تبیان، دستیار زندگی
ی 23 هزار شهید استان اصفهان برگزار شد نوزدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسین خرازی - فرماند لشكر امام حسین (ع) - به‌همراه یادواره 23 هزار شهید استان اصفهان، با حضور جمعی از مقام‌های لشگری و كشوری، خانواده‌های شهیدان و جانبازان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوزدهمین سالگرد شهادت شهید خرازی و یادواره‌ی 23 هزار شهید استان اصفهان برگزار شد

نوزدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسین خرازی - فرماند لشكر امام حسین (ع) - به‌همراه یادواره 23 هزار شهید استان اصفهان، با حضور جمعی از مقام‌های لشگری و كشوری، خانواده‌های شهیدان و جانبازان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

در این مراسم، حسین سلامی - فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - با گرامی‌داشت خاطره شهیدان سقوط هواپیمای فالكن (هم‌رزمان شهید خرازی)، به بیان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ی ایرانی پرداخت و گفت: جامعه‌ی ما به شهادت نیاز دارد و قدرت‌های بزرگ، باید بدانند ما همانند سال 65 شهید می‌شویم. اما به‌دلیل عنایت خداوند در ازای شهادتی كه نصیب ملت می‌شود، سرافرازی و سربلندی و افتخار هم نصیب می‌شود.

وی باتاكید بر این كه امروز ملت ایران سرافرازترین ملت در جهان است، افزود: یك جوان مصری افتخار نمی‌كند كه مصری است؛ زیرا رهبران آنها پیمان صلح كمپ دیوید را امضا كردند، یك جوان عراقی افتخار نمی‌كند عراقی است، زیرا كشورش اشغال شده و یك جوان سوری افتخار نمی‌كند سوری است، زیرا بلندی‌های جولان در اشغال صهیونیستهاست؛ اما یك جوان ایرانی با افتخار می‌گوید ایرانی مسلمان هستم و خفت نصیب دشمنان ما شد.

فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه اظهار داشت: امروز صهیونیستها در باریكه‌ای بین مرگ و حیات قرار دارند و در سرزمینی زندگی می‌كنند كه تنها 20 كیلومتر است و یك گردان ما می‌تواند این رژیم را محبوس كند. این در حالی است كه قبلا شعارشان گسترش صهیونیزم از نیل تا فرات بود.

سلامی با بیان این كه جوانان ما امروز مانند سالهای اول انقلاب شعارهای ضد آمریكایی و ضداسرائیلی سر می‌دهند، تصریح كرد: آمریكا دیگر قادر نیست ادعا كند كه می خواهد امنیت را در جهان اسلام تامین كند؛ چراكه سفره‌ای در عراق پهن كردند كه نمی‌توانند جمع كنند.

وی افزود: جهان اسلام، به مرزهای قدرت‌یابی و موفقیت نزدیك می‌شود و ایران به‌عنوان نهاد حاكمیت اسلام در حال دستیابی به ترازهای بالای قدرت‌های اقتصادی، فنی و علمی است.

او ادامه داد: دنیای استكبار تلاش می‌كند حركت علمی و فناوری ملت ایران را محدود كند؛ اما در برابر اراده‌ی این ملت هیچ فرمولی برای تسلیم كردن پیدا نمی‌كند.

فرمانده‌ی نیروی هوایی سپاه با اشاره به گسترش اسلام در سطح ملتها گفت: احساس استقلال‌طلبانه‌ای در مقابل تهاجم فرهنگی سیاسی و نظامی قدرتهای استكباری در حال شكل‌گیری است كه این قدرتها را به زلزله‌ی سیاسی تهدید كرده است. اكنون حكومت اسلامی در جوار مرزهای فلسطین شكل گرفته و این واقعی‌های باور نكردنی است كه روزی این خبرها برای فلسطینان آرمانهایی دست‌نایافتنی بود.

سلامی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان را مورد اهمیت خواند و افزود: تا ملت ایران با چنین فرهنگ و افتخاری آشناست و با همین باور و ایمان زندگی می‌كند، هیچ قدرتی قادر نیست اراده‌ی ملت را به تسلیم بكشاند؛ چراكه 27 سال است به‌رغم مخالفت‌های دشمنان، مسیر انقلاب را طی می‌كنیم و امروز به مسیرهای هموارتری در تاریخ دست یافته‌ایم و راه موفقیت را شناخته‌ایم و مطمئنیم كه اسلام، انقلاب و نظام، به بركت این شهیدان، مسیر پیروزیهای افتخارآفرین را در آینده‌ای كه ما هم خواهیم دید، خواهد پیمود.

شهید حسین خرازی، فرمانده‌ی لشكر 14 امام حسین (ع)، در مجموعه عملیات فراوانی شركت كرد كه مهم‌ترین آنها عملیات آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر 8 فتح فاو وع ملیات كربلای 5 بود.

این فرمانده بزرگوار سرانجام به همراه بسیاری دیگر از نیروهای سپاه ،ارتش و بسیج در 8 اسفند 1365 در عملیات كربلای 5 به شهادت رسید.

لینک ها :

سردار سرلشكر پاسدار شهید حاج حسین خرازی

عملیات كربلای 5