تبیان، دستیار زندگی
در تابستانی جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس رفتم، در آنجا خدمت آقا عرض کردم: دوست دارم که ده روز در محضر شما باشم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطره ای تبلیغی از آقای قرائتی
استاد قرائتی

در تابستانی جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس رفتم، در آنجا خدمت آقا عرض کردم: دوست دارم که ده روز در محضر شما باشم،

اما الآن که تابستان است چند میلیون دانش آموز در محله ها رها هستند لذا وجدانم قبول نمی کند که آن ها، رها باشند و من ده روز در اینجا مشغول خواندن زیارت امین الله باشم.

من یک زیارت امین الله و یک زیارت جامعه می خوانم و تقاضا دارم که جلسه ای برای دانش آموزان ترتیب داده شود که هم ده روز را بمانم و هم برنامه ای برای بچه ها داشته باشم.

پس از پایان زیارت، آقای دکتر جمال موسوی اصفهانی مرا در حرم دید و گفت: در اینجا سمینار دبیران تعلیمات دینی برگزار شده است، آیا حاضرید با هم به این جلسه برویم؟ گفتم: بله.

به اتفاق ایشان و به همراه دکتر باهنر که در مسیر با ایشان از نزدیک آشنا شدم و خدمتشان رسیدم، به سمینار رفتم. مقام معظم رهبری، آیت الله بهشتی رحمه الله و آیت الله مطهری رحمه الله در جلسه حضور داشتند و جلسه ارزشمند و سنگینی بود، در آنجا گفتم: آیا ممکن است که 5 دقیقه وقت به من بدهید، گفتند: مانعی ندارد. در مدت 5 دقیقه چند نکته شیرین و جالب بیان کردم. خیلی مرا مورد تشویق قرار دادند.

پس از آن جلسه، مقام معظم رهبری مرا به منزلش دعوت کرد و اتاق و امکانات در اختیار من قرار داد و فرمود: شما در مسجد ما منبر برو. من در مسجد روی تخته سیاه، صلح امام حسن علیه السلام را تشریح کردم، ده روز برنامه داشتم که جلسات هم خیلی شلوغ می شد، و به عنوان کاری جدید مورد استقبال واقع شد، و ایشان هم خیلی از برنامه ها لذت بردند.

در بعضی از این جلسات، آقای هاشمی رفسنجانی و مرحوم آقای ربانی املشی نیز شرکت کردند و این جلسه نیز معرفی مرا فراهم ساخت.


منبع:مبلغان :: اردیبهشت 1381، شماره 28        تنظیم:مجید نقدی گروه حوزه علمیه