تبیان، دستیار زندگی
«خاک‌های نرم کوشک»، زندگی‌نامه و خاطرات سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ 18 جواد الائمه(ع) را روایت می‌کند که در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و همرزمانش گردآوری شده است.این كتاب شرح حال انسانی وارسته است كه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس

خاک های نرم کوشک با بیش از 375000 نسخه فروش به چاپ صدوشانزدهم رسید.

به گزارش شبکه ایران، کتاب «خاک‌های نرم کوشک» روایتگر زندگی شهید عبدالحسین برونسی، هم‌اکنون به چاپ صد و شانزدهم رسیده است.

بر این اساس این کتاب که در نمایشگاه کتاب تهران، چاپ صد و پانزدم خود را رونمایی و عرضه کرده، هم‌اکنون با این چاپ، تیراژ سیصد و هفتاد و هفت هزار نسخه‌ای را به همراه داشته است.

خاک های نرم کوشک

نکته جالبی که در ارتباط با کتاب سعید عاکف می‌توان بدان اشاره داشت، انتشار آن از سوی ناشری خصوصی است که این خود در مقایسه با برخی انتشارات دیگر که سرمایه و تبلیغات بسیاری را دارا هستند، بسیار جای شگفتی و البته تقدیر دارد؛ مطلبی که با عنوان "بدون هیچ‌گونه حمایت رسانه‌ای" بر روی کتاب، این نکته را نیز تداعی‌ کرده است.

سعید عاکف در همین ارتباط با اشاره به اینکه چاپ‌های چندین‌باره "خاک‌های نرم کوشک" بدون هیچ‌گونه حمایت رسانه‌ای انجام گرفته، به خبرنگار شبکه ایران گفت: اگر حمایت‌های دولتی از این کتاب انجام می‌گرفت، هم‌اکنون این کتاب به چاپ هفتصدم رسیده بود.

از سوی دیگر این کتاب نه‌تنها عنوان پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس را به خود اختصاص داده بلکه با این تعداد چاپ به لحاظ تیراژ نیز در میان بخش‌های دیگر ادبیات در جایگاه بالاتر ایستاده است.

چاپ صد و شانزدهم کتاب سعید عاکف پیرامون زندگی شهید عبدالحسین برونسی روانه بازار کتاب شده است

اگرچه در هر حال باید عنوان کرد که نویسنده کتاب به مراتب، عنوان کرده است که هدفش رساندن این کتاب به چاپ‌های بالاتر نیست. چنانکه عاکف در این گفت‌و‌گو عنوان می‌کند: تعداد چاپ از نظر من مهم نیست. بنده برای این چنین مسائلی وارد این عرصه نشده‌ام که بخواهم به تعداد چاپ و تیراژ این کتاب و یا هر اثر دیگری فکر کنم. حتی با اینکه بسیاری افراد خود عنوان می‌کنند که با خواندن خاطرات شهید برونسی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌‌اند ولی ما هیچ ادعایی در این رابطه نداریم.

در مورد این اثر یادآور شویم که پیش از این "خاک‌های نرم کوشک" از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تعریف و تمجید قرار گرفته و حتی ایشان خواندن آن ‌را توصیه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که «خاک‌های نرم کوشک»، زندگی‌نامه و خاطرات سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ 18 جواد الائمه(ع) را روایت می‌کند که در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و همرزمانش گردآوری شده است.این كتاب شرح حال انسانی وارسته است كه قبل از انقلاب در روستای گلبوی كدكن از توابع تربت حیدریه به كار سخت و طاقت‏فرسای بنایی مشغول بود و در كنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا اینكه بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شكنجه‏های وحشیانه ساواك قرار گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زمینه‏های لازم برای رشد او مهیا شد چنان لیاقتی از خود نشان داد كه زبان‏زد همگان شد و نامش حتی در محافل خبری استكبار جهانی نیز راه یافت. رمز رستگاری شهید برونسی عبودیت و بندگی بی‏قید و شرط او در مقابل حق و حقیقت بوده است. كتاب خاك‏های نرم كوشك توسط انتشارات ملك اعظم منتشر شده است.

مطالب مرتبط :

و شهید برونسی هیچ گاه باز نگشت ...

خاک های نرم کوشک ، کلید می خورد

متن کتاب خاک های نرم کوشک

منابع :

شبکه ایران

موسسه فرهنگی عماد