تبیان، دستیار زندگی
به گزارش مهر، ضیاء الله اعزازی در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی دانشگاه پیام نور بناب افزود: نباید مطلبی را بدون کار کارشناسی مطرح کنیم که در جامعه موجب ایجاد التهاب و یأس و ناامیدی شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرک پیام نور معادل نمی شود

دانشگاه پیام نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رد برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص معادل شدن مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور گفت: به اعضای هیئت علمی و دانشجویان عزیز این دانشگاه اطمینان می دهیم که چنین چیزی واقعیت نداشته و این فقط یک اظهارنظر شخصی بود.

به گزارش مهر، ضیاء الله اعزازی در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی دانشگاه پیام نور بناب افزود: نباید مطلبی را بدون کار کارشناسی مطرح کنیم که در جامعه موجب ایجاد التهاب و یأس و ناامیدی شود.

نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس با امضای نامه ای ضمن حمایت خود از برنامه ها و کیفیت حاکم بر سیستم دانشگاه پیام نور بر تمام شایعات خط بطلان کشیدند لذا با تعاملی که بین دولت و مجلس وجود دارد ، در آینده شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون دانشگاه پیام نور در کشور خواهیم بود.

دانشگاه

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، گفت: هم اکنون حدود 70 هزار دانشجو در مرکز تبریز متمرکز است و هر روز شاهد توسعه این دانشگاه هستیم.

علی عبادیان با اشاره به برنامه دولت نهم و دهم برای توسعه مراکز در مناطق محروم، افزود: در عرض شش سال گذشته دولت برای توسعه مراکز آموزش عالی در مناطق محروم توجه خاصی داشته که دانشگاه پیام نور نقش خود را در این خصوص به خوبی ایفا کرده است و با هدف گذاری صریح دولت، پیام نور توانسته بسیاری از مشکلات را در مناطق محروم کشور مرتفع کند.

تحصیل

وی از تغییر رویکرد دانشگاه پیام نور از رشته های علوم انسانی به رشته های فنی مهندسی خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه در این خصوص با کم لطفی بعضی افراد سودجو مواجه می شویم که خوشبختانه نمایندگان مجلس عکس العمل مناسبی را در این خصوص نشان دادند و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه کمی و کیفی دانشگاه پیام نور در کشور باشیم.

عبادیان از دانشگاه پیام نور مرکز بناب به عنوان یکی از مراکز بزرگ و با قدمت منطقه یاد کرد و گفت: با پیگیری های نماینده شهرستان و مسئولان مرکز امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهره برداری از بزرگترین مجموعه ورزشی دانشگاه پیام نور در این مرکز باشیم.

وی همچنین با اشاره به وجود تعداد زیاد رشته های تحصیلی و دانشجو، فضای موجود را متناسب با نیاز مرکز ندانست و اظهار امیدواری کرد: بزودی شاهد کلنگ زنی فاز جدید ساختمان آموزشی در مرکز بناب باشیم تا از این طریق مشکل فضای آموزشی نیز در این مرکز حل شود.

در ابتدای این مراسم داود جباری سابق، سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های عمرانی و آموزشی انجام گرفته در این مرکز، گفت: تاکنون برای تکمیل بزرگترین مجموعه ورزشی دانشگاه پیام نور استان که با زیربنای دو هزار و 700 مترمربع در حال احداث و تکمیل است، افزون بر 17 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

در این مراسم، طرح های عمرانی دانشگاه پیام نور مرکز بناب شامل «سردرب جدید، محوطه سازی و سایت تخصصی دانشگاه پیام نور مرکز بناب» با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و هم اکنون بیش از چهار هزار دانشجو در 26 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی این مرکز مشغول تحصیل هستند.


جام جم آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان - تجمیع و تنظیم : نوربخش