تبیان، دستیار زندگی
ما که یادمان هست شما هم حتما خاطرتان هست که گفتیم برای فرستادن مطالب اگر زمانش هم گذشته بود، خیالی نیست. چون الان برایمان مهم تر این است که با کمک هم این بانک اطلاعاتی را کامل کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن مجری ویژه ولادت امام کاظم (علیه السلام)

امام موسیٰ کاظم علیہ السلام

ما که یادمان هست شما هم حتما خاطرتان هست که گفتیم برای فرستادن مطالب اگر زمانش هم گذشته بود، خیالی نیست. چون الان برایمان مهم تر این است که با کمک هم این بانک اطلاعاتی را کامل کنیم.

این هم مطلب مفیدی است که یکی دیگر از کاربران خوب تبیان، برایمان فرستاده اند. با سپاس فراوان از ایشان.

امشب، زیباترین گل از گلستان مهربانى و عطوفت شکوفا مى شود. گل بى خار که رایحه دل انگیز مهربانى با خلق را به مشام جان مى رساند. گلى که هیچ گاه رخ در نقاب خشم نکشید و شمیم روح فزاى عفو و گذشت را در فضاى دل ها پراکند.

دل را به دسته گل هاى انتظار آذین مى بندیم و چشم به راه مولود فضیلت ها و سرمشق دفتر عارفان و سالکان، امام موسى کاظم علیه السلام مى نشینیم و ندا سر مى دهیم: اى سرمشق مقاومت و صبورى! اى اسطوره پرشکوه و هارون شکن! اى مهربان! خوش آمدى.

* * *

ماه به تماشا ایستاده، آسمان آغوش گشوده، اقاقى ها سرود لبخند مى خوانند و زمین سفره دل را زیر پاى مولودى خجسته گسترده است و همگى به روى او لبخند مى زنند. اى موساى قبیله هاشمیان! قدومت را به همگان تبریک مى گوییم.

قنداقه زیباى کودک در دستان محبت پدر جاى گرفت و کودک به روى او شکرخنده هاى محبت فزا مى زد. او موساى قوم معرفت بود و آمده بود که چون رعدى در خواب پریشان قبطیان دشنه به دست بتابد و خواب شیرینشان را چون کابوسى هولناک در دیده خیالشان برآشوبد و با ید بیضاى خویش، حلقوم هر چه تفرعن و بیداد را بفشارد و بار ستم را از گرده نحیف و زخم خورده انسان بردارد. قدومت مبارک، اى همیشه جارى در مناجات زمان!

* * *

پیشواى پارسایان، حضرت سجاد علیه السلام درباره نماز مى فرماید: «حق نماز بر تو این است که بدانى با آن به میهمانى خدا مى روى و در پیشگاه او مى ایستى و چون این را دانستى، سزاوار است که مانند بنده اى خوار و حقیر، خواستار، ترسان، امیدوار، بى مقدار و بزرگ دارنده کردگار نمازت را با جان و دل به پا دارى».

به راستى که بهترین ساعت ها در نظر امام موسى بن جعفر علیه السلام ، همان ساعت هایى بود که با خداى خود خلوت مى کرد و به راستى او حق نماز را به بهترین شیوه رعایت مى نمود. درباره آن حضرت گفته اند که وقتى براى نماز یا دعا در برابر خداوند مى ایستاد، اشک از چشمانش سرازیر مى شد و قلبش به تپش مى افتاد. هنگامى که امام کاظم علیه السلام به دستور هارون به زندان افتاد، چنین فرمود: «خداوندا! چه بسیار مدت بود که از تو مى خواستم مرا براى عبادت خویش فراغت دهى. اینک دعایم را به اجابت رساندى. پس تو را سپاس مى گویم».

* * *

جمله هایی مفید:

  1. چیزى بافضیلت تر و بهتر از عقل، بین بندگان توزیع نشده است، تا جایى که خواب عاقل بهتر از شب زنده دارى جاهل بى خرد است.
  2. خسارت دیده کسى است که عمر خود را هر چند به مقدار یک ساعت هم که باشد، بیهوده تلف کرده باشد.
  3. مؤمن همانند دو کفه ترازو است که هر چه بر ایمانش افزوده شود، بلدها و آزمایش هایش بیشتر مى شود.
  4. اهل زمین مورد رحمت الهى هستند تا وقتى ترس از گناه داشته باشند، اداى امانت کنند و حق را دریابند و به آن عمل کنند.
  5. موساى عشق و آفتاب حکمت! میلادت گرامى باد.
  6. سالروز ولادت کاظم خشم و موساى ایمان مبارک باد.
  7. خجسته زادروز پاسدار مکتب جعفرى و هفتمین پیشواى مشعل فروز هدایت مبارک باد.
  8. اى گنجینه صبر! صبورى از نامت مى بارد و خشم از بردبارى تو هراسان است.

شما می توانید نمونه های موفق و جذاب مورد نظرتان را

در همین بخش نظرات یا به آدرس

ارسال نمائید تا با نام شما در این صفحات ثبت گردد.

ما منتظر متن های پیشنهادی شما هستیم.

با سپاس فراوان از خانم اکبری

تنظیم برای تبیان: بخش تربیتی مدرسه اینترنتی