تبیان، دستیار زندگی
کرد این خواننده و آهنگساز 61 ساله که پیش از گرویدن به دین مبین اسلام در سال 1977 به نام کت استیونس شناخته می‌شد، آخرین بار سال 1976 روی صحنه رفت و پس از آن از عرصه موسیقی کنار کشید و بیشتر وقت خود را صرف آموزش و انجام کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت یوسف اسلام پس از 33 سال

یوسف اسلام

یوسف اسلام پس از 33 سال به صحنه موسیقی بازمی‌گردد

یوسف اسلام، خواننده مسلمان بریتانیایی، پس از حدود 30 سال گیتار خود را به دست می‌گیرد و روی صحنه می‌آید تا "سایه ماه" را زنده برای علاقمندان اجرا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه از لندن اعلام کرد این خواننده و آهنگساز 61 ساله که پیش از گرویدن به دین مبین اسلام در سال 1977 به نام کت استیونس شناخته می‌شد، آخرین بار سال 1976 روی صحنه رفت و پس از آن از عرصه موسیقی کنار کشید و بیشتر وقت خود را صرف آموزش و انجام کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه کرد.

یوسف اسلام، خواننده مسلمان بریتانیایی، پس از حدود 30 سال گیتار خود را به دست می‌گیرد و روی صحنه می‌آید تا "سایه ماه" را زنده برای علاقمندان اجرا کند.

یوسف اسلام در دهه 2000 به دنیای موسیقی بازگشت و نخستین آلبوم خود را پس از 28 سال در 2006 روانه بازار کرد. هاروی گلدسمیت برگزارکننده کنسرت جدید یوسف گفت: او می‌خواست بازگشتش به دنیای موسیقی با کاری متفاوت و هیجان‌انگیز برای هوادارانش همراه باشد. بنابراین ما برایش نمایشی طراحی کردیم که بهترین‌هایش در آن باشد.

من اصلا می‌خواستم آهنگساز شوم نه یک ستاره پاپ. زندگی در منطقه وست اند لندن جایی که تئاترها و نمایش‌ها من را محاصره کرده بود، تاثیری عمیق بر من و زندگی‌ام گذاشت. زمان زیادی سپری شد، اما در نهایت رویای من برای نوشتن یک قطعه موسیقی به واقعیت پیوست.

وی ادامه داد: یوسف اسلام در "سایه ماه" تعدادی از آهنگ‌های تازه و قدیمی خود را در داستانی روایت می‌کند که شخصیت اصلی آن پسری به نام استورمی است. این روایتی مسحورکننده و الهامبخش است که شالوده آن داستانی درباره سفری در زندگی است؛ موضوعی که یوسف اسلام بیشتر و همیشه با آن شناخته شده است.

یوسف اسلام یکبار درباره ورود خود به دنیای موسیقی گفته بود: من اصلا می‌خواستم آهنگساز شوم نه یک ستاره پاپ. زندگی در منطقه وست اند لندن جایی که تئاترها و نمایش‌ها من را محاصره کرده بود، تاثیری عمیق بر من و زندگی‌ام گذاشت. زمان زیادی سپری شد، اما در نهایت رویای من برای نوشتن یک قطعه موسیقی به واقعیت پیوست.

اجراهای یوسف اسلام از ماه نوامبر آغاز می‌شود و تا دسامبر امسال ادامه دارد و تا امروز چهار نقطه در بریتانیا برای میزبانی از او مشخص و اعلام شده است: دوبلین، بیرمنگام، لیورپول و رویال آلبرت هال لندن.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی