تبیان، دستیار زندگی
شما می توانید با کمک یک ورقه پلی استر که خاصیت بازتاب دارد، به همراه شیشه معمولی یک آینه بسازید که نیمی از نور را بازمی تاباند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه مثل من و شما هستند

همه مثل من و شما هستند

خودتان را ببینید که چهره تان مثل کس دیگری شده است.شما و هم گروهی تان در دو طرف یک آینه بنشینید. در حین این که نوری را که به صورتتان می تابد تغییر می دهید، از هم گروهی تان هم بخواهید که این کار را مانند شما انجام دهد. در حین انجام این کار شما می بینید که چهره تان با چهره هم گروهی تلفیق می شود و یک شخصیت ترکیبی خواهید دید.

وسایل مورد نیاز

*یک شیشه معمولی پنجره ( در حدود 30 در 30 سانتی متر )

*یک ورقه پلی استر با روکش آلومینیوم برای پوشاندن یک روی شیشه. ( شما می توانید چنین وسیله ای را بخرید یا خودتان بسازید. )

*دو عدد چراغ مطالعه رومیزی.

*دو سوییچ تنظیم کننده شدت تابش. ( چراغ هایی که این تنظیم کننده ها را همراه خود دارند نیز در بازار موجودند. )

*دو سیم اضافه

*نگهدارنده آینه.( راه های زیادی برای عمودی نگه داشتن آینه وجود دارد. به بخش چیدمان آزمایش مراجعه کنید. )

چیدمان

همه مثل من و شما هستند

شما می توانید با کمک یک ورقه پلی استر که خاصیت بازتاب دارد، به همراه شیشه معمولی یک آینه بسازید که نیمی از نور را باز می تاباند. لامپ های رومیزی مجهز به تنظیم کننده را نیز می توانید از فروشگاه ها تهیه نمایید.

برای ساختن یک آینه ای که نیمی از نور را بازتاب می کند، صفحه بازتابنده را در یک طرف شیشه قرار دهید، دستوراتی را که برای راندمان بهتر برحسب نوع ورقه داده شده است، رعایت فرمایید. لبه های شیشه را با نوارهای پارچه ای بپوشانید تا جلوی آسیب رسیدن به ورقه و یا تغییر شکل آن گرفته شود.همه مثل من و شما هستند

لامپ ها را مطابق شکل مستقر کنید. هرکدام از لامپ ها را به سیم اضافه و تنظیم کننده نور مرتبط با آن وصل نمایید.همه مثل من و شما هستند

آینه را به طور عمودی روی میز مستقر کنید. این کار را می توان با قرار دادن آینه بین دو جرم سنگین انجام داد. ( مانند وزنه های یک کیلویی آزمایشگاهی )، یا با طراحی یک پایه نگه دارنده چوبی به طوری که آینه بین دو نگه دارنده چوبی قرار بگیرد و پایه هم به خوبی روی میز چسبیده باشد. هم چنین می توانید آینه را در زمینه چوبی با فشار وارد کنید. هر راه دیگری که آینه را ثابت نگه دارد، امکان پذیر است.

در دو طرف میز بنشینید طوری که آینه نیم بازتابنده میان شما قرار گرفته باشد. اتاق باید در نور بسیار ضعیف یا حتی خاموش باشد. مطمئن شوید که شما و هم گروهی تان در فاصله یکسانی از آینه قرار دارید. باید بتوانید هم زمان چهره هم گروهی تان و بازتاب چهره خودتان را در آینه ببینید. طوری تنظیم کنید که چشم ها، بینی و دهانتان با هم گروهی تان در شرایط یکسانی قرار بگیرند؛ برای این کار می توانید از تنظیم فاصله خود با آینه استفاده کنید. یکی از لامپ ها را مستقیماً در صورت خود بتابانید و از هم گروهی تان هم بخواهید که همین کار را انجام دهد. نور اولیه لامپ ها را طوری تنظیم کنید که هر دوی آن ها کم نور باشند. حال با کمک تنظیم کننده ها نور را بتدریج زیاد کنید و از هم گروهی تان هم بخواهید که همین کار را انجام دهد. ببینید که چطور چهره های شما در هم آمیخته می شود.

چه اتفاقی می افتد؟

آینه نیمی از نور را از خود عبور می دهد ونیمی دیگر را منعکس می نماید. اگر لامپ شما کم نور باشد، نور کمی از صورت شما به آینه می رسد و در نتیجه بازتاب آن هم ضعیف خواهد بود. در همین هنگام اگر نور تابیده به صورت هم گروهی شما قوی باشد، نور بازتابی از صورت او شدید خواهد بود و در نتیجه شما تصویر او را در آینه خواهید دید. اگر به تدریج شدت نور لامپ خود را بیشتر کنید و همزمان هم گروهی تان از شدت آن بکاهد، به تدریج تصویر شما جایگزین تصویر او خواهد شد. در این حالت مغز شما دو تصویر را با هم مخلوط خواهد کرد تا به تصویر واحدی دست یابد.

مترجم: پویا قسوره

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: سمیرا بادامستانی