تبیان، دستیار زندگی
اینجا مکانی است که می‌توان انواع پلیمرهایی را كه در خانه برای زیبا و منحصر به فرد كردن آن استفاده می‌شوند، پیدا كرد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رنگ و دکور

اینجا مکانی است که می‌توان انواع پلیمرهایی را كه در خانه برای زیبا و منحصر به فرد كردن آن استفاده می‌شوند، پیدا كرد.

رنگ و دکور

فرش كه پاهایتان را از سرما حفظ می‌كند، از نایلون ساخته شده ‌است. گاهی اوقات با اعمال پلی تترافلوئورواتیلن بر روی فرش‌ها، آنها را در برابر لکه مقاوم می‌کنند. همچنین لایه زیرین فرش یك فوم از جنس پلی یورتان است.

رنگ و دکور

در داخل حمام و آشپزخانه، وسایل ممکن است خیس شوند، و احتمال كثیف شدن فرش هم وجود دارد. بنابراین برای كف آشپزخانه و حمام از لینولئوم استفاده می شود که ‌از پلاستیك PVC یا همان پلی (وینیل كلراید) ساخته می‌شود.

رنگ و دکور

این كف پوش‌های چوبی هم از سلولز ساخته شده‌اند.

رنگ و دکور

این فرش‌های بیرونی/ داخلی برای کسانی که می‌خواهند بیرون را هم مثل داخل فرش کنند، مناسب است. این فرش‌ها از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند و برای همین است كه در برابر باران، نم و انواع رطوبت‌های موجود در محیط مقاوم است. پلی پروپیلن در صورت خیس شدن، برخلاف بعضی از مواد، نمی‌پوسد.

رنگ و دکور

بحث درباره‌ی كف پوش‌ها كافی است. پیشخوان آشپزخانه‌تان نیز از پلیمرها ساخته شده‌است. اكثر آنها از جنس رزین ملامین- فرمالدهید هستند، مانند شکل زیر. رزین ملامین فرمالدهید معمولاً تحت نام فرمیكا فروخته می‌شود.

رنگ و دکور

در آشپزخانه‌هایی که مقاومت حرارتی مهم است (به دلیل قرار دادن ظروف داغ بر روی پیشخوان‌ها) پیشخوان‌ها از پلی (میتل متاكریلات) ‌آلیاژ شده با اكسید آلومینیوم ساخته می‌شوند. این ترکیب با نام‌های مختلفی مثل كوریان و گیبرالتار به فروش می‌رسد.

رنگ و دکور

حالا نوبت دیوارها می‌رسد. این دیوارها نیاز به تزیین و زیبا شدن دارند، مگر اینكه دوست داشته باشید به دیوار گچی ساده نگاه كنید. این رنگ‌های آكریلیك شامل پلی (متیل متاكریلات) می‌باشند، همان ماده‌ای كه چند خط بالاتر در رویه كابینت دیدید. رنگ‌های آكریلیك لاتكسی، كوپلیمرهایی از پلی (وینیل استات) هم دارند.

بازگشت

رنگ و دکور