تبیان، دستیار زندگی
قسمتی از زندگینامه و وصیت نامه شهید مصطفی کریمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این انقلاب تنها متعلق به ما نیست


قسمتی از زندگینامه و وصیت نامه شهید مصطفی کریمی

شهید مصطفی کریمی

نام : بایرام(مصطفی)                     نام خانوادگی : کریمی

نام پدر : قدر                                  تاریخ تولد : 1346

محل تولد : بجنورد                             رشته تحصیلی : برق

تاریخ شهادت : 1366/10/25      محل شهادت : ماووت (عملیات بیت المقدس 2)

زندگینامه

شهید مصطفى کریمى در سال 1346 در روستاى باغلق از توابع بخش جرگلان بجنورد چشم به جهان گشود. پس از دوران طفولیت به بجنورد کوچ کرد. پدرش به شغل نجارى مشغول بود، و شهید نیز تا دیپلم در بجنورد تحصیل نمود. با توجه به اینکه ایشان در مجالس قرآن و ادعیه شرکت مى‏نمود کم کم به تشیع گرایش پیدا کرد ، با توجه به اینکه وى از خانواده اهل تسنن ترکمن بود ، على‏رغم مخالفت خانواده و بستگان خود را مصطفى نام نهاد و تشیع را پذیرفت.

در پایگاه بسیج محل فعالیت مستمر داشت و ایشان پس از اخذ دیپلم ، در دانشگاه فردوسى مشهد در رشته مهندسى برق،(قدرت) ادامه تحصیل داد. وى چندین بار به جبهه اعزام و چند مرتبه نیز مجروح گردید و مرحله آخر در تاریخ 66/1/28 به منطقه عملیاتى ماووت اعزام و پس از حضور در عملیات بیت المقدس 2، در تاریخ 66/10/25 در همان منطقه به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

بخشى از وصیتنامه شهید

اى کسانى که ایمان آورده‏اید از خدا و رسول و اولى الامر اطاعت کنید. خدایا به پیروى از امام على (ع) که به ظلم ظالم و گرسنگى مظلوم راضى نبود ، خویش را مسؤول مى‏ بینم و در این برهه از زمان که انقلاب اسلامى ایران از هر گوشه و کنار توسط دشمنان احاطه شده و مى‏خواهند انقلاب را به پرتگاه سوق دهند (بکشانند) ، وظیفه شرعى حکم مى‏کند تا در جبهه‏ ها حضور یابم و از آرمان و شرف خود دفاع نمایم.

این انقلاب تنها متعلق به ما نیست، هزاران انسان مظلوم چشم به این انقلاب دوخته‏اند ، انقلابى که از خون شهیدان ما رنگ گرفته است. ما براى خاک نمى‏جنگیم ، جنگ ما براى سجده است ، هدف عامل حرکت انسان مى‏باشد و لذا آفرینش انسان نیز بر اساس هدفى خاص بوده است. منکرین این هدف انسانهایى هستند که بدین موضوع از زاویه‏اى تنگ مى‏ نگرند، هنوز خویشتن را نشناخته‏ اند تا پى به راز آفرینش برند ، که خالق را بشناسند، لذا منکر خدا و معاد و بسیارى از مسائل دیگر مى‏شوند. این گونه افراد بازیچه هوسهاى خویشتن هستند و مصداق این کلام:

خفتگان را خبر از زمزمه مرغ سحر

حیوان را خبر از عالم انسانى نیست

این انقلاب تنها متعلق به ما نیست، هزاران انسان مظلوم چشم به این انقلاب دوخته‏اند ، انقلابى که از خون شهیدان ما رنگ گرفته است. ما براى خاک نمى‏جنگیم ، جنگ ما براى سجده است ، هدف عامل حرکت انسان مى‏باشد و لذا آفرینش انسان نیز بر اساس هدفى خاص بوده است.

انسان موجود والایى است، اگر خود را بشناسد مى ‏تواند مسجود فرشتگان گردد.

ایمان مى‏ خواهد که انسان جهاد را به عنوان درى از درهاى بهشت بداند و اعتقاد قلبى بدان داشته باشد و آن را فوزى بداند و در راه اداى تکلیف سعى نماید. طبق فرموده امام است: «هدف ما شهادت نیست بلکه اداى تکلیف است و اگر در این راه شهادت نصیب آدمى شود فوزى عظیم است». اسلام تا زمانى زنده و جاوید خواهد بود که پشتوانه‏اش عمل باشد لذا عمل لازم است. انسان باید عاشق باشد تا در رسیدن به معشوق خود بسوزد، خدا هم عاشق مى‏خواهد. نباید اتحادمان را از دست بدهیم، تازمانى که بیاد خدا باشید، پیرو رهبر باشید پیروزید. براى استقلال کشور و خودکفایى ، علم لازم است، علمى که در کنارش تعهد باشد. به سخن هر گوینده‏اى ، بى اطلاع گوش ندهید و هوشیار باشید. در حال حاضر جنگ ما یک آزمایش است. بى تفاوت بودن در این زمان سپرى مى‏شود ، بیایید کارى انجام دهیم تا فرداى قیامت شرمنده نباشیم.

« شادی روح شهداء صلوات »

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع:وبلاگ بسیج روستای شیدان