تبیان، دستیار زندگی
دی در سال 1335 در یک خانواده مذهبی در شهرستان مرند چشم به جهان گشود. در سال 1350 شمسی رهسپار حوزه علمیه تبریز شد. پس از اتمام دروس مقدماتی در سال 1354 شمسی به قصد ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عزیمت نمود.دروس سطح حوزه را نز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد تقی پور محمدی

در سال 1335 در یک خانواده مذهبی در شهرستان مرند چشم به جهان گشود. در سال 1350 شمسی رهسپار حوزه علمیه تبریز شد. پس از اتمام دروس مقدماتی در سال 1354 شمسی به قصد ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عزیمت نمود.دروس سطح حوزه را نزد اساتید محترم حضرات آیات: شیخ علی پناه اشتهاردی، میرزا محسن دوزدوزانی، سید ابوالفضل موسوی، حاج شیخ مصطفی اعتمادی، حاج میرزا ید الله دوزدوزانی و مرحوم آیت الله پایانی استفاده نمود.
همچنین دروس خارج فقه و اصول را قریب به 10 سال نزد اساتید معظم ؛ حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و فاضل لنکرانی ، تبریزی بهره برد و برخی از دروس ایشان را به رشته تحریر درآورد.مسئولیتهای پس از انقلاب اسلامی:1- فرماندهی سپاه اردبیل در دوران دفاع مقدس
2- امامت جمعه شهرهای جلفا، اهر، مراغه و یکی از ائمه جمعه موقت تبریز3- مدیریت حوزه علمیه تبریز4- ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی.5- نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیلایشان در دوران دفاع مقدس با حضور حدود 40 ماه در جبهه همکاری های زیادی با فرماندهان دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان بزرگوار:
مهدی باکری، حمید باکری، و مرتضی یاغچیان داشت.فعالیتهای فرهنگی:ایشان علاوه بر فعالیتهای تبلیغی و تدریس در حوزه و دانشگاه به تنظیم و نگارش کتابها و مقالات مختلف و چاپ بعضی از آنها در نشریات پرداخته است.
و با همت ایشان فهرست نسخه های خطی کتابخانه عمومی مراغه چاپ و در اختیار محققین و علاقمندان به نسخه های خطی قرار گرفت.
فعالیتهای اجتماعی:1- تاسیس مدارس علمیه برادران و خواهران در هادی شهر، احداث خانه سازمانی جهت سکونت اساتید حوزه هادی شهر و دفتر امام جمعه جلفا.
2- احداث قریب به 10 باب مغازه بعنوان منبع درآمد برای حوزه3- تکمیل و راه اندازی مدرسه علمیه امام صادق(ع) و توسعه مسجد شیخ عماد اهر
4- تاسیس و احداث مدارس علمیه برادران و خواهران مراغه.
5- توسعه و تکمیل مسجد جامع اسلامی مراغه.6- تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی مراغه.7- عضویت در هیات امناء دانشکده علوم قرآنی مراغه.