تبیان، دستیار زندگی
تاباد به مناسبت سال پیامبراعظم "عبدالحسین مختاباد" در آلبوم" ماه مجلس" برای سال پیامبر اعظم می‌‏خواند. " مختاباد" در گفت و گو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: این كار كه با همكاری و همیاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزیده اخبار هنری


آلبوم ماه مجلس مختاباد به مناسبت سال پیامبراعظم

"عبدالحسین مختاباد" در آلبوم" ماه مجلس" برای سال پیامبر اعظم می‌‏خواند.

" مختاباد" در گفت و گو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: این كار كه با همكاری و همیاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تهیه شدن است با آهنگسازی خودم و تنظیم "سید محمد ساعد" و سامان احتشامی، بر روی اثری مركب در ماهور ، شور و بیات اصفهان ، انجام گرفته است .

مختاباد با اشاره به این كه اشعار این اثر از مولانا ، حافظ، سعدی و" علی معلم" است ، گفت: در حوزه كارهای اجرایی در حال رایزنی های برای برگزاری كنسرت در سالن وزارت كشور و میلاد هستم.

***


ساخت انیمیشن «دانشمندان بزرگ» ادامه دارد

فرخ یكدانه ـ نویسنده و كارگردان مجموعه انیمیشن «دانشمندان بزرگ» ـ گفت: در این مجموعه سعی شده با استفاده از تلفیق الگوهای نقاشی كودكان، نگارگری ایرانی، مضامین طنزآمیز و نغمه‌های ایرانی، ارتباط مؤثر و نزدیكی با مخاطب كودك و نوجوان برقرار شود.

تولید مجموعه انیمیشن «دانشمندان بزرگ» كه به تازگی مرحله پیش از تولید آن در مؤسسه فرهنگی حور به پایان رسیده، از ابتدای شهریور ماه سال جاری آغاز شده است.

هدف این مجموعه آشنایی بیشتر كودكان ایرانی با مفاخر علمی و فرهنگی گذشته این مرز و بوم است كه به گفته‌ی سازندگان آن علیرغم تاثیر به سزایی كه برگستره علم و اندیشه ایران و جهان داشته‌اند، كمتر مورد توجه قرار گرفته و یا تنها در حوزه‌های تخصصی شناخته شده‌اند.

«دانشمندان بزرگ» به صورت تلفیقی از كاراكترهای سه بعدی كامپیوتری و تصویرسازی دوبعدی تولید و در فاز اول در قالب 13 قسمت 10 دقیقه‌یی ارائه خواهد شد.

مدیریت تولید این مجموعه را رضا تقدسی برعهده دارد و راشین خیریه به عنوان تصویرساز و طراح كاراكتر، ایمان خانچی در سمت مشاور فنی جانبخشی رایانه‌ای، سپهر جعفری به عنوان مشاور فنی لی اوت و نورپردازی رایانه‌ای، عماد خلیلی طاری، مجید نجفی و صدراله خزلی در سمت انیماتور و مدل ساز و حامد سادات كیایی به عنوان آهنگساز در این پروژه همكاری خواهند داشت.

***


با حضور پیشكسوتان موسیقی و هنر، آتش كاروان بیژن ترقی رونمایی می‌شود

در این مراسم، هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان، علیرضا افتخاری، همایون خرم، فرهاد فخرالدینی، نصرت كریمی، فرهنگ شریف، جلیل شهناز، محمد اصفهانی و تعدادی دیگر دعوت شده‌اند، كه ترقی درباره‌ی كتابش صحبت خواهد كرد.

اجرای موسیقی بر اساس تصنیف‌های بیژن ترقی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود، كه ازسوی انتشارات بدرقه‌ی جاویدان - ناشر كتاب - برگزار می‌شود و البته زمان برگزاری آن هنوز قطعی نشده است.

"آتش كاروان"، حاصل كار شاعری و ترانه‌سازی ترقی است كه شعرهای نو، غزلیات وی كه در برنامه‌ی "گل‌ها" اجرا شده‌اند، مثنوی‌ها، رباعی‌ها، طنزها، اخوانیات و ترانه‌هایش را شامل می‌شود.

این كتاب، مجموعه‌ای از شعرها و ترانه‌های این ترانه‌سرای پیش‌كسوت به همراه اظهار نظر افراد مختلف درباره آثار او در 50 سال گذشته است.

در كتاب یادشده، بخشی به بیژن ترقی از دیدگاه گروهی از شاعران و نویسندگان معاصر اختصاص دارد كه مباحثی چون مقدمه‌ای گذرا بر سیر تحول تصنیف ترانه از منوچهر همایون، پاسخ تبریك به عید از ادیب برومند، شاعر ترانه‌های ناب و خیال‌انگیز از مهرداد اوستا، اشعار و ترانه‌های بیژن ترقی نوشته محمد كلانتری، از پشت دیوارهای خاطره نوشته احمد ثانی، ترانه و ترانه‌سرایی در ایران از فیضی، نفسی با چكامه‌های برگ‌ریزان از بهمن سمیعی، كتیبه‌ی عشق نوشته‌ی امین‌الله رضایی و در زمینه تصنیف ترانه از حمید ایزدپناه، را شامل می‌شود.

منابع : ایلنا - ایسنا