تبیان، دستیار زندگی
غلامعلی پیچک سال ۱۳۳۸، در تهران متولد شد. پدرش کارمندی متوسط و آبرومند بود و در تربیت دینی فرزند،از هیچ کوششی دریغ نکرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چالش آب یخ


غلامعلی پیچک سال 1338، در تهران متولد شد. پدرش کارمندی متوسط و آبرومند بود و در تربیت دینی فرزند،از هیچ کوششی دریغ نکرد.

شهید پیچک

غلامعلی پیچک از 10 سالگی در انجام فرائض دینی مقید و از شروع تکلیف، مقلد حضرت امام(س) شده بود.

پس از ورود به دانشگاه و آشنایی با تعدادی دانشجوی مسلمان و مبارز، جدی‌تر از گذشته وارد جریان‌های سیاسی شد و خیلی سریع نسبت به مسائل سیاسی داخلی اطلاعات کسب کرد و رژیم شاه را رژیمی فاسد و ظالم یافت و از این رو، مصمم‌تر از پیش، وارد مبارزات سیاسی شد.

از آن پس تحت مراقبت و تعقیب عوامل ساواک قرار گرفت. او طی فعالیتهای خود، مبارزات خود را گسترش داد.

این روزها که چالش سطل آب یخ مد روز شبکه های اجتماعی است و کار به ظاهر خیر با ریای تمام انجام می شود، خواندن خاطره ای از سردار بسیجی سپاه خمینی غلامعلی پیچک خالی از لطف نیست.

بانو کبری اسلامی مادر رشید این سردار جبهه های غرب می گوید: «در روزهایی که خیلی ها از ساواک می ترسیدند غلام علی انگار نه انگار. هیچ از ساواک ترس نداشت. حمام که می رفت همیشه با آب سرد دوش می گرفت. می گفت؛ اگر یک وقت ساواکی ها من را گرفتند می خواهم بدنم زیر شکنجه قوی باشد. یک وقت هایی که در خانه بود به من می گفت مادر، به من مشت بزن، می خواهم بدنم را ورزیده کنم! البته خیلی کم در خانه بند می شد.»

این روزها که چالش سطل آب یخ مد روز شبکه های اجتماعی است و کار به ظاهر خیر با ریای تمام انجام می شود، خواندن خاطره ای از سردار بسیجی سپاه خمینی غلامعلی پیچک خالی از لطف نیست

شهید غلامعلی پیچک کسی است که مقام معظم رهبری درباره ایشان میفرماید: «درود خدا و فرشتگان و صالحان بر سردار شجاع و صمیمی و فداکار اسلام، غلامعلی پیچک، شهیدی که در دشوار ترین روزها مخلصانه ترین اقدامها را برای پیروزی در نبرد تحمیلی انجام داد. یادش بخیر و روحش شاد.»

شهید در وصیت نامه خود می گوید: «من در این راهی که انتخاب کرده ام، سختی بسیار کشیده ام؛ خیلی محرومیت ها لمس کرده ام.

همه ی هدفم این است که زحماتم از بین نرود.

از خدا می خواهم که حتماً این کارها را از من قبول کند و اجرم را بدهد.

اجر من تنها با شهادت ادا می شود و اگر در این راه شهید نشوم، همه زحماتم هدر رفته است.»

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: سایت همشهری آنلاین، وبلاگ: هوالحق/ عروه الوثقی، مجله یادماندگار

مطالب مرتبط:

عملیاتی برای شهادت

وقتی با پای برهنه انقلاب کردیم!

دو دشت پر از عشق برای حاج بابا