تبیان، دستیار زندگی
مسئول ستاد معراج شهدا از احراز هویت شهید «علی اصغر اصغری ترکانی» خبر داد. همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان گفت: پیکر شهید مفقودالاثر «همایون علی عباسی»، پس از گذشت 29 سال از شهادتش کاوش و شناسایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شناسایی دو گل از گلزار شهدا


مسئول ستاد معراج شهدا از احراز هویت شهید «علی‌اصغر اصغری ترکانی» خبر داد. همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان گفت: پیکر شهید مفقودالاثر «همایون‌علی عباسی»، پس از گذشت 29 سال از شهادتش کاوش و شناسایی شد.

شناسایی دو گل از گلزار شهدا

بازگشت یکی از خیبریون

مسئول ستاد معراج شهدا، ابراهیم رنگین اظهارکرد: پیکر شهید «علی‌اصغر اصغری ترکانی» در عملیات اخیر کمیته مفقودین تفحص شده و از طریق پلاک شناسایی شد.

این شهید بزرگوار در عملیات خیبر در منطقه مجنون به درجه ی رفیع شهادت نائل آمده است.

گفتنی است خانواده ی اصغری در طول هشت سال دفاع مقدس سه برادر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که تنها پیکر یکی از آنها به نام محمد رضا در آن سالها بازگشت و توسط خانواده تشییع و به خاک سپرده شد.

بازگشت شهید علی اصغر اصغری ترکانی بعد از قریب 30 سال به میهن اسلامی در حالی است که همچنان برادر بزرگتر ایشان «شهید علی اکبر» همچنان مفقود مانده است.

بازگشت شهید علی اصغر اصغری ترکانی بعد از قریب 30 سال به میهن اسلامی در حالی است که همچنان برادر بزرگتر ایشان «شهید علی اکبر» همچنان مفقود مانده است

رنگین در پایان به ادامه عملیات شناسایی شهدای تازه تفحص شده اشاره کرد و افزود مشخصات شهدایی که هویت آنها محرز شود در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

شناسایی دو گل از گلزار شهدا

بازگشت از سرزمین فاو

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان، محمد طاهرخانی نیز توضیح داد: شهید مفقودالاثر «همایون‌علی عباسی»، روز چهارم اسفند ماه سال 1364 در منطقه عملیاتی «فاو» به شهادت رسید و از آن زمان تا کنون اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه اخیرا به دنبال کاوش‌های کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر شهید «همایون‌علی عباسی» پس از 29 سال از شهادتش تفحص شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید، همراه با چهار شهید گمنام، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در استان قزوین تشییع و سپس در روستای «رادکان» از توابع شهرستان تاکستان، تدفین خواهد شد.

شهید همایون‌علی عباسی، سوم تیر ماه سال 1348 در شهر زنجان در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد، وی با آغاز جنگ تحمیلی و احساس نیاز جبهه‌ها در حالی که دانش‌آموز بود داوطلبانه راهی جبهه شد و پس از حضور در چند عملیات در نهایت سال 1364 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان قزوین دارای سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و 660 آزاده است.

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری ایسنا/ فارس

مطالب مرتبط:

مسلخگاه اسماعیلیان

تشیع دو شهید تازه تفحص

تکریم مادران چشم به راه