تبیان، دستیار زندگی
انگار همه مردم دنیا یادشان رفته است كه روزی در آلمان، همین آلمانی كه امروز مدعی قهرمانی جام جهانی است پیكر زنی جوان در مقابل چشمان فرزندش به خاطر داشتن حجاب در یك دادگاه رسمی و در حضور مقامات قضایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"الشربینی" و جام جهانی2010

این‌روزها درحالی‌كه آلمان تب قهرمانی جام جهانی 2010 را دارد،‌ كودك مروه ‌الشربینی كه در زمان قتل مادر 3 سال داشت،‌ تب حادثه خون‌ بار روزی را دارد كه برای همیشه مادر را از دست داد.


مروه الشربینی

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مروه الشربینی دكتر داروساز 32 ساله مصری، ساكن آلمان بود كه در تاریخ اول ژوئیه 2009 هنگامی كه برای رسیدگی به شكایت از الكس دبلیو، مرد 28 ساله روس‌تبار تبعه آلمان در دادگاه استیناف درسدن كشور آلمان رفته بود،‌ مورد ضربات چاقوی این مرد قرار گرفت و به همراه جنین سه ماهه‌اش به شهادت رسید.

* قتل در مقابل چشمان كودك

یك روز مروه الشربینی به همراه همسرش به پارك بازی كودكان رفته بود كه با مزاحمت ‌های الكس دبلیو مواجه شد؛‌ الكس دبلیو سعی داشت روسری مروه را از سرش بردارد،‌ فحاشی این مرد كه الشربینی را به اتهام داشتن روسری "تروریست " خطاب كرده بود،‌ موجب شد الشربینی علیه او به دادگاه شكایت كند.

هنگامی‌كه الشربینی به همراه كودك و همسرش در روز اول ژوئیه برای رسیدگی به این شكایت به دادگاه رفته بود، ‌در مقابل چشمان همسر و كودك سه‌ ساله‌اش،‌ توسط الكس با 18 ضربه چاقو به همراه جنین سه ماهه‌اش به قتل رسید.

هرچند كه ادعای حقوق بشر غرب و اروپا گوش فلك را كرده است ولی در بسیاری از دادگاهای آلمان از جمله دادگاهی كه قرار بود به شكایت مروه الشربینی رسیدگی كند،‌ هیچ گونه بازرسی از افراد صورت نمی‌گیرد همچنین به علت آنكه الكس (قاتل) تا زمان حضور در داگاه هیچ‌گونه سابقه كیفری نداشته، هیچ گونه تدابیر امنیتی برای رسیدگی به این شكایت در نظر گرفته نشده بود؛‌ بر همین اساس الكس توانسته بود به راحتی چاقویی را با خود به دادگاه بیاورد.

نكته جالب اینكه در طول مدت زمانی كه الكس در حال وارد كردن ضربات چاقو‌ به مروه الشربینی بود، ‌هیچ یك از مأموران حراستی یا افراد حاضر در دادگاه به كمك مروه الشربینی نیامدند این در حالی است كه هنگامی‌كه شوهر مروه الشربینی برای نجات همسرش به سمت وی رفت توسط پلیس آلمان مورد تیراندازی قرار‌ گرفت و با وضعیتی بحرانی به بیمارستان منتقل ‌شد.

امروز بعد از گذشت یك سال از شهادت مروه الشربینی همه مردم دنیا در انتظار این هستند كه چه كشوری جام جهانی فوتبال 2010 را در دست می‌گیرد،‌ امروز دیگر كسی به این نمی‌اندیشد كه سرنوشت كودك مروه الشربینی چه شده است

*تیراندازی پلیس هم فراموش شد

در آن روزها بر اثر فشاری كه از طرف رسانه‌ها روی كشور آلمان بود، ‌برخی تیراندازی پلیس آلمان به وی را اشتباه پلیس بیان داشته‌اند ولی هیچ یك از این اشتباهات جای مادر را برای كودك سه ساله مروه الشربینی پر نمی‌كند؛‌ كودكی كه بر اساس برخی گزارش‌ها هنوز تحت نظر روانشناس است.

هرچند كه رسانه‌های غربی پوشش خبری خوبی نسبت به این اتفاق نداشتند ولی قتل مروه الشربینی در تمام دنیا سر و صدای بسیاری به پا كرد و در تشییع جنازه وی در مصر هزاران نفر از مردم و از جمله چند تن از وزرای دولت مصر شركت داشتند و باز هم هرچند كه در كشور مصر مروه الشربینی "شهیده حجاب " نام گرفت و به نمادی برای تظاهرات كنندگان در اعتراض به آنچه «اسلام‌ ستیزی در غرب» می‌دانند تبدیل شد ولی امسال با شروع بازی‌های جام جهانی شهادت این زن محجبه به دست فراموشی سپرده شد.

مروه الشربینی

* مرگ الشربینی را جبران می‌كنیم

بر اساس اخبار،‌ سالگرد "مروه الشربینی " در حالی برگزار شد كه مسئولان ایالتی به اشتباهاتی كه در گذشته روی داده است معترف بوده و بر عزم خود برای مبارزه با مظاهر نژادپرستی و اسلام ستیزی تأكید كردند ؛ "هیلما اوروچ "شهردار شهر درسدن آلمان گفته است ما از طریق برگزاری مراسم یادبود مروه الشربینی می‌كوشیم اشتباهات گذشته را جبران كنیم!

هنگامی كه فوتبال كشور آلمان برای حضور در جام جهانی تلاش می‌كرد،‌ كودك مروه الشربینی خاطرات شیرین مادر را در ذهن تداعی می كرد ولی دیگران پایبند به سخنان خود نبودند!

*و اما حقوق بشر!

امروز بعد از گذشت یك سال از شهادت مروه الشربینی همه مردم دنیا در انتظار این هستند كه چه كشوری جام جهانی فوتبال 2010 را در دست می‌گیرد،‌ امروز دیگر كسی به این نمی‌اندیشد كه سرنوشت كودك مروه الشربینی چه شده است،‌ كسی به این نمی‌اندیشد كه بالاخره "الكس "به مجازات عمل خود رسید؟ امروز همه به این می‌اندیشند كه آیا آلمان این جام را در دست خواهد گرفت؟ انگار همه مردم دنیا یادشان رفته است كه روزی در آلمان، همین آلمانی كه امروز مدعی قهرمانی جام جهانی است پیكر زنی جوان در مقابل چشمان فرزندش به خاطر داشتن حجاب در یك دادگاه رسمی و در حضور مقامات قضایی دادگاه به خون آغشته شد!

سرنوشت مروه الشربینی همانند سرنوشت بسیاری از زنانی است كه در گوشه گوشه تاریخ به دست تاریخ‌سازان گم شد، ‌زنان و كودكانی كه در فلسطین،‌ لبنان،‌ عراق،‌ افغانستان و غزه به دست جنایتكارانی همچون الكس البته در قالب بزرگ‌تر هر روز شهید می‌شوند،‌ كودكانی كه در نهایت ناامیدی انتظار فردایی را می‌كشند كه آیا زنده خواهند ماند و طلوع خورشید را بار دیگر خواهند دید و یا ...

در این رابطه بخوانید :

کودک "شهیده حجاب" زیر نظر روانشناسان

 جرم نابخشودنی

بخش هنرمردان خدا - سیفی