تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای زمان ثبت نام هستیم و متقاضیان می توانند برای دی ماه آماده ثبت نام باشند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضوابط پذیرش دوره دوم دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی اعلام شد

نمایی از امتحان کنکور

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای زمان ثبت نام هستیم و متقاضیان می توانند برای دی ماه آماده ثبت نام باشند. مرحله اول آزمون در اسفندماه سال جاری برگزار می شود و دانشجویان پزشکی از دوره کارشناسی برای سال تحصیلی 89 - 88 پذیرش می شوند.

وی در خصوص مواد آزمون کتبی و آزمون های فراشناختی گفت: آزمون فراشناختی تحت بررسی و بازنگری است اما مواد آزمون کتبی شامل سئوالات چند گزینه ای فیزیولوژی نظری با ضریب 3، میکروب شناسی با ضریب 3، آناتومی نظری با ضریب 3، بیوشیمی نظری با ضریب 2، بافت شناسی با ضریب 2، ایمونولوژی نظری با ضریب 2، زبان عمومی با ضریب 2، ژنتیک با ضریب 1، روانشناسی با ضریب 1، تغذیه با ضریب 1، فیزیک پزشکی با ضریب 1، دروس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت و تنظیم خانواده با ضریب 1 و دروس اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماریها و آمار مقدماتی با ضریب 1 است.

پذیرش از کلیه رشته های مقطع کارشناسی پیوسته گروه علوم پزشکی به اضافه زیست شناسی با کلیه گرایش ها، شیمی با کلیه گرایش ها و رشته میکروب شناسی ، خواهد بود.

حداکثر سن برای خانمها 25 سال تمام در زمان ثبت نام و برای آقایان که خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند 27 سال تمام در زمان ثبت نام تعیین شده است.

معدل های اعلام شده مقطع دیپلم و کارشناسی همانند سال گذشته خواهد بود و متقاضیان باید دارای معدل دوره دیپلم بالاتر از 18 و معدل دوره کارشناسی بالاتر از 16 باشند.

گردآورنده: خانم قزل