تبیان، دستیار زندگی
مجموعه حاضر شامل شش محیط تعاملی است که مباحث مختلف ترانسفورماتور،اهرم های فیزیکی، مدار الکتریکی،مبحث آمار و احتمال و رفتار مولکول ها را در یک محیط تعاملی برای درک بهتر هر موضوع فراهم کرده است.هدف آن، آموزش عمیق مفاهیم پایه ای دروس مختلف است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم افزارهای علمی

مجموعه حاضر شامل شش محیط تعاملی است که مباحث مختلف ترانسفورماتور،اهرم های فیزیکی، مدار الکتریکی،مبحث آمار و احتمال، اسیلوسکوپ و رفتار مولکول ها را در یک محیط تعاملی برای درک بهتر هر موضوع فراهم کرده است.هدف آن، آموزش عمیق مفاهیم پایه ای دروس مختلف است.

Oscilloscope

اسیلوسکوپ یک دستگاه مفید و چند کاره آزمایشگاهی است که برای نمایش ‌دادن، اندازه گیری و تحلیل شکل امواج و دیگر پدیده ‌های موجود در مدارهای الکتریکی و الکترونیکی به کار می‌‌رود. این نرم افزار یک اسیلوسکوپ مجازی با تمام قابلیت های واقعی آن است.

نرم افزارهای علمی

Transformer

ترانسفورماتور به زبان ساده، وسیله‌ای است که از دو مجموعه ی سیم پیچ اولیه و ثانویه که در میدان مغناطیسی و اطراف ورقه ‌هایی از آهن مخصوص به نام هسته ی ترانسفورماتور قرار می‌گیرند، تشکیل شده است.

این نرم افزار ترانسفورماتوری با هسته ی آهنی را نمایش می دهد. کاربر می تواند تعداد دورهای سیم پیچ های اولیه و ثانویه را تغییر دهد و ولتاژهای متفاوتی را بسازد.

نرم افزارهای علمی

Balance

در این نرم افزار در یک محیط تعاملی می توان ویژگی اهرم های فیزیکی را مشاهده کرد و با ایجاد تعادل نیرویی، جرم جسم های مختلف در اهرم را محاسبه کرد.

نرم افزارهای علمی

Explaining Electricity

نرم افزار Explaining Electricity، زیر مجموعه ی یکی از مجمومه های خود آموز دروس دبیرستان می باشد که هدف آن، آموزش عمیق مفاهیم پایه ای الکتریسیته در فیزیک می باشد. این نرم افزار طرح ساده ای از یک مدار الکتریکی، شامل نیرو محرکه و مقاومت و آمپرسنج می باشد که به کاربر این امکان را می دهد تا با تغییر ولتاز و مقاومت، تغییرات جریان و انرژی را مشاهده کند.

نرم افزارهای علمی

Histogram

Histogram فضای نمونه ای در مبحث آمار و احتمال دبیرستان، را با آزمایش پرتاب تاس و رسم نمودار میله ای آن به زیبایی آموزش می دهد.

نرم افزارهای علمی

Molecular Model

کاربر به کمک Molecular Model رفتار مولکول ها را در محیط هایی با دماهای متفاوت مشاهده خواهد کرد و  می تواند  مسیر یک مولکول خاص را در دماهای متفاوت دنبال کند.

نرم افزارهای علمی

قابلیت کاربرد آموزشی: مباحث علوم پایه دبیرستان

حجم فایل:1.522MB

دریافت نرم افزار