تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارشاد در دیدار با محمود فرشچیان،‌از ثبت ملی آثار این هنرمند خبر داد و محمود فرشچیان هم گفت:‌ با ثبت ملی آثارم،‌ تابلوهای ارزشمند دیگری را نیز به كشورم اهدا خواهم كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت ملی تابلوهای فرشچیان

فرشچیان:  تابلوهای ارزشمند دیگری هم دارم كه اگر آثارم به ثبت ملی برسند، حاضرم به مردم كشورم تقدیم كنم تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد

وزیر ارشاد در دیدار با محمود فرشچیان،‌از ثبت ملی آثار این هنرمند خبر داد و محمود فرشچیان هم گفت:‌ با ثبت ملی آثارم،‌ تابلوهای ارزشمند دیگری را نیز به كشورم اهدا خواهم كرد.
فرشچیان

به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بازدید از موزه آثار محمود فرشچیان در مجموعه فرهنگی و هنری كاخ سعدآباد از ثبت ملی آثار فرشچیان در راستای حمایت از مالكیت معنوی آثار هنری خبر داد.

فرشچیان هم در دیدار با وزیر ارشاد مثل همیشه بر توجه به نسل جوان هنرمند تأكید كرد و گفت: من در سن و سالی هستم كه دیگر چیزی برای خودم نمی‌خواهم و اگر خواسته‌ای دارم برای نسل جوان هنرمندان ایران است كه نیاز به حمایت و توجه دارند.

این پیشكسوت نگارگری ایران با استقبال از پیشنهاد وزیر ارشاد برای ثبت ملی آثارش به عنوان آغازی برای حمایت از مالكیت معنوی آثار هنری گفت: تابلوهای ارزشمند دیگری هم دارم كه اگر آثارم به ثبت ملی برسند، حاضرم به مردم كشورم تقدیم كنم تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

محمود فرشچیان كه در تمام مدت بازدید از موزه و دیدار با وزیر ارشاد، ‌گرداگردش مملو از علاقه‌مندان بود در پاسخ به سؤالی درباره خرید و فروش آثار نگارگری گفت: این هنر آن‌قدر سخت، پركار و ظریف است كه تعداد فعالان آن محدود هستند و خلق یك اثر نگارگری زمان زیادی طول می‌كشد و به همین دلیل تعداد تابلوهای نگارگری آن قدر زیاد نیست كه به صورت عمده خرید و فروش شود و یا صادرات داشته باشد.

در ادامه این مراسم، محمود فرشچیان با همراهی سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد و شاه‌‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد و جمع همراه، از آثار موزه بازدید كردند و فرشچیان درباره تك تك آثارش كه در موزه به دیوار آویخته بود توضیحاتی داد.

در پایان این مراسم نیز فرشچیان كتاب مجموعه آثار خود را به وزیر ارشاد و معاون هنری وزیر هدیه داد.

در بخشی از فضای موزه فرشچیان نیز نمایشگاهی از آثار فریدون جوقان هنرمند جوان نگارگر برپا شده بود كه پیش از ورود وزیر، فرشچیان با دقت و حوصله تمامی این آثار را از نزدیك دید و هنرمند آن را تحسین كرد.


تنظیم از گروه هنر تبیان