تبیان، دستیار زندگی
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری نخستین همایش ملی «روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه» به میزبانی این استان خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش ملی «روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه» برگزار می‌شود

حجت الاسلام سالاری مکی

مسۆول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری نخستین همایش ملی «روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه» به میزبانی این استان خبر داد.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسۆول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه به میزبانی خراسان شمالی، اظهار کرد: همایش یادشده روزهای سی ام و سی و یکم اردیبهشت ماه سال آینده در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار می شود.

وی با اشاره به این که مهلت ارسال مقالات برای حضور در این همایش سی ام فروردین ماه سال 1393 است، افزود: محورهای همایش ملی «روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه»، روش ها و فنون آموزش، روش ها و فنون یادگیری، برنامه ریزی آموزشی و ارزش یابی در آموزش حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی و الگوها و نظریه های نوین یاددهی و یادگیری است.

به گفته حجت الاسلام سالاری مکی، همایش مزبور با مشارکت نمایندگی حوزه علمیه، دفتر امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، استانداری، دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی و پیام نور بجنورد، صدا و سیما و جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

وی حوزه های همایش ملی «روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه» را شامل علوم حوزوی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم مهندسی ذکر کرد.

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر این که مقاله های ارسالی به این همایش می باید دارای هدف، روش کار، یافته ها و نتیجه گیری باشند، افزود: شرکت کنندگان در این همایش می توانند آثار خود را به پست الکترونیکی به آدرس  edchamayesh@gmail.com یا به وب سایت همایش به نشانی http://teachinglearning.nkums.ac.ir ارسال کنند.

به گفته وی اکنون نیز کسانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این همایش هستند می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی مراجعه کنند.

گفتنی است، چندی پیش در همایش فصلی شورای طلاب خراسان شمالی مقیم مشهد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان در محل حسینیه تهرانی های مقیم مشهد برگزار شد، ابراهیم گلمکانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی نیز از برگزاری نخستین همایش ملی «یادگیری و یاددهی در حوزه و دانشگاه» خبر داده بود. وی با بیان این که این همایش در اردیبهشت ماه سال 93 در بجنورد برگزار می شود، اظهار کرده بود که آخرین مهلت ارسال آثار پانزدهم اسفندماه 1392 است؛ اما آن گونه که حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسۆول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی می گوید بنا به درخواست طلاب و دانشجویان، مهلت ارسال آثار به این همایش تا آخر فروردین ماه سال1393 تمدید شده است.

لازم به یادآوری است، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری بیش از هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در 14 مدرسه علمیه و افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند.


منبع: خبرگزاری رسا

تنظیم: محسن تهرانی - گروه حوزه علمیه تبیان