تبیان، دستیار زندگی
در آستانه آزادی نخستین گروه از اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی جزئیات اتهامات و هویت مهمترین این اسرا فاش شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتهامات جالب 477 اسیر فلسطینی


در آستانه آزادی نخستین گروه از اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی جزئیات اتهامات و هویت مهمترین این اسرا فاش شد.


اتهامات جالب 477 اسیر فلسطینی

با میانجیگری مصر، هفته گذشته پس از گذشت پنج سال از اسارت گلعاد شالیت نظامی صهیونیست توسط گروه های مقاومت فلسطین در 25 ژوئن 2006 ، توافقی میان تل آویو و حماس برای مبادله هزار و 27 اسیر فلسطینی در ازای آزادی شالیت به دست آمد.

رژیم صهیونیستی روز24 مهر، اسامی 477 نفر از این افراد را که قرار است در مرحله نخست تبادل اسرا آزاد شوند، منتشر کرد. 450 نفر از این اسرا مرد و 27 نفر دیگر زن هستند که در لینک زیر اسامی تمام این افراد قید شده است :

http://www.hamasinfo.net/ar/DataFiles/Contents/Files/asra.pdf

اما مهمترین این افراد عبارتند از:

"ناصر نزال" از شهر طولکرم در کرانه باختری: وی به دلیل برنامه ریزی برای عملیات استشهادی در سال 2002 در یک هتل اسرائیلی در نتانیا به 29 سال زندان محکوم شد. در این انفجار بیش از 30 نفر کشته و 140 نفر دیگر زخمی شدند.

"یحیی السنوار" از خانیونس در نوارغزه: وی از موسسان گردانهای نظامی جنبش حماس در غزه است که به اتهام به اسارت گرفتن و به هلاکت رساندن "نحشون واکسمن" نظامی اسرائیلی در سال 1994 به پنج بار حبس ابد محکوم شد.

"فادی الجعبه" از الخلیل: وی به دلیل برنامه ریزی برای عملیات استشهادی در سال 2003 که یک دستگاه اتوبوس را در شهر ساحلی حیفا هدف قرار داده بود و سبب کشته شدن 18 نفر شد به 18 سال زندان محکوم شده بود.

"جهاد یغمور" از قدس : وی در عملیات به اسارت گرفتن و به هلاکت رساندن واکسمن صهیونیست در سال 1994 مشارکت داشت و به همین دلیل به زندان محکوم شد.

"عبدالهادی غنیم" از اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوارغزه: وی به دلیل ربودن یک دستگاه اتوبوس اسرائیلی در سال 1989 و سقوط آن به دره و کشته شدن 16 نفر به 16 سال زندان محکوم شد.

وی به دلیل ارتباط اینترنتی با یک نوجوان اسرائیلی و قرار ملاقات با وی در کرانه باختری به حبس ابد محکوم شد، البته این ترفندی از سوی آمنه منی برای کشتن این صهیونیست برای گرفتن انتقام خون کودکان و نوجوانان بی گناه فلسطینی از صهیونیست ها بود.

"محمد حمات" وی در سال 1997 به اتهام برنامه ریزی برای حمله موشکی به قدس به 33 سال زندان محکوم شد.

"نائل البرغوثی" وی قدیمی ترین زندانی فلسطینی است که از سال 1978 در زندان اشغالگران قدس به سر می برد.

"سامی یونس" وی با 78 سال، مسن ترین زندانی فلسطینی به شمار می رود که از سال 1983 تاکنون در زندان به سر می برد.

"محمد دغلس" وی در سال 2001 به دلیل عملیات استشهادی در رستورانی در قدس که منجر به هلاکت 16 صهیونیست شد به حبس ابد محکوم شد.

اتهامات جالب 477 اسیر فلسطینی

در میان فلسطینی هایی که قرار است آزاد شوند 27 اسیر زن نیز وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

"احلام التمیمی" وی نخستین زنی است که به جنبش حماس پیوست و به دلیل مشارکت در انفجار رستوران در سال 2001 در قدس به 16 سال زندان محکوم شد.

"آمنه منی" وی به دلیل ارتباط اینترنتی با یک نوجوان اسرائیلی و قرار ملاقات با وی در کرانه باختری به حبس ابد محکوم شد، البته این ترفندی از سوی آمنه منی برای کشتن این صهیونیست برای گرفتن انتقام خون کودکان و نوجوانان بی گناه فلسطینی از صهیونیست ها بود.

"قاهره السعدی" از رام الله: وی به اتهام قاچاق سلاح، تجهیز مبارزان فلسطینی و منتقل کردن عاملان استشهادی به محل مورد نظر به حبس ابد محکوم شد.

از سوی دیگر مردم نوارغزه که قریب به 30 سال برای آزادی اسرای خود انتظار کشیده اند این روزها با تزیین اماکن، کوچه ها و خیابان ها خود را برای استقبال از اسیران آماده کرده اند.

"احلام التمیمی" وی نخستین زنی است که به جنبش حماس پیوست و به دلیل مشارکت در انفجار رستوران در سال 2001 در قدس به 16 سال زندان محکوم شد

*****

بنا بر اعلام کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، رژیم صهیونیستی پس از آزادی نخستین گروه از اسرای فلسطینی و آزادی گلعاد شالیت از آزاد کردن دومین گروه از اسرای فلسطینی که حدود 500 نفر هستند، طفره خواهد رفت و علاوه براین اسرایی که آزاد می شوند نیز از امنیت جانی برخوردار نخواهند بود.

"یورام کوهن" رئیس شین بت (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در این رابطه صراحتا تاکید کرد که هیچ تضمینی برای ترور مبارزان فلسطینی پس از آزادی از اسارت وجود ندارد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع : خبرگزاری مهر