تبیان، دستیار زندگی
« جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم ، جنگ نرم یعنی مردم را نسبت به یکدیگر و مسئولان بدبین کنند.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیاده نظامان جنگ نرم!

بازندگان تهاجم فرهنگی ؛ پیاده نظامان جنگ نرم !

ریشه پایداری نظام اسلامی و مقاومت دامنه دار آن ،در اعتقاد و باور مردم نهفته که تاکنون بعنوان پشتوانه جمهوری اسلامی ایران پاسداران صادق مشروعیت الهی آن بوده اند. که به فرموده امام راحل سابقه این وفاداری ملت خداجویمان حتی در  «عهد رسول الله و امیرالمؤمنین صلوات الله علیهما » پیشینه  نداشته است.

جنگ نرم

بنابراین واقعیت انکار ناپذیر که پس از گذشت سی سال هنوز از رونق آن کاسته نشده است دشمنان از همان آغاز پیروزی و تشکیل نظام اسلامی ، پابه پای جنگ سخت خود بی توجه به جنگ نرم و روانی نبوده و با نشانه گیری ایمان مردم  ، شایعه پراکنی  و تردید افکنی نسبت به مسئولان نظام اسلامی را سر لوحه خود قرار داده اند . ولی در برهه کنونی با توجه به بن بست رسیدن تمام راهکارهای جنگ سخت با توجه به شکستی که از منطق انقلاب اسلامی در نبرد سی و سه روزه با حزب الله لبنان و حماسه غزه متحمل شدند و متأسفانه با خیانتی که در اغتشاشات اخیر رخ داد و صف بندی های مورد نظر آنان در جریان کودتای مخملین شکل گرفت در پی یارگیری مجدد و بازسازی خود در میدان جنگ نرم هستند و این همان نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود در جمعی از بسیجیان به آن اشاره داشتند.

دشمنان که در این مرحله از براندازی با سوخته شدن طرح ها و برخی از مهره های خود نتوانستند بهره مطلوب را ببرند اکنون به دنبال سازماندهی تازه ای در این زمینه هستند  و به خیال خود در حال تکمیل پروژه جنگ نرم  هستند .

در این میان آنچه که از تأکیدات مکرر  رهبر عظیم الشان برای تجهیز در میدان جنگ نرم برداشت می شود توجه به چند نکته است :

1– زدودن تردید نسبت به شخصیت های  نظام و رفع بدبینی نسبت به  اقشار مختلف مردم که به فرموده ایشان :

« جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم ، جنگ نرم یعنی مردم را نسبت به یکدیگر و مسئولان بدبین کنند.» (4/9/88 دیدار با بسیجیان )

2 – ایجاد جو آرام در کشور و دامن نزدن به جنجال های بیهوده سیاسی :

« صحنه را شلوغ می کنند تا که  یک عنصر خائن و دست آموزی را نشون کرده پیدا بکنند و بر سر کار بیاورند. » ( 4/9/88 دیدار با برخی از بسیجیان )

و علاوه براین  باز ما  این تأکید معظم له را بر مراقبت دانشجویان  بر عدم گرفتار شدن در التهابات و جنجال های سیاسی سراغ داریم که به این بهانه دانشگاهها را از کار اصلیشان که تولید علم و پژوهش است باز ندارند و بدینوسیله « روند پیشرفت کشور » را کند نکنند.

3 –  مبارزه جدی با تهاجم فرهنگی و مصونیت بخشیدن جامعه در مقابل آن :

« تکیه نظام اسلامی به قدرت مردم است ؛ قدرت مردم هم با ایمان آنهاست . اگر مؤمن باشند ، آنگاه دفاع خواهند کرد ؛ امّا اگر پایه ایمان سست شد ، این پشتیبانی و این دفاع به مرور از بین خواهد رفت . بنابر این چیزی که ایمان و اعتقاد راسخ مردم را هدف گرفته است ، نباید دست کم گرفت .»‌( دیدار با خبرگان 15/6/80 – منشور دولت اسلامی ص165)

«‌نکته بعدی که می خواهم سفارش کنم ، این است که از بخش فرهنگ ، رفع مظلومیت کنید . بخش فرهنگ انصافا ً بخش مظلومی است . .. خیلی از مشکلات جامعه ما با فرهنگ سازی حل می شود . توجه بکنید که امروز ، عمده قوای دشمنان ما در جبهه فرهنگی دارد کار می کند . این جنگ های روانی ، این فعالیت های فرهنگی ، این بودجه های پنهان و آشکاری که برای منحرف کردن ذهنها می گذارند ؛ همه اش مربوط به مسئله فرهنگ است . فرهنگ مثل هواست ... اگر چنانچه یک جایی ، هوای مسمومی تزریق بشود ، نتیجه ای که در اندامها دیده خواهد شد تابع آن مسمومیتی است که در این هواست ... ( مسئولان ) به فرهنگ عمومی جامعه و ابزار ها و وسائل فرهنگی ، جهت ارزشی بدهند . چون تلاش زیادی شده تا جریان های فرهنگی و عاملهای فرهنگی در جهت غیر ارزشی حرکت کنند و راه بیفتند . شما باید کمک کنید و همه تلاشتان را بکنید که به تحرکات فرهنگی کشور در جهت ارزشی جهت بدهید.» ( دیدار با دولت نهم 4/6/86 )

« وقتی مدیران و مردمی فاسد شدند ، این می شود پایگاه دشمن خارجی ، دشمن خارجی از آدم های فاسد برای اهداف سیاسی خود در کشور خوب استفاده می کند.» ( دیدار مردمی 19/10/80 – منشور دولت اسلامی ص103)

به این ترتیب اساسی ترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن تجهیز در مقابله با تهاجم فکری فرهنگی دشمن و ایجاد تحول شایسته در رسانه ملی و مراکز فرهنگی دانشگاهی و مسئولیت پذیری فرهنگی در تمام ارکان نظام اسلامی است که با حاکمیت فرهنگ بر همه بخش های اعم از اقتصادی و اجتماعی اصل را فرهنگ قرار دهند و با تکیه بر معارف عمیق دینیمان و تصریح قرآن حکیم  بدانیم که با اصلاح شدن فرهنگمان روزی و برکات نیز به کشور جاری می شود  که این امر نیز از عهده  کسانی که انگیزه « عمار گونه » دارند بر می آیند که وارد این صحنه جهادی شوند و وظیفه شایسته خویش را عمل کنند.

پایگاه جنگ نرم

تنظیم : بخش فرهنگ تبیان