تبیان، دستیار زندگی
امام مهدی علیه السلام در بیان شهید آوینی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام مهدى علیه‏السلام، در بیان شهید آوینی

امام مهدی

ما پیروان راه هزاران ساله انبیا هستیم و به عهد ازلى خویش با آفریدگار متعال لبیك گفته‏ایم و براى تحقق آن عصر موعود، عصر عدالت و حاكمیت احكام خدا، قیام كرده‏ایم تا راه تاریخ را به سوى نور بگشائیم و اگر چشم دل باشد خواهد دید كه این راه با بالهاى ملائكه فرش شده است.

امروز بعد از یازده قرن كه از تولد آخرین حجت‏خدا در كره زمین مى‏گذرد؛ نشانه‏هاى صدق وعده‏هاى قرآن و احادیث ظهور بیشترى یافته است، عصر جاهلیت ثانى تاریكترین روزهاى خویش را نیز سپرى كرده و این خود نشانه‏اى دیگر است مگر نه اینكه فجر صادق هنگامى فرا مى‏رسد كه شب كامل شده باشد؟

رایحه ظهور موعود، دل شیفتگان حق را بى‏تاب كرده و آنان را به صحنه حضور كشانده است. اما، مهدى جان! این قرن قرنى است كه حق در كره زمین به حاكمیت‏خواهد رسید و  آینده در انتظار توست.

در این سالهاى نخستین قرن پانزدهم هجرى قمرى پیشگویى حضرت نبى اكرم، صلى‏الله‏علیه‏وآله، به تحقق پیوست و قوم سلمان فارسى، ایرانیان، طلیعه‏دار نهضت آخرالزمانى اسلام، علم قیام انبیا را بر دوش گرفتند و وجودشان شمسى تازه شد كه در خلاصه ظلمانى جاهلیت ثانى تولد یافت.

منتظران موعود اهل مبارزه‏اند و مى‏دانند خلوص عشق موحدین جز به ظهور كامل نفرت از مشركین و منافقین میسر نخواهد شد اما از آن فراتر اهل ولایت و اطاعتند و انتظار مى‏كشند تا فرمان چه در رسد.

در میان بیداردلان سراسر كره ارض هستند بسا دلدادگانى كه این عهد تازه را دریافته‏اند و به خیل منتظران موعود پیوسته‏اند.

منتظران موعود اهل مبارزه‏اند و مى‏دانند خلوص عشق موحدین جز به ظهور كامل نفرت از مشركین و منافقین میسر نخواهد شد اما از آن فراتر اهل ولایت و اطاعتند و انتظار مى‏كشند تا فرمان چه در رسد.

بسیجى خود را در نسبت میان مبدا و معاد مى‏بیند و انتظار موعود و با این انتظار هویت تاریخى انسان را باز یافته است و خود را از روزمرگى و غفلت ملازم با آن رهانده.

او آسایش تن را قربانى كمال روح كرده است و خود را نه در روز و ماه و سال و شهر و كوچه و خیابان كه در فاصله میان مبدا و موعود تاریخ باز شناخته است.

تنظیم شده توسط موسوی

هنر مردان خدا