تبیان، دستیار زندگی
آیا نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد؟حفظ وحدت و حرمت خون شهیدان وظیفه کیست؟ چه کسانی باید راه شهدا را ادامه دهند؟ همه و همه سوالاتی است که در متن زیر مسئولان به آن پاسخ داده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ ایثار و شهادت


آیا نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد؟حفظ وحدت و حرمت خون شهیدان وظیفه کیست؟چه کسانی باید راه شهدا را ادامه دهند؟ همه و همه سوالاتی است که در متن زیر مسئولان به آن پاسخ داده اند.

فرهنگ ایثار و شهادت

نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت دژی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمنان است که به هیچ‌وجه قابل تسخیر نخواهد بود.

منطقه خراسان- حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم که در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای این سازمان در «مجتمع الغدیر لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع)» سخن می‌گفت، افزود: همه مردم ایران اسلامی مدیون مجاهدت و رشادت‌های شهدا و ایثارگران هستند.

وی یکی از راه‌های ادای دین به شهدا را شناساندن ابعاد زندگی آنها به نسل جوان دانست و گفت: سرگرم شدن به زندگی روزمره، بسیاری از افراد را از گذشته دور ساخته است. از همین رو، یادآوری مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی نباید به هفته دفاع مقدس و یادواره‌های شهدا ختم شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: با پایان یافتن جنگ تحمیلی، نباید رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران فراموش شوند،بلکه باید با یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در بین نسل جوان انقلاب اسلامی، این نسل را در برابر تهاجم همه‌جانبه غرب بیمه کنیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گسترش معنویت و کاهش فساد و ناهنجاری را در پی دارد؛ پس نباید غفلت کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: دیگر زمان حمله نظامی و جنگ سخت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پایان رسیده است و چون دشمن خود را در این عرصه ناتوان می‌بیند به جنگ نرم روی آورده است که در این جنگ نابرابر قطعاً ما محتاج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین امنیت پایدار در ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدا دانست و ادامه داد:بدن‌های پاک بهترین جوانان این مرز و بوم قطعه قطعه شد تا امنیت در جامعه برقرار شود؛ بنابراین حفظ وحدت بین آحاد مردم و مسئولان واجب است.

وی در پایان گفت: شکست‌ رژیم صهیونیستی در جنگ‌های «33 روزه»، «22 » و «هشت روزه» نشان داد که این رژیم جعلی پوچ و توخالی است.

تراوش روحیه استکبارستیزی و مقاومت، از ارزش‌های ماندگار شهیدان است که امروزه تداوم قیام «انتفاضه» را به دنبال دارد

******

حفظ وحدت و حرمت خون شهیدان وظیفه همه است

جانشین وزیر دفاع در «قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا (ص)» گفت: تراوش روحیه استکبارستیزی و مقاومت، از ارزش‌های ماندگار شهیدان است که امروزه تداوم قیام «انتفاضه» را به دنبال دارد.

سردار علیزاده که در «یادواره امیران،سرداران و 400 شهید قاینات و زیرکوه» سخن می‌گفت، افزود: در برهه کنونی، حفظ وحدت و حرمت خون شهیدان و تداوم راه آنان وظیفه همه آحاد مردم و مسئولان است.

سردار علیزاده اظهار کرد: قاینات و زیرکوه در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس و تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب نقش ارزنده‌ای داشتند و وجود شهیدانی مثل کاوه،ناصری، امین‌زاده،چدانی و رامین‌فر نتیجه ولایت‌مداری این مردم است.

وی یادآور شد: وظیفه «قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا(ص)»، کمک به نیروهای مسلح، دولت و کمک به آبادانی و انجام کارهای بزرگ است.

****

دانشجویان شاهد و ایثارگر باید راه پدرانشان را ادامه دهند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در سنگر علم و دانش راه پدرانشان را ادامه دهند.

مراد کوشکی که در جلسه توجیهی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه سخن می‌گفت،افزود:انتظاراتی به عنوان یک دانشجو و قشر فرهنگی جامعه بر دوش دانشجویان شاهد و ایثارگر نهاده شده است،لذا انتظار می‌رود که با احساس مسئولیت به وظیفه خود عمل کنند.

در این جلسه، دکتر نوذر قنبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه هم خطاب به دانشجویان حاضر گفت: در جمع معنوی دانشجویان شاهد و ایثارگر هستیم و امیدواریم به انتظارات شما یادگاران دفاع مقدس در راستای تحقق اهداف مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه، جامه عمل بپوشانیم.

در این جلسه، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، به سوالات مختلف آموزشی و تحصیلی دانشجویان پاسخ دادند. همچنین دانشجویان ممتاز و نمونه شاهد و ایثارگر از لحاظ علمی، پژوهشی و فرهنگی توسط رئیس این واحد دانشگاهی تجلیل شدند

فرآوری : عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: ایسنا