تبیان، دستیار زندگی
سروش میرقاسمی و سینا رضاپناه پایه پنجم دبستان، از مدرسه آل طاها. نام پروژه ما سیال غیرنیوتنی است. میزان غلظت سیال غیرنیوتنی ثابت است اما زمان تنش های مختلف یا همان ضربه های مختلفی که به سیال وارد می شود سبب تغییر غلظت ظاهری سیال می شود....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه آل طاها، سیال غیرنیوتنی

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه آل طاها، سیال غیرنیوتنی

تبیان: لطفا خود را معرفی کنید و درباره پروژه تان توضیح دهید.
سروش میرقاسمی و سینا رضاپناه پایه پنجم دبستان، از مدرسه آل طاها. نام پروژه ما سیال غیرنیوتنی است.  میزان غلظت سیال غیرنیوتنی ثابت است اما زمان تنش های مختلف یا همان ضربه های مختلفی  که به سیال وارد می شود سبب تغییر غلظت ظاهری سیال می شود.


تبیان: لطفا بیشتر توضیح دهید.
یک خاطره از مادرم و شن روان در مکه باعث شد که ما از معلم مان پرسیدیم که چگونه می توانیم از شن روان بیرون برویم؟ پس از توضیحات ایشان و تحقیق و پژوهش، به سیال غیرنیوتنی و چند چیز مشابه رسیدیم که به سیال ها مربوط بودند و به این ترتیب توانستیم به کمک معلم مان این ماده عجیب را بسازیم. حدود 5 تا 6 هفته طول کشید تا این ماده ساخته شود.


تبیان: آیا به درس تان لطمه ای وارد شد؟
کمی، اما توانستیم آن را جبران کنیم.به کمک استاد راهنمای مان سرکارخانم بازری.

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه آل طاها، سیال غیرنیوتنی


تبیان: چطور شد به این موضوع علاقه مند شدید؟
ما نیوتن را می شناختیم و می خواستیم از زندگی شان بیشتر بدانیم. بنابراین درباره تمام کشفیات او تحقیق کردیم و این موضوع نیز که چرا دست ما در این ماده فرو نمی رود برایمان جذاب بود.

خلاصه
موضوع پروژه
=  تولید سیال غیرنیوتنی.
دست اند کاران= سروش میرقاسمی و سینا رضاپناه پایه پنجم دبستان، از مدرسه آل طاها.
شناخت بیشتر نیوتن و تحقیق درباره کشفیات وی، دست اندکاران را بر آن داشته است که درباره شن روان که دست در آن  فرو نمی رود، تحقیق کنند و ماده مشابهی بسازند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: نسیم گنجی منش

تنظیم: نسرین صادقی