تبیان، دستیار زندگی
در جلسه هئیت دولت این طرح تصویب شد که براساس یکی از بندهای آن باید در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شود و دستورالعمل این مصوبه را تهیه و نحوه اجرایی شدن آن را تا هشت ماه آینده آماده کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمون فنی و حرفه ای شهریور برگزار می‌شودآرشیو شد

کنکور فنی حرفه ای

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش درباره سرانجام ادامه تحصیل هنر آموزان فنی و حرفه ای در آموزشکده ها و دانشکده های وابسته به این وزارتخانه گفت: وزارت علوم مسئول برگزاری آزمون فنی و حرفه‌ای برای 34 هزار هنر آموز در شهریور ماه سال جاری است.

اسدالله اسدی گرمارودی در گفتگو با مهر با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری و تشکیل سازمان ملی مهارت و ادغام دانشگاه علمی کاربردی و مراکز و دانشکد‌ه های فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در جلسه هئیت دولت این طرح تصویب شد که براساس یکی از بندهای آن باید در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شود و دستورالعمل این مصوبه را تهیه و نحوه اجرایی شدن آن را تا هشت ماه آینده آماده کند.

بر اساس مصوبه دولت، دانشگاه جامع علمی‌ ـ‌ کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با کلیه وظایف، ‌اختیارات،‌ امکانات و منابع انسانی به ترتیب از وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش منتزع و در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادغام می‌شوند و سازمان مذکور با تغییر عنوان به سازمان ملی مهارت به وزارت کار و امور اجتماعی وابسته می‌ ماند.

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنین طبق تبصره سه این  مصوبه از این پس وزارت علوم باید نسبت به پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای اقدام کند.

رئیس سازمان سنجش کشور به تازگی اعلام کرده است مصوبه دولت درخصوص عدم پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای هنوز رسما از سوی وزارت علوم به ما ابلاغ نشده است و فعلا اعلام نشده که در آزمونی که پیش رو داریم پذیرش باید به چه نحوی باشد.

اسدی گرمارودی درباره مصوبه مجلس و تضاد آن با مصوبه هئیت دولت نیز گفت: از دیدگاه مصوبه مجلس جذب هنرجو به وزارت علوم واگذار شده و آموزش و پرورش پس از تشکیل کمیته به عنوان یک دستگاه اجرایی با توجه به توافق مجلس و دولت وظایف خود را انجام می دهد.

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید کمیته اجرایی هر چه سریعتر تشکیل شود ، گفت: هیچ گونه دستورالعملی قبل از تشکیل کمیته قابل اجرا نیست.

اسدی گرمارودی درباره نگرانی هنرآموزان این رشته و سردرگمی آن ها برای ادامه تحصیل گفت: هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد چون آموزش و پرورش درخواست خود را به وزارت علوم برای پذیرش دانشجو اعلام کرده است و این وزارتخانه موظف است هر چه سریع تر در این زمینه اقدام کند.

رئیس سازمان سنجش نیز اعلام کرد: اگر آموزش و پرورش از سازمان سنجش درخواست پذیرش دانشجوی کاردانی فنی و حرفه ای کرد ما نیز اجرا می کنیم.


جام جم آنلاین

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نوربخش