تبیان، دستیار زندگی
سومین شب اجرای «همایون شجریان» به همراه گروه «دستان» درحالی سپری شد، كه اجرای مراسم تحت‌تاثیر قطع برق در تالار بزرگ كشور قرار گرفت. درحالی كه براساس برنامه‌ قرار بود اجرای گروه از ساعت 20 آغاز شود و علاقه‌مندان زیادی در انتظار حضور گروه روی سن و آغاز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطعی برق به کنسرت شجریان هم رسید !

قطعی برق به کنسرت شجریان هم رسید !

نیمه‌ی خاموش هزار و «دستان»!

سومین شب كنسرت «همایون شجریان» با قطع برق همراه شد

سومین شب اجرای «همایون شجریان» به همراه گروه «دستان» درحالی سپری شد، كه اجرای مراسم تحت‌تاثیر قطع برق در تالار بزرگ كشور قرار گرفت.

درحالی كه براساس برنامه‌ قرار بود اجرای گروه از ساعت 20 آغاز شود و علاقه‌مندان زیادی در انتظار حضور گروه روی سن و آغاز اجرای این برنامه موسیقی بودند، برق تالار بزرگ كشور ساعت 20 قطع شد و خاموشی كامل سالن اجرا و محوطه بیرونی را فرا گرفت!

درپی این اتفاق كه برای لحظاتی نظم سالن را برهم زد، تالار بزرگ كشور چند دقیقه در خاموشی كامل به‌سر برد كه پس از آن مسئولین برگزاری با استفاده از برق اضطراری، بخشی از چراغ‌های سالن اجرا و محوطه بیرونی را روشن كرده و از حاضران خواستند برای اجرای مراسم در مكان‌های مخصوص خود قرار بگیرند.

حاضران در سالن شاهد تلاش گروه برگزاری برای فراهم كردن برق اضطراری برای پروژكتورهایی كه روی سن را روشن می‌كرد و باندهای پخش صدا بودند كه بالاخره در ساعت 30/20 پروژكتور‌های روی سن روشن شد و در این میان نیز مردم با دست‌زدن به‌نوعی اعتراض خود را اعلام می‌كردند.

بالاخره گروه با 50 دقیقه تاخیر روی سن آمد و همایون شجریان در همان ابتدا با عذرخواهی از مشكلات پیش‌آمده، عنوان كرد: علت تاخیر در اجرا قطع برق بوده كه هنوز مشخص نیست به علت مشكل محل برگزاری است یا از سوی اداره نیرو این اتفاق افتاده است، هرچند كه برنامه اجرا خواهد شد و امیدواریم همه‌چیز به‌خوبی پیش برود.

سومین شب اجرای «همایون شجریان» به همراه گروه «دستان» درحالی سپری شد، كه اجرای مراسم تحت‌تاثیر قطع برق در تالار بزرگ كشور قرار گرفت.

گروه درحالی برنامه خود را آغاز كرد كه تاثیر قطع برق در كیفیت اجرا كاملا مشهود بود، به‌طوری كه‌صدای برخی از باندها نیز حتی پس از گذشت چند دقیقه از آغاز برنامه وصل نشده بود، علاوه براین خاموشی سیستم تهویه نیز باعث گرمی سالن شده‌بود و بسیاری از حاضرین از این وضعیت گلایه داشتند.

همایون شجریان و گروه «دستان» درحالی پس از اجرای قطعات «عاشقانه»، «قیژك كولی»،‌ «مستانه»، «كمند زلف» و«زهی عشق» به‌كار خود در بخش اول كنسرت پایان دادند كه همزمان با اعلام تنفس در ساعت 22 و پایان نیمه اول اجرا، برق سالن نیز مجددا وصل شد.

نیمه دوم كنسرت كه پس از 45 دقیقه تنفس آغاز شد شاید آن‌چه بود كه گروه از ابتدا انتظار آن را داشت، چرا كه حاضرانی كه پس از زمان تنفس وارد سالن شدند، تازه متوجه زیبایی دكور پشت سر گروه شده و با بهبود كیفیت اجرا در فضای یك كنسرت واقعی قرار گرفتند.

درحال كه كیفیت صوتی اجرا به وضوح بهتر شده‌بود، مانیتورهایی كه تصاویر گروه را درحال اجرا پخش می‌كرد، در این نیمه روشن شده‌بود كه باعث شد افرادی كه در صندلی‌های دورتر سالن نشسته‌بودند هم بالاخره بتوانند اعضای گروه را از نزدیك ببینند!

، برنامه اجرای همایون شجریان و گروه «دستان» در بخش دوم هم با اجرای قطعات «اشتیاق»، «خورشید آرزو»، «چین زلف»، «عشق پاك»، «اسرار عشق»، «دلشده» و «وطن» به پایان رسید، ولی درحالی كه گروه پس از تشویق‌های فراوان سالن را ترك كرده ‌بود، با تداوم تشویق‌ها مجددا روی سن قرار گرفت و قطعه «مرغ سحر» را با همنوایی مردم اجرا كرد.

منبع : ایسنا