تبیان، دستیار زندگی
جانباز ۶۰ درصد جنگ تحمیلی پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از صدمات جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.جانباز شهبازی پس ازحمله رژیم بعث عراق به خاک کشور در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرواز یاران
پرواز

جانباز شهید جهانباز شهبازی

- جانباز ۶۰ درصد جنگ تحمیلی پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از صدمات جنگ تحمیلی در ابان ماه 1388 به همرزمان شهیدش پیوست.جانباز شهبازی پس ازحمله رژیم بعث عراق به خاک کشور ،در پاسخ به ندای رهبر کبیرانقلاب اسلامی همراه دیگر هموطنان خود به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت.

به گزارش سایت ساجد ،وی از سال ۶۱ وارد جبهه‌های جنگ شد و در عملیات رقابیه به درجه جانبازی نائل آمد. این بسیجی و جانباز ۶۰ درصد ، پس از بهبودی نتوانست در خانه بماند و دوباره راهی جبهه‌های جنگ شد و در عملیات‌های والفجریک،دو،سه،چهار و عملیات فاو شرکت کرد که در این عملیات‌ها نیز دچار مجروحیت از ناحیه چشم و دست شد.

پیکر پاک این شهید از محل میدان صبحگاه سپاه ناحیه لردگان و بر روی دستان مردم شهیدپرور لردگان و مسئولان، تشییع و  در زادگاهش با حضور کم‌نظیر و بدرقه مردم در گلزار شهدای روستای طلان فلارد به خاک سپرده شد.

پرواز

جانباز شهید حمیدرضا انصاری

- رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل گفت: حمید‌رضا انصاری جانباز قطع نخاعی ۷۰ درصد آملی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج در ابان ماه 1388  دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدای جنگ تحمیلی پیوست.

احمد سیفیان اظهار داشت: این شهید در سال ۱۳۶۲ در منطقه پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش از ناحیه کمر قطع نخاع شد و  پس از ۲۶ سال تحمل طاقت فرسای جانبازی شربت شهادت را نوشید.

و پیکر پاکش در گلزار شهدای آمل تشییع و خاکسپاری شد .

سیفیان گفت: هم اکنون در شهرستان آمل ۳۳ جانباز بالای ۷۰ درصد زندگی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان ۳۵۰ هزار نفری شهرستان آمل هزار و ۴ شهید تقدیم انقلاب و جنگ تحمیلی کرد.


منبع :

پایگاه اطلاع رسانی شلمچه