تبیان، دستیار زندگی
د همایش بزرگداشت آیت الله شیخ عباس علی ادیب حبیب‌آبادی به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روزپنجشنبه در زادگاهش شهرحبیب آباد در شمال شهرستان اصفهان برگزار شد. دراین همایش رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگداشت آیت الله شیخ عباس علی ادیب حبیب‌آبادی برگزار شد

همایش بزرگداشت آیت الله شیخ عباس علی ادیب حبیب‌آبادی به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روزپنجشنبه در زادگاهش شهرحبیب آباد در شمال شهرستان اصفهان برگزار شد.
دراین همایش رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه‌اصفهان در زمینه مقام والای علمی و فقهی این عالم فرزانه سخن گفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش گفت : آیت اله ادیب عالم فقیهی بود كه حتی در سن ‪ ۹۰‬سالگی نیز با كمر خمیده اما بانشاط و انرژی فوق‌العاده دركلاس‌های درس حوزه علمیه اصفهان تدریس می‌كرد.
وی با ذكر این مطلب كه از عالم در ملكوت آسمان هابه بزرگی یاد شده است ، افزود:آنچه كه نام عالم والامقام ادیب حبیب آبادی رادرافكار جامعه ماندگار نموده خدمت‌گذاری بی‌شائبه‌وخالصانه‌اش به ساحت دیانت بود ومردم نیز دروجودش خلوص و عمل به علمش را مشاهده می‌كردند و شیفته او بودند.
دراین همایش " حسینی " نماینده شهرستان برخوارومیمه‌درمجلس شورای اسلامی نیز از شخصیت والای آیت اله ادیب تجلیل كرد و گفت : این عالم وارسته از مصادیق فرمایشات حضرت امیرالمومنین علی (ع) بود كه فرمودند تا دنیا باقی است شخصیت‌های علمی نیز باقی هستند هرچند به ظاهر درمیان ما نباشند.
وی زهد،ساده‌زیستی، مردم داری،وعظ وخطابه گویی آیت اله ادیب را الگویی برای جامعه اسلامی و از افتخارات حوزه‌های علمیه شیعه توصیف كرد و افزود:
او حتی در شرایط نامساعد سنی و ضعف جسمانی هم دررسیدگی به‌امورمردم كوتاهی نمی‌كرد.
آیت اله ادیب یكی از مفاخر حوزه‌های علمیه اصفهان بود كه تاكنون هفت اثر علمی ، فقهی و ریاضی او به زینت نشر مزین شده است.
مزار این عالم والامقام در محله قدیمی اصفهان موسوم به" طوقچی " در جوار مقبره صاحب ابن عباد واقع شده است.