تبیان، دستیار زندگی
حمیدرضا سرمدیان فرزند نوروز علی دهم دی ماه 1348 در تهران به دنیا آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

11 روز تا شهادت


حمیدرضا سرمدیان فرزند نوروز علی دهم دی ماه 1348 در تهران به دنیا آمد.

حمیدرضا سرمدیان

پدر از حضور وی درجبهه ممانعت می کرد و هنگام اعزام برای امتحان روحیه حمیدرضا به او گفته بود: «شما نمی توانید به جبهه بروید.»

شهید در پاسخ محترمانه به پدر جواب داد: «اگر قرار باشد که من بمانم ، جز اینکه چند گونی برنج و روغن و غیره مصرف کنم چه فایده دیگری خواهم داشت.»

حمیدرضا در تاریخ 11/1/1366 به عنوان امداد گر به جبهه اعزام شد. 22 فروردین ماه سال 1366 در عملیات کربلای 8 در جبهه زمانی که درگیری تقریبا به مرحله تن به تن کشیده شد و شرایط بسیار سخت و دشوار بود وی بسیار خندان و با نشاط به برادران دیگر روحیه می داد.

حمید رضا هنگامی که جهت پرتاب نارنجک از پشت خاک ریز بیرون آمد مورد اصابت ترکش نارنجک دشمن قرار می گیرد و مجروح می شود و به سنگر مجروحان انتقال دادهمی شود اما لحظاتی بعد این سنگر مورد اصابت خمپاره قرار گرفته و وی به همراه چندتن ازمجروحان شهید می شود.

شهید حمید رضا سرمدیان تنها بعد از یازده روز حضور در جبهه در تاریخ 22/1/66 به درجه رفیع شهادت نائل شد و جزیی از خاک شلمچه شد

شهید حمید رضا سرمدیان تنها بعد از یازده روز حضور در جبهه در تاریخ 22/1/66 به درجه رفیع شهادت نائل شد و جزیی از خاک شلمچه شد و باقی مانده پیکر مطهرش در بهشت زهرای شهر تهران، گلزار شهدای، قطعه 29، ردیف 107 به خاک سپرده شد. وی در قسمتی از وصیت نامه خود نوشته است:

«خوشا به حال آنانکه با شهادت رفتند وصیت کرده بودند. اگر به شهادت رسیدم و یا اینکه مجروح برگشتم به هیچ وجه برای من گریه نکنید و ناراحت نشوید، ما باید این انقلاب را زنده نگه داریم.»

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: سایت: شاهد 60/سبک بالان عرش

مطالب مرتبط:

عملیاتی برای شهادت

17 شهریور و قاسم دهقان

سحرگاهی برای شهادت