییم و از شما در برابر این گرگ های خونخوار حمایت می کنیم.

تهیه و تنظیم: نعیمه درویشی

تصویر: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

سکوت دیوارها

صبح در یک قدمی است

دلم به عشق تو می‏تپد

بوی باروت در زیتون‏زار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.