تبیان، دستیار زندگی
پاتریک سویزی، بازیگر فیلم سینمایی روح، پس از دو سال مبارزه نفسگیر با سرطان لوزالمعده سرانجام روز دوشنبه در سن 57 سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره "روح" درگذشت

پاتریک سویزی

پاتریک سویزی، بازیگر فیلم سینمایی "روح"، پس از دو سال مبارزه نفسگیر با سرطان لوزالمعده سرانجام روز دوشنبه در سن 57 سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد سویزی اخیرا در مجموعه تلویزیونی "حیوان" به نقش یک مامور پلیس فدرال آمریکا ظاهر شد و با آغاز پخش این مجموعه، تمام علاقمندان در جریان بیماری مهلک او قرار گرفتند. پاتریک در هوستن تگزاس به دنیا آمد و مادرش طراح حرکات موزون و مالک یک مدرسه باله بود.

او در مدرسه مادرش آموزش دید و پس از ایفای نقش شخصیت‌های جوان عاشق‌پیشه، مهارت خود را روی صحنه تئاتر هم نشان داد. سویزی بعد از بازی در نمایش "گریس" در برادوی، سال 1979 وارد سینما شد و مهمترین نقش دوران جوانی خود را در مجموعه تلویزیونی محبوب "شمال و جنوب" در 1985 ایفا کرد.

پاتریک سویزی، بازیگر فیلم سینمایی "روح"، پس از دو سال مبارزه نفسگیر با سرطان لوزالمعده سرانجام در سن 57 سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.

او با بازی در نقش یک مربی حرکات موزون در فیلم سینمایی "رقص کثیف" در مقابل جنیفر گری در 1987 به ستاره‌ای محبوب تبدیل شد و علاوه بر خواندن یکی از ترانه‌های این فیلم، نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم به کارنامه حرفه‌ای خود افزود. پاتریک بعد از این موفقیت در چند نقش فرعی بر پرده سینما ظاهر شد.

فیلم سینمایی "روح" به کارگردانی جری زوکر یکی دیگر از نقاط عطف کارنامه بازیگری ستاره هالیوود بود که در آن با دمی مور و ووپی گلدبرگ همبازی شد. سویزی پیش از مصدومیتی که به کناره‌گیری چند ساله او از دنیای بازیگری انجامید، در فیلم اکشن "پوینت برک" در کنار کیانو ریوز ایفای نقش کرد.

او سال 1996 در جریان بازی در پروژه "نامه‌هایی از یک قاتل" برای شبکه تلویزیونی  HBO از روی اسب به زمین افتاد و هر دو پایش شکست. این مصدومیت چهار سال سویزی را از دنیای فیلم و سینما به حاشیه راند تا اینکه سال 2000 با بازی در فیلم‌های "بیدار شدن در رنو" و "لولوی جاودانی" به سینما و عرصه بازیگری بازگشت.

سویزی سال 1975 با لیسا نیه‌می از شاگردان مدرسه باله مادرش ازدواج کرد و هرگز صاحب فرزند نشد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی