تبیان، دستیار زندگی
پدر شهید گلدوی خادم مسجد جامع زاهدان بوده و این شهید در خانه ‌شان که در خود مسجد جامع بود به دنیا آمد و در همان مسجد هم به درجه رفیع شهادت نایل شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد گلدوی ،مولود و شهید مسجد

سردار علیرضا جاهد فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکرهای شهدای شعبانیه مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: این مراسم به ‏نحو احسن برگزار شد و همه اقشار اعم از شیعه و سنی و سران طوایف در این مراسم شرکت داشتند و اعلام کردند که ما مرزداران واقعی انقلاب هستیم.

شهید محمد گلدوی

وی با بیان اینکه این حادثه تروریستی به هیچ وجه کار اهل تسنن نیست، گفت: این حادثه تروریستی کار چند مزدور آمریکایی است و ما خواستار محاکمه این افراد هستیم و از کشورهای همسایه خصوصا پاکستان درخواست می‌کنیم تا نقطه امنی برای عوامل ضد انقلاب نباشند.

جاهد ادامه داد: حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان یک حرکت نظامی کور بود و به آن، یک اقدام عملیاتی نمی‌گویند.

از مقام شهید محمد گلدوی تجلیل به عمل می‌آید

فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به زندگی شهید محمد گلدوی اظهار داشت: پدر شهید گلدوی خادم مسجد جامع زاهدان بوده و این شهید در خانه‌شان که در خود مسجد جامع بود به دنیا آمد و در همان مسجد هم به درجه رفیع شهادت نایل شد و شهید گلدوی، شهید فهمیده زمان است.

وی ادامه داد: به زودی از مقام این شهید به عنوان یک شهید ملی مانند شهید فهمیده تجلیل به عمل می‌آید و یکی از روزهای سال را به یاد این شهید نامگذاری می‌‌شود.

جاهد در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه این حادثه تروریستی قطعا در امنیت استان تاثیر گذاشته است، گفت: ولی با وجود این حادثه مردم آگاه و بیدار هستند و در حال رایزنی با سران طوایف می‌باشند تا چگونه با این حادثه مقابله کنند چون همه ما می‌دانیم که این انفجار کار اسرائیل و آمریکا بوده است.

پدر شهید گلدوی خادم مسجد جامع زاهدان بوده و این شهید در خانه ‌شان که در خود مسجد جامع بود به دنیا آمد و در همان مسجد هم به درجه رفیع شهادت نایل شد ...

فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه گروهک تروریستی ریگی مسئولیت این حادثه را به گردن گرفته است، خاطرنشان کرد: دیپلماسی نظام باید فعال شود و دولت‌های همسایه باید همکاری کنند تا این گروهک‌ها نتوانند به کشورشان رفت و آمد کنند زیرا ممکن است حتی در آینده این گروهک‌ها برای خود آن کشورها ایجاد ناامنی کنند.

نحوه شهادت شهید گلدوی

محمد گلدوی به همراه چند نفر دیگر از همرزمان بسیجی خود مشغول بازرسی میهمانان مراسم جشن ولادت حضرت امام حسین (علیه السلام)  و دعای کمیل در ورودی مسجد جامع زاهدان بود ، که فردی قصد وارد شدن به داخل مسجد را می کند و شهید گلدوی قصد بازرسی او را داشته  اما ممانعت وی سبب ظن شهید گلدوی و جلوگیری از ورود این شخص  به داخل مسجد می شود . مهاجم سعی می‌کند خود را به داخل جمعیت حاضر در صحن مسجد برساند  که این  شهید ایثارگر  او را در آغوش می‌گیرد و این مهاجم را از جمعیت دور می کند و  در این هنگام تروریست جنایتکار با کشیدن ضامن بمب اقدام به انفجار می‌کند.

رشادت شهید گلدوی  از بروز یک فاجعه بزرگتر انسانی جلوگیری کرده و  این شهید  با ایثارگری و عمل قهرمانانه خود در واقعه انفجار مسجد جامع زاهدان  یاد و خاطره شهید حسین فهمیده را در اذهان زنده کرد و  به یک الگوی ایثارگرانه و جاوید برای مردم و کشور تبدیل شد.

مطلب مرتبط :

کتاب شهادت همچنان باز است

برگرفته از خبرگزاری های فارس و قدس

بخش هنرمردان خدا - سیفی