تبیان، دستیار زندگی
بیگانگان را نخوریم با سنگرسازان شهید* شهید حاج علی فارسی:فریب تبلیغات مسموم بیگانگان را نخوریم شهید حاج علی فارسی در سال 1331 در كاشان به دنیا آمد. پس از اخذ فوق دیپلم از دانشگاه تهران همراه چند تن از دوستان‌اش جهاد سازندگی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریب تبلیغات مسموم بیگانگان را نخوریم


با سنگرسازان شهید*

شهید حاج علی فارسی:فریب تبلیغات مسموم بیگانگان را نخوریم


شهید حاج علی فارسی

در سال 1331 در كاشان به دنیا آمد. پس از اخذ فوق دیپلم از دانشگاه تهران همراه چند تن از دوستان‌اش جهاد سازندگی كاشان را بنیان نهاد.

به گزارش سرویس فرهنگ و حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با آغاز جنگ تحمیلی، در رأس جهادگران به جبهه شتافت و در واحد تداركات «گروه شهید علم الهدا»ی هویزه به فعالیت پرداخت. گروه شهید علم الهدا كه ابتدا به نام «گروه اخلاص» شهرت داشت، از اولین گروه‌های رزمی جهاد سازندگی بود.وی عضو مؤثر شورای مركزی جهاد سازندگی استان اصفهان محسوب می‌شد و به عنوان فرمانده لشكر مهندسی ـ رزمی و پشتیبانی جنگ استان اصفهان تا دم شهادت در جبهه‌ جنگ و كلیه عملیات ها حضور داشت.پس از مدتی، شهید فارسی مسؤولیت جنگ جهاد استان را به عهده گرفت و كمیته‌ تحقیقات مهندسی ـ رزمی را برای رفع نیازهای منطقه‌ی جنگی فعال ساخت.آقای گلی در مورد اخلاق شهید علی فارسی می‌گوید: «اولین آشنایی من با شهید فارسی، در عملیات محرم بود و آخرین دیدارمان كربلای 5. در كارها با دوستان مشورت می‌كرد و هرگز فردی تصمیمی نمی‌گرفت. هیچگاه به عنوان فرمانده عمل نمی‌كرد؛ همیشه با مشورت تصمیم می گرفت.»آقای فیروزبخت می‌گوید:«شهید فارسی قبل از هر چیز یك انسان فرهنگی بود.برای آوردن نیرو در عملیات كربلای 5 از ما جدا شد و به خدایش پیوست.»

چند سخن از وصیتنامه شهید علی فارسی:«بیدار باشیم و فریب تبلیغات مسموم بیگانگان را نخوریم.این ارزش‌ها را حفظ كنیم. اگر چنین نكردیم و آنها را رها نمودیم، در آینده خدای ناكرده ضربه خواهیم خورد. در تداوم این حركت بزرگ و سرنوشت ساز برای جهان اسلام فقط و فقط راه نجات، خط امام و به طور كلی اعتقاد به ولایت فقیه است. اگر شناخت كاملی داشته باشیم، هرگز حاضر نیستیم از مسیر آن منحرف شویم و تمام سرمایه‌های ظاهری، چون مال و جان و فرزند را حاضریم در این راه فدا كنیم.»


لینک :

فردای قیامت باید جوابگوی شهدا باشید

فرزند اسلام از جنگ نمی‌هراسد

همیشه منتظر ظهور امام زمان (عج) باشید

شهید باب‌الله یوسفی: شهیدان به عهد خویش وفا کردند

کلام شهید