تبیان، دستیار زندگی
جعفری جوزانی که این روزها در حال فیلمبرداری بخش‌های باقی‌مانده مجموعه در چشم باد در لس‌آنجلس است اولین کارگردان ایرانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته اجازه فیلمبرداری در آمریکا را به دست بیاورد. کارگردان فیلم‌های شیر سنگی و بلوغ گفته این ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت انقلاب مشروطه در آمریکا

در چشم باد

جوزانی روایت سینمایی انقلاب مشروطه را در آمریکا می‌سازد

مسعود جعفری جوزانی پس از پایان مراحل فیلمبرداری بخش‌های باقیمانده مجموعه تاریخی "در چشم باد" ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع انقلاب مشروطه را در آمریکا شروع می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کانتکت میوزیک اعلام کرد مسعود جعفری جوزانی امیدوار است بتواند یک فیلم سینمایی در آمریکا مقابل دوربین ببرد. این فیلم که به نوعی دنباله‌ای بر "در چشم باد" است داستان سفر یک دانش‌آموخته دانشگاه پرینستن در سال 1905 و در جریان انقلاب مشروطه به ایران است.

جعفری جوزانی که این روزها در حال فیلمبرداری بخش‌های باقی‌مانده مجموعه "در چشم باد" در لس‌آنجلس است اولین کارگردان ایرانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته اجازه فیلمبرداری در آمریکا را به دست بیاورد. کارگردان فیلم‌های "شیر سنگی" و "بلوغ" گفته این اتفاق به لطف سیاست‌های باراک اوباما رخ داده و او توانسته 12 ویزای کاری برای بازیگران و عوامل فیلمش بگیرد.

جعفری جوزانی که این روزها در حال فیلمبرداری بخش‌های باقی‌مانده مجموعه "در چشم باد" در لس‌آنجلس است اولین کارگردان ایرانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته اجازه فیلمبرداری در آمریکا را به دست بیاورد. کارگردان فیلم‌های "شیر سنگی" و "بلوغ" گفته این اتفاق به لطف سیاست‌های باراک اوباما رخ داده و او توانسته 12 ویزای کاری برای بازیگران و عوامل فیلمش بگیرد. یکسال پیش و در زمان ریاست جمهوری جرج بوش حتی حرف زدن درباره این موضوع غیرممکن بود.

جوزانی امیدوار است پس از پایان ساخت "در چشم باد" به یکی دیگر از بخش‌های تاریخ معاصر ایران بپردازد و در یک فیلم سینمایی که در آمریکا ساخته می‌شود مسائل دوران مشروطه را بازگو کند. کارگردان "جاده‌های سرد" از سال 2000 قصد داشته این فیلم را بسازد اما شرایط برای کارگردانی این پروژه برایش مهیا نشده است و نتوانسته اجازه فیلمبرداری در آمریکا را به دست بیاورد.

مجموعه تاریخی"در چشم باد" که با بودجه 12 میلیون دلاری ساخته شده، پرهزینه‌ترین مجموعه تاریخ تلویزیون ایران است و داستان آن از سال 1920 تا 1981 روایت می‌شود و در آن تاریخ معاصر ایران در قالب داستان زندگی سه نسل از ایرانیان  به تصویر کشیده می‌شود. پخش این مجموعه مدتی است از شبکه یک شروع شده است. پارسا پیروزفر، کامبیز دیرباز و لاله اسکندری درسکانس‌های آمریکا مقابل دوربین می‌روند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی