تبیان، دستیار زندگی
جلب توجه این نسلِ در حال شتاب و پر هیاهو به یاری مهربان و در عین حال آرام که همراهی با او نیاز به سکون، آرامش و تفکر دارد، امری است پیچیده و در عین حال ارزشمند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه خبر از یار مهربان؟

کتاب

«یار مهربان» عبارتی آشناست که از سال دوم دبستان، همیشه ما را به یاد کتاب می اندازد. البته همواره توجه به اینکه هر کتابی نمی تواند همنشین مناسبی برای نوجوانان ما باشد موجب شده است تا یکی از تلاش های مربیان تربیتی، مسئولین کتابخانه و سایر متولیان فرهنگی مدرسه متوجه تجهیز کتابخانه ی مدرسه و کتب مناسب برای آن باشد.

اما مهم تر از آن، ترویج فرهنگ کتابخوانی در نسلی است که به واسطه ی قرار گرفتن در معرض انواع و اقسام فیلم ها و موسیقی ها و بازی های کامپیوتری و ... اقبالی به کتاب و کتاب خوانی نشان نمی دهد. جلب توجه این نسلِ در حال شتاب و پر هیاهو به یاری مهربان و در عین حال آرام که همراهی با او نیاز به سکون، آرامش و تفکر دارد، امری است پیچیده و در عین حال ارزشمند.

به نظر می رسد در این رابطه دو عنصر مهم دخیل است اولی معرفی کتاب های خوب و دومی روش های جذاب و صحیح کتابخوانی و بهره مندی از کتاب.

در بخش معرفی کتاب تلاش ما بر این است تا به جای پرداختن صرف به تازه های کتاب به کتاب های ارزشمند پرداخته شود کتابهایی که با توجه به مضامین ارزشمندی که به آنها پرداخته اند سوای از سال انتشار برای مخاطب نوجوان مفید و قابل استفاده باشد.

در حوزه ی روش های جذب دانش آموزان به مطالعه نیز تکیه ما هم بر تجارب ارزشمند معلمان و مربیان هم بر نظریات و تئوری های علمی خواهد بود. انشا الله.

قطعا در این مسیر به همراهی و استفاده از تجارب شما نیازمندیم. به امید همراهی روزافزون جوانان ما با یار مهربان، کتاب.

شما می توانید تجربیات موفق خود را به آدرس 

ارسال نمائید تا با نام شما در این بخش ثبت گردد.