تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی سفر به هیدالو ساخته مجتبی راعی در سومین روز سفر هیئت سینماگران به آمریکا به نمایش درآمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"سفر به هیدالو" به نمایش درآمد

سینماگران ایرانی

فیلم سینمایی "سفر به هیدالو" ساخته مجتبی راعی در سومین روز سفر هیئت سینماگران به آمریکا به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار از موزه هنرهای تجسمی گتی، بازدید از نخستین اسکله لس انجلس و نمایش فیلم "سفر به هیدالو"  برنامه‌های سومین روز سفر هیئت سینماگران ایران به آمریکا بود.

ژان پل گتی ثروتمند امریکایی در سال 1983 بمنظور تاسیس نهادی فرهنگی و هنری اقدام به ساخت موزه ای به نام خویش می کند. مجموعه گنجینه این موزه عبارتست از عکس، مجسمه و نقاشی معماری این موزه که با تاریخش همخوانی دارد توسط یک مسابقه از بین معماران آمریکایی برگزیده و اجرا می‌شود.

فیلم سینمایی "سفر به هیدالو" ساخته مجتبی راعی در سومین روز سفر هیئت سینماگران به آمریکا به نمایش درآمد.

بازدید از نخستین اسکله لس آنجلس و دیدن چیدمانی از صلیب‌ها و هلال‌ها و ستاره‌های داود که به صورت نمادین و به تعداد کشته‌شدگان سربازان امریکایی در جنگ در عراق است از نکات مورد توجه هیات فیلمسازی ایران بود.

پایان بخش برنامه‌های یکشنبه نمایش فیلم سینمایی "سفر به هیدالو" مجتبی راعی در سالن نمایش دانشگاه یو سی ال ای بود. نمایش این فیلم در ساعت 19.30 آغاز و در پایان نیز اداره جلسه پرسش و پاسخ را ویلیام هربورگ تهیه‌کننده مستقل سینمای امریکا بر عهده گرفت.

وی در ابتدا از راعی برای ساخت چنین فیلمی با مفاهیم قدرتمند قدردانی کرد و درباره ایده نگارش این فیلمنامه سوال کرد. راعی در پاسخ گفت در ایران با توجه به فرهنگ آغشته به عرفان و آموزه‌های معنوی برای پیدا کردن این ایده کار دشواری نکرده است و این‌ها بر داشت‌هایی شخصی از مفاهیم مولانا و عطار است.

در این نشست مجتبی راعی فیلم را به دو دسته خیلی خوب و بد تقسیم بندی کرد، اما ویلیام هوربرگ تهیه‌کننده مستقل سینمای امریکا گفت که در نظر او فیلم‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند: فیلم‌های خوب و پولساز، فیلم‌های خوب و نفروش، فیلم‌های بد و پولساز و فیلم‌هایی که بد و نفروش هستند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی